AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun spør om råd om hvordan få han til å slutte å stresse igjen i buret. Hun spør ikke om alternativer til bur eller hva som er best for hunden. Mer trenger vi igrunn ikke vite for å fastslå at TS ikke er rett eier for denne hunden, denne hunden trenger mer. Anonymkode: 5672f...73c Og rådet er; La være å bruke bur! Det er mitt råd, hvertfall! Forstår ikke at noen MÅ være i bur! Forstår ikke at det er lov en gang! Anonymkode: ae4b7...ed5 8 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun spør om råd om hvordan få han til å slutte å stresse igjen i buret Ja men man kan ikke gå forbi det andre og ikke reagere voldsomt . Rett og slett dyreplageri. Hvorfor tenker dere at bikkja kan sitte så lenge i et lite bur? Anonymkode: 99b83...121 8 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Skrevet 3. februar Dere har virkelig tråkket i salaten hvis dere har skaffet dere husky og lar den sitte i bur hele arbeidsdagen!!! Hjelpe meg. Håper virkelig dere tar kontakt med en hundetrener - nesten hvilken som helst av dem kommer til å sette ned foten på dette. Anonymkode: bd374...3d7 8 3
Lauv Skrevet 3. februar #24 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun spør om råd om hvordan få han til å slutte å stresse igjen i buret. Hun spør ikke om alternativer til bur eller hva som er best for hunden. Mer trenger vi igrunn ikke vite for å fastslå at TS ikke er rett eier for denne hunden, denne hunden trenger mer. Anonymkode: 5672f...73c Jeg begynner å skjønne hvorfor terskelen for å omplassere hunder er ekstremt lav. Jeg ville visst veldig mye mer før jeg var så bastant på at problemet ikke kunne løses. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #25 Skrevet 3. februar Lauv skrev (3 minutter siden): Jeg begynner å skjønne hvorfor terskelen for å omplassere hunder er ekstremt lav. Jeg ville visst veldig mye mer før jeg var så bastant på at problemet ikke kunne løses. Det er ingen løsning å fortsette å ha bikkja i bur, samme hvor rolig man får den i det buret. Å bure inne et dyr på den måten i flere timer til dagen og mest sannsynlig natta og er og blir dyremishandling. Hvis HI ikke kan eller vil finne en løsning som gjør at hunden får bevege seg fritt kan de ikke ha hund. Så enkelt er det. Noen hunder tåler hundegård, noen er reaktive og blir stående og ule/bjeffe, da kan de ikke stå ute hele dagen heller. De valgte en rase som krever enormt mye, da må de forholde seg til det. Neste gang får de skaffe seg en gullfisk. Anonymkode: 3ac1d...989 11 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar #26 Skrevet 3. februar sykepleierstudent1 skrev (3 timer siden): Hei, Vi har en 11 mnd gammel Alaska husky som tidligere har ligget helt greit i buret når vi har vært på jobb og skole. Nå i det siste har han begynt med uling, pesing, piper, gjesper og graver i buret. I dag er det helt intenst, før har han roet seg ned når vi har snakket i kameraet, men ikke i dag. Skjønner jo at det er en form for separasjonsangst eller begynnende, men aner ikke hva vi kan gjøre. Ingen av oss (2) kan ta fri for å trene det opp på nytt, og burtilvenning kan man vell ikke gjøre når man uansett må ha han i buret i rundt 7-8 timer i hverdagene. Vi er så rådville. Sendte en mail til en hundetrener og venter på svar der. henvender meg her for tips, vil jo ikke omplassere han, iallefall ikk før vi har forsøkt alt vi kan for at han skal bli trygg igjen. Har han mulighet å være i en rom istedenfor? 7-8 timer i bur er skrekkelig lenge. Får han nok trening? Kan bli rastløs og nervøs av for lite trim. Anonymkode: 3f127...12a 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #27 Skrevet 3. februar Kvitt dere med den før det går galt. Dere har ikke tid. Anonymkode: 0e187...163 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar #28 Skrevet 3. februar jeg ville aldri latt mine hunder være i hundegård mens jeg var på jobb, ikke fordi hunden kan skade noen men fordi NOEN kan skade hunden - uten tilsyn er hunden mer utsatt i en hundegård enn hjemme i bur bare så det er sagt.. Anonymkode: 698aa...a05 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar #29 Skrevet 3. februar Husky i bur i så mange timer? Det vil jeg er soleklart dyreplageri. Har dere tid eller greie på trening av hunden så hver så snill og omplasser ❤️ En Husky er ikke en bur hund. Dere bil ende opp en en hund med adferdsproblemer pga det her. Anonymkode: 72d4d...959 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #30 Skrevet 3. februar Er ingen lov i Norge som forbyr burbruk. Eksisterer kun en veiledning. Anonymkode: f3b0d...6e9
Flammen12 Skrevet 3. februar #31 Skrevet 3. februar Hvis dere ikke kan ta fri igjen som du skriver må dere omplassere den med en gang. Du kan bure deg selv i 7-8 timer. 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #32 Skrevet 3. februar Grunnen for at de bruker bur, vil jeg anta er at han spiser opp inventar. Løsning: nok og riktig trening. Har man brukshund nytter det ikke bare med gåturer. Anonymkode: 3f127...12a 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #33 Skrevet 3. februar Og hvor mye energi får han ta ut før han må ligge i buret en hel arbeidsdag? Hvorfor er han i bur i det hele tatt? Hvis det er fordi han spiser på ting er det sannsynlig at han rett og slett ikke får det han trenger av mosjon og mental utfordring. Det vrenger seg i meg av å lese dette. Jeg har hund selv, en av de mest krevende rasene, og det er mye jobb. Enda mer da den var unghund selvsagt, og sånn er det bare. Hunden har ikke valgt sitt eget hjem, det er dere som har valgt den. Sover den i låst bur om natten også? Da snakker vi plutselig 15-16 timer i døgnet i bur. Med mindre dere bruker resten av døgnet på aktivisering av stakkaren ligger nok mye av svaret der. Anonymkode: 9dad2...802 9 2
mamanodrama Skrevet 3. februar #34 Skrevet 3. februar I bur hele arbeidsdagen? Og du skjønner ikke problemet? Hunden kjeder seg og får angst/fysiske problemer av det. Sett deg selv i et skap uten stimuli i 7-8 timer og se hvor fint det går. 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar #35 Skrevet 3. februar sykepleierstudent1 skrev (4 timer siden): Hei, Vi har en 11 mnd gammel Alaska husky som tidligere har ligget helt greit i buret når vi har vært på jobb og skole. Nå i det siste har han begynt med uling, pesing, piper, gjesper og graver i buret. I dag er det helt intenst, før har han roet seg ned når vi har snakket i kameraet, men ikke i dag. Skjønner jo at det er en form for separasjonsangst eller begynnende, men aner ikke hva vi kan gjøre. Ingen av oss (2) kan ta fri for å trene det opp på nytt, og burtilvenning kan man vell ikke gjøre når man uansett må ha han i buret i rundt 7-8 timer i hverdagene. Vi er så rådville. Sendte en mail til en hundetrener og venter på svar der. henvender meg her for tips, vil jo ikke omplassere han, iallefall ikk før vi har forsøkt alt vi kan for at han skal bli trygg igjen. Det er alt for lenge i bur. Den bør ha et areal hvor den kan velge liggeunderlag, reise seg og endre stilling helt fritt. 7-8 timer uten bevegelsesmulighet og reel mulighet til å regulere kroppstemperatur er ikke greit. Start dagen med 1 mil løpetur på hunden før dere drar, så ser du at den kan ligge helt greit på et rom uten å destruere noe. Du har valgt en brukshund, spesialdesignet for veldig lange turer og jobb - da er det ditt ansvar å gi den det. Anonymkode: a582c...6b7 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar #36 Skrevet 3. februar Altfor lenge i bur hver dag, og helt feil hunderase med mindre dere hver ettermiddag og kveld er ute og trener til maraton med bikkja.. Dere må evt lage et avgrenset område i huset for hunden å være på, da den har behov for å bevege seg en del ila de timene! Anonymkode: 19dd2...e26 2 3
Million Skrevet 3. februar #37 Skrevet 3. februar (endret) Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt dere til Dyrebeskyttelsen Mattilsynet tvert. En hund, langt mindre en Husky (!) skal ikke sitte i bur hele dagene. Det er rett og slett dyreplageri. Ja, dyreplageri! La den få gå fritt i huset hjemme, i det minste. Kan hende det heller ikke er et liv for en flokkhund og langdistanseløper som en husky, men det er verdt å prøve om det gjør en forskjell på klynking, uling og piping. Endret 14. februar av Million endret navn på etat 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #38 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg ville aldri latt mine hunder være i hundegård mens jeg var på jobb, ikke fordi hunden kan skade noen men fordi NOEN kan skade hunden - uten tilsyn er hunden mer utsatt i en hundegård enn hjemme i bur bare så det er sagt.. Anonymkode: 698aa...a05 Derfor veldig glad vi bor med få hus rundt. Vi er 55 hus i bygda og så og si alle har hundegård som de har alt fra 1 til 20 hunder i. Der det er 20 er for de driver med hundespann Anonymkode: 3358e...d2d
Lauv Skrevet 3. februar #39 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen løsning å fortsette å ha bikkja i bur, samme hvor rolig man får den i det buret. Å bure inne et dyr på den måten i flere timer til dagen og mest sannsynlig natta og er og blir dyremishandling. Hvis HI ikke kan eller vil finne en løsning som gjør at hunden får bevege seg fritt kan de ikke ha hund. Så enkelt er det. Noen hunder tåler hundegård, noen er reaktive og blir stående og ule/bjeffe, da kan de ikke stå ute hele dagen heller. De valgte en rase som krever enormt mye, da må de forholde seg til det. Neste gang får de skaffe seg en gullfisk. Anonymkode: 3ac1d...989 Hvor tar du det fra? Hun har da ikke sagt at hun ikke VIL finne en løsning. Og hvorfor later du som om jeg mener det er greit å ha hunden i bur? Dette er jo bare tull. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #40 Skrevet 3. februar sykepleierstudent1 skrev (6 timer siden): Hei, Vi har en 11 mnd gammel Alaska husky som tidligere har ligget helt greit i buret når vi har vært på jobb og skole. Nå i det siste har han begynt med uling, pesing, piper, gjesper og graver i buret. I dag er det helt intenst, før har han roet seg ned når vi har snakket i kameraet, men ikke i dag. Skjønner jo at det er en form for separasjonsangst eller begynnende, men aner ikke hva vi kan gjøre. Ingen av oss (2) kan ta fri for å trene det opp på nytt, og burtilvenning kan man vell ikke gjøre når man uansett må ha han i buret i rundt 7-8 timer i hverdagene. Vi er så rådville. Sendte en mail til en hundetrener og venter på svar der. henvender meg her for tips, vil jo ikke omplassere han, iallefall ikk før vi har forsøkt alt vi kan for at han skal bli trygg igjen. Hva faen. Du vet at det ikke er lov å sperre inne hunder i bur slik på daglig basis? Du kan bli anmeldt. Anonymkode: bdac9...7b8 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå