AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Bor i 80 kvadrat leilighet med gulvvarme på i alle rom bortsett fra soverom. Brukte 1136 kwh i januar og må betale 2231kr. Første gang jeg betaler for strøm selv. Anonymkode: f1f05...943
starken Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Hva slags strømavtale har du? Spotpris, fastpris, Norgespris? Det hørtes mye ut, men spotprisen har vært unormal høy i januar, i hvert fall i mitt prisområde. Jeg byttet nettopp til fastpris, av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden starken skrev (2 minutter siden): Hva slags strømavtale har du? Spotpris, fastpris, Norgespris? Det hørtes mye ut, men spotprisen har vært unormal høy i januar, i hvert fall i mitt prisområde. Jeg byttet nettopp til fastpris, av den grunn. Norgespris. Bruker Fortum strømselskap. Bor på Østlandet. Anonymkode: f1f05...943
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Sikkert normalt, folk har trodd at Norgespris skulle være nesten gratis. Det er det ikke med alle avgiftene. Anonymkode: e5eae...d75 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Hvis det er appen du har sett den prisen, så er ikke den korrekt. Når regningen kommer fra Fortnum, så har alltid den vært lavere hos meg enn det appen har vist. Anonymkode: f3158...0dd
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Med eller uten nettleie Anonymkode: db1e8...38c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Vi var ute med 2400 kr inkludert nettleie i desember. Og hadde brukt 1400kw/t. Ikke norgespris Anonymkode: db1e8...38c
TBL12 Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bor i 80 kvadrat leilighet med gulvvarme på i alle rom bortsett fra soverom. Brukte 1136 kwh i januar og må betale 2231kr. Anonymkode: f1f05...943 2231 kr / 1136 kWh = 1,96 kr pr kWh Det virker som noe høy pris pr kWh. Har du mottatt faktura for både nettleie og strøm for januar? Husk - fradrag for Strømstøtte og Norges pris gjøres på nettleie faktura. Ikke alle strømselskapene har gjennomfakturering, dvs. du mottar to faktura, der nettleiefaktura kan være negativ. Jeg har brukt 2140 kWh for januar, på 110 m2, 2 etasjer. Har ikke mottatt regning for januar selv. Jeg regnet snittpris for desember til 1,08 kr. (Med fradrag av Norgespris.) (NO1 – Østlandet ) itiswhatitis skrev (1 time siden): Helt normalt når du da har gulvvarme … Så lenge gulvarmen er regulert med termostat bør ikke gulvvarme bruke så mye strøm i forhold til panelovner. Varmepumpe kan bruke mindre strøm, men ikke praktisk å ettermontering i en leilighet. I følge SSB er gjennomsnitt pr år 159 kWh pr m2 i 2022. 1136 kWh / 80 = 14,2 kWh, der desember, januar, februar vil ligge høyere. Dvs, forbruket høres ikke spesielt unormalt ut. Prisen virker å være noe høy pr kWh. Endret 1 time siden av TBL12
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #10 Skrevet 41 minutter siden Det er ikke Norgespris. Tipper oversikten du har viser vanlig strømpris, også får du den reelle prisen med Norgesprisfradrag når regningen kommer. Jeg har Tibber på forbruk og Føie på fastledd. Desember brukte jeg 2026kwt. Det kostet 2062,- + 49,- i abonnement + 69,- i leverandørpåslag. Fastleddet kom på 1166, men ble trukket fra 1050,- pga Norgespris. Altså betalte jeg 2296,- for 2000kwt i desember. Min fastleddsleverandør har i tillegg satt ned prisene i 2026, vet ikke om alle har det. Men du skal absolutt ikke betale så mye på Norgespris, og det finnes ikke en leverandør som ville overlevd med så stort påslag. Det ser ganske sannsynlig ut at prisen du ser er før rabatten for Norgespris er trukket fra, og at regningen din vil trekke seg mer ned mot under 1500,-. Anonymkode: e2d52...4d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå