Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 0.25):

Hva tenker du når noen sier dette? At de gjerne vil ha deg med eller at de bare spør av høflighet?

Anonymkode: 37d7e...620

Er det en spesifikk situasjon du tenker på? 
som flere skriver her så kommer det ann på hvem, hva, hvor…

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For meg er "du kan være med hvis du vil" milevis fra "kan du ikke bli med?". Det første er en uttalelse for å være høflig, den andre viser at de har lyst til at jeg skal være med. 

"Du kan bli med hvis du vil" = Du kan få lov til å være med selv om jeg foretrekker at du ikke er det, dersom det er så viktig for deg at ditt ønske om å være med trumfer mitt håp om å gå uten deg.

"Kan du ikke bli med?" = Jeg har lyst til at du skal være med.

Anonymkode: c70de...356

Ekstremt spesielt å tolke slikt på den måten. Må være vanskelig å holde gode relasjoner med slike negative antakelser. 

Anonymkode: 4bf28...936

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...