Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna slutter rundt 12-13 tida. Når de kommer hjem fra skolen er de sultne de får noe lett å spise rundt kl 14.

Rundt 17-18 tiden spiser vi middag. Men problemet er  at er de ikke så sultne da. Tar bare et par biter og så begynner de å si at de er mette. Før leggetid vil de ha fruk, yoghurt eller frokostblanding.

Jeg tenker å bytte på måltidene. Kanskje gi dem middag når de kommer hjem fordi da er de ordentlig sultne  og spiser godt. Og snacks som frukt og yoghurt kan de ta når det er middagstid. Hva syns dere?

Anonymkode: 73f23...0d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man gjør jo selvsagt det som passer seg. 

Vi spiser middag rundt kl 19. Vi liker å samles rundt bordet for middag, så for oss ville det ikke passet med middag kl 13. ( da kun barna er hjemme da, og de ville nok ikke laget seg skikkelig middag).

Anonymkode: 69b0d...82c

AnonymBruker
Skrevet

Middag kl 12-13? Er dere 85 år gamle? 

12-13 er jo lunsjtider. Og hvis de ikke er sultne til middag så sent, så må det jo være fordi de spiser mer enn det du evt får med deg. 

Anonymkode: 24b7c...64d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Middag kl 12-13? Er dere 85 år gamle

12-13 er jo lunsjtider. Og hvis de ikke er sultne til middag så sent, så må det jo være fordi de spiser mer enn det du evt får med deg. 

Nei 🤣🤣🤣

Jeg er jobber kun 40 % og har stortsett hjemmekontor. Jeg liker å lage middagen tidlig. Selv spiser jeg tidlig. Kun mannen som spiser når han kommer hjem

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei 🤣🤣🤣

Jeg er jobber kun 40 % og har stortsett hjemmekontor. Jeg liker å lage middagen tidlig. Selv spiser jeg tidlig. Kun mannen som spiser når han kommer hjem

Ts

Jeg hadde heller spist seinere. Det er jo trist for mannen å aldri skulle spise middag med familien sin.

Anonymkode: 69b0d...82c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De må heller få mat med en gang de kommer hjem og ikke først kl to.

Anonymkode: 9d838...ebd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Barna slutter rundt 12-13 tida. Når de kommer hjem fra skolen er de sultne de får noe lett å spise rundt kl 14.

Rundt 17-18 tiden spiser vi middag. Men problemet er  at er de ikke så sultne da. Tar bare et par biter og så begynner de å si at de er mette. Før leggetid vil de ha fruk, yoghurt eller frokostblanding.

Jeg tenker å bytte på måltidene. Kanskje gi dem middag når de kommer hjem fordi da er de ordentlig sultne  og spiser godt. Og snacks som frukt og yoghurt kan de ta når det er middagstid. Hva syns dere?

Bare å utprøve det. Se om det fungerer bra for dere. Er jo ikke irreversibelt. 

Anonymkode: 7a091...e63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det som funker for dere. 

Jeg hadde heller gitt de mat med en gang de kom hjem, eller ev utsatt middag noe. De er gjerne ikke ihjelsulten kl 12 hvis de spiser lunsj på skolen, og da rekker de vel å bli sulten til middag. For meg er middag samlepunktet i hverdagen, så det hadde sittet langt inne å endre på det. 

Anonymkode: 437bf...8f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville servert sunn (og gjerne varm) lunsj ved lunsjtid (13-tiden) hvis det er da de har mest appetitt, og så middag med hele familien sammen i 19-tiden (og droppet kveldsmat etter dette).  Det er slik vi gjør det i ferier og helger og ellers hvis barna er hjemme på den tiden, og jeg ser også at de har størst appetitt midt på dagen.  

Mine yngste går på sfo/aks etter skolen, det er der de har mye av sitt sosiale liv og mye utendørs lek,  og eldstemann har undervisning mye lenger.  Så hos oss er det kun i ferier og helger vi spiser varm lunsj sammen.

Anonymkode: 4f682...47a

Skrevet

Jeg er singel, ingen barn, og har hjemmekontor. Spiser middag kl 11, det funker best for meg, da trenger jeg energi. 

Prøv. Dere kan jo spise kveldsmat sammen med mannen, mens han spiser middag.

• Liker 1
Skrevet

Deler av min oppvekst spiste vi middag rett etter skolen i 14 tiden. Fungerte veldig bra. Gjør det som passer dere best, også gjør det ikke noe å teste, og fungerer det ikke så kan dere bare endre det 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei 🤣🤣🤣

Ts

Hvorfor har du ikke heller lunsj klart til barna kommer hjem? Da spiser de jo tidlig. 

Trist å aldri spise samlet som en familie? Matbordet er jo det stedet man liksom skal samles og ha spise sammen. Sånn er det i hvert fall i alle andre kulturer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har du ikke heller lunsj klart til barna kommer hjem? Da spiser de jo tidlig. 

Trist å aldri spise samlet som en familie? Matbordet er jo det stedet man liksom skal samles og ha spise sammen. Sånn er det i hvert fall i alle andre kulturer. 

Man kan jo samles rundt kveldsmaten.

• Liker 1
Skrevet

Hva med mannen? Er han også hjemme kl. 14 for å spise middagen med familien?

Hvis ikke, så tenker jeg det er best å ha middag når hele familien samles.

Evt. dropp maten kl. 14.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her gjør du/dere akkurat det som passer for dere :)

Anonymkode: 7c2f5...af0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja why not. Syns det høres ut som en god ide

Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Ja why not. Syns det høres ut som en god ide

Tenker og det er bedre mtp fritidsaktiviteter så slipper man å stresse med middagslaging for å rekke det

Skrevet

De får noe lett å spise kl 14 skriver hun og så har de middag i 16-17 tiden...

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke røre nordmenn og den fanatiske tanken om at middag skal serveres kl. 16 koste hva det koste vil 😬 Da blir du halshugd! 

Vi har siden vi fikk barn spist noe helt lett etter jobb/skole og middag kl. 19. Det funker bra for oss, men du verden så mange negative kommentarer jeg har fått på det 🤭 Staaakkar barn som ikke har fire poteter og en liter brun saus i magen når de går til fotballtrening... 🤭

Prøv du, å server middag kl. 14! Kanskje det funker utmerket for dere. Eller prøv å server middag senere, altså til kvelds på en måte? Er bare å gi det et forsøk!

Anonymkode: 3f45f...81a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vokste opp med middag kl 12. Er enda ikke fylt 50.

Men spiser middag noe senere i dag, da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...