AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Skrevet 2. februar Har en 6 mnd gammel baby som bare griner og roper i det jeg prøver å sette den fra meg. Jeg får aldri gjort noen ting da jeg må bære baby HELE tiden. Holder på å bli fullstendig gal, den har vært slik siden fødsel og det er ikke funnet noe galt med den. Det er fryktelig slitsomt og stressende. Hva gjør jeg?🙏🙏🙏 Anonymkode: f9bf2...766 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Skrevet 2. februar Barnet ditt bør være litt på gulvet selv om barnet skriker, dere må jo øve! Mener du at barnet ditt på 6 mnd aldri har fått magetrening på gulvet, aldri sett på leker liggende på gulvet etc? Du kan ikke forvente at du får gjort så mye greier, for du må gjerne være der sammen med barnet ditt, men begynn med å legge barnet ned i 1 minutt og prøv å få oppmerksomheten til barnet over på leker etc, og så øker du tiden etterhvert som barnet blir komfortabel med å leke på gulvet. Anonymkode: 6dfe8...8ab
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Skrevet 2. februar Bruk bæresele. Dette er helt normalt. Anonymkode: 4d137...ba4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet ditt bør være litt på gulvet selv om barnet skriker, dere må jo øve! Mener du at barnet ditt på 6 mnd aldri har fått magetrening på gulvet, aldri sett på leker liggende på gulvet etc? Du kan ikke forvente at du får gjort så mye greier, for du må gjerne være der sammen med barnet ditt, men begynn med å legge barnet ned i 1 minutt og prøv å få oppmerksomheten til barnet over på leker etc, og så øker du tiden etterhvert som barnet blir komfortabel med å leke på gulvet. Anonymkode: 6dfe8...8ab Har vært på gullvet jo, men det krever at jeg er der og interagerer med det. Begynner så å rope/gråte etter litt for å komme opp på fanget. Anonymkode: f9bf2...766
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruk bæresele. Dette er helt normalt. Anonymkode: 4d137...ba4 Jada, det er helt normalt, men de færreste har det slik. De fleste kan selvfølgelig sette fra seg barnet i vogn, bilstol, matstol, vippestol, babygym, og de fleste må ikke sove alle lurer på fanget. Da hadde ingen tjent på å selge slikt babyutstyr, sier seg selv. Jeg får ikke brukt noe av det. Anonymkode: f9bf2...766 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vært på gullvet jo, men det krever at jeg er der og interagerer med det. Begynner så å rope/gråte etter litt for å komme opp på fanget. Anonymkode: f9bf2...766 Må ikke være på gulvet, trening får den også om du bærer den på armen liggende på magen, da løfter den hodet for å se seg rundt. Anonymkode: f8f66...a74 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Skrevet 2. februar Hatt en slik klistremerke baby, brukte bæretøy. Han var konstant på kroppen min, tom i dusjen. Anonymkode: 3fc56...836 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar Jeg måtte bare ta pauser. Gråt måtte vi bare akseptere, men jeg var alltid synlig så han visste han ikke var forlatt. Anonymkode: 4c914...a67 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hatt en slik klistremerke baby, brukte bæretøy. Han var konstant på kroppen min, tom i dusjen. Anonymkode: 3fc56...836 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg måtte bare ta pauser. Gråt måtte vi bare akseptere, men jeg var alltid synlig så han visste han ikke var forlatt. Anonymkode: 4c914...a67 Når ble det bedre? Anonymkode: f9bf2...766
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært på gullvet jo, men det krever at jeg er der og interagerer med det. Begynner så å rope/gråte etter litt for å komme opp på fanget. Anonymkode: f9bf2...766 Ok, men dette er helt normalt. I HI skriver du at du må bære barnet hele tiden nemlig. Det er forventningene som må justeres. Barnet har ikke "ekstrem separasjonsangst". Anonymkode: 6dfe8...8ab 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når ble det bedre? Anonymkode: f9bf2...766 Vi har også en koalababy, som sover alle blunder i armene eller i bæresele. Det har løsnet litt nå rundt 9 måneder, vi har øvd på overføring fra bæresele til seng og det fungerer fint nå for sovingens del. Baby vil fremdeles ikke være på gulvet alene, men trives godt der bare det sitter noen ved siden av. Har bare akseptert det og blitt vant til det. Det er slitsomt, men sånn er denne ungen bare. Anonymkode: 17c3e...517 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Må ikke være på gulvet, trening får den også om du bærer den på armen liggende på magen, da løfter den hodet for å se seg rundt. Anonymkode: f8f66...a74 Den får trening av å bli bært på armen, men det er fortsatt anbefalt at barnet får ligget på gulvet. Spør enhver barnefysio. Anonymkode: 6dfe8...8ab
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har også en koalababy, som sover alle blunder i armene eller i bæresele. Det har løsnet litt nå rundt 9 måneder, vi har øvd på overføring fra bæresele til seng og det fungerer fint nå for sovingens del. Baby vil fremdeles ikke være på gulvet alene, men trives godt der bare det sitter noen ved siden av. Har bare akseptert det og blitt vant til det. Det er slitsomt, men sånn er denne ungen bare. Anonymkode: 17c3e...517 Min baby har forresten ikke separasjonsangst, jeg tenker dette er helt vanlig for mange babyer. Anonymkode: 17c3e...517 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jada, det er helt normalt, men de færreste har det slik. De fleste kan selvfølgelig sette fra seg barnet i vogn, bilstol, matstol, vippestol, babygym, og de fleste må ikke sove alle lurer på fanget. Da hadde ingen tjent på å selge slikt babyutstyr, sier seg selv. Jeg får ikke brukt noe av det. Anonymkode: f9bf2...766 Det er vanlig også jo. I perioder Anonymkode: 4d137...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når ble det bedre? Anonymkode: f9bf2...766 Nå han var 7 mnd og begynte å gå. 😅 Anonymkode: 3fc56...836
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Skrevet 2. februar Hadde en skikkelig klistremerke baby. Jeg holdt på å gå på veggen til slutt. Det eneste som har hjulpet er å sosialisere barnet så barnet får øvd på at mor er en trygg havn. ( misforstå med rett, rundt 6 måneder utvikler baby hjernen seg ved å prøve å forstå at mor ikke forsvinner selv om du går bak en vegg, derfor borte tittei lek er viktig i det aldersspennet) MEN Kunne virkelig ønske jeg var mer i åpenbarnehage, baby sang, og andre steder med foreldre og barn når ungen var under 1 år. ikke nødvendigvis for at babyen skal leke, men for at babyen skulle få se andre ansikter som samhandler med barnet. Ungen vår var ett år når hun begynte i barnehage, var ekstremt sjenert og tok nesten 1,5 år før hun fant seg til rette i bhg. i mellomtiden har vi vært jevnlig med andre barnefamilier, vært på gudstjenester hver søndag med søndagsskole, Leos lekeland, hevet oss med på turer med andre familier. Nå er barnet 2,5 og ikke i nærheten av så sjenert som ved 1 års alder. Anonymkode: 17bb4...634
Melus Skrevet 3. februar #17 Skrevet 3. februar Slitsomt, men ikke unormalt eller uvanlig. Og det går over, man må bare holde ut og gjøre det beste ut av det ved å feks bruke bæretøy og senke forventningene veldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå