Noodlepoodle81 Skrevet 5. februar #21 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 0.25): Hva tenker du når noen sier dette? At de gjerne vil ha deg med eller at de bare spør av høflighet? Anonymkode: 37d7e...620 Er det en spesifikk situasjon du tenker på? som flere skriver her så kommer det ann på hvem, hva, hvor…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #22 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For meg er "du kan være med hvis du vil" milevis fra "kan du ikke bli med?". Det første er en uttalelse for å være høflig, den andre viser at de har lyst til at jeg skal være med. "Du kan bli med hvis du vil" = Du kan få lov til å være med selv om jeg foretrekker at du ikke er det, dersom det er så viktig for deg at ditt ønske om å være med trumfer mitt håp om å gå uten deg. "Kan du ikke bli med?" = Jeg har lyst til at du skal være med. Anonymkode: c70de...356 Ekstremt spesielt å tolke slikt på den måten. Må være vanskelig å holde gode relasjoner med slike negative antakelser. Anonymkode: 4bf28...936
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå