AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Jeg hadde skikkelig dårlig karakter i matte å ungdomskolen, og læreren sa: På videregående skole må dere regne med å gå ned en til to karakterer. Da tenkte jeg at det er vel ingen vits at jeg starter på videregående da, for da stryker jeg jo. Jeg hadde NG ( det er 2) Da jeg startet på vgs så hadde vi en SUPER lærer, og matte ble SÅ gøy. Kom opp i eksamen i matte og fikk 5. Gikk ut fra vgs med 5. Er sykepleier og regner jo. mye medikamenter så jeg kan jo mye, men når jeg skal hjelpe datter på 14 med matte så er det så mye jeg ikke husker. Hvor kan jeg friske opp og lære mer? For jeg vet jeg kan når jeg vil og bare jeg skjønner det så er det jo egentlig veldig gøy. Anonymkode: 4aec1...908
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Jobbe med oppgaver. Jeg trodde jeg var dårlig i matte, men etter mye oppgaveløsning merket jeg at jeg tok ting lettere og lettere. Anonymkode: 3749f...ba5 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Skjønne logikken,øve. Huske regler. Men er stort sett bortkastet Anonymkode: 401d0...5ff 1
petterm Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Mengdetrening mengdetrening, mengdetrening. På samme måte som man lærer gangetabellen ved å prøve mange ganger så blir andre mattestykker lettere når man trener mange ganger. 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Skrevet 1. februar Jeg tenker at det aller viktigste du formidler til datteren din er at matte ikke er kjempevanskelig og motiverer henne til å øve og bli bedre. La henne forklare deg oppgavene og hva hun tenker, og støtt henne. Da er det ikke så viktig om du kan oppgavene eller ikke. Det er trossalt hun som skal lære seg dette. Anonymkode: 9fbdd...ce1
Knirke Skrevet 2. februar #6 Skrevet 2. februar Lykke til med å overbevise en 14 åring at matte er gøy😆 Jeg strøk i matte på VGS nivå (den gang 2MX) da jeg var i 20 årene. Hjernen min var ikke moden for det. Tok forkurs og deretter høyskole i 30-åra, og da skjønte jeg det.
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Skrevet 2. februar Er ikke for datteren min sin skyld, JEG har oppriktig lyst å lære matte. Hvor finner dere oppgaver? Er det bøker man får kjøpt? Eller på nett? Vil jo tro for "de fleste" at man syns matte kan være gøy/fint når man skjønner det og får det til? TS Anonymkode: 4aec1...908
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar Det er en god start å lese litt i tenåringens bøker. Da vil du nok oppdage at mye kommer tilbake til deg! Det har jeg måttet gjøre mye, da jeg har glemt en del ting underveis. Da kommer det fort tilbake. Jeg kan anbefale kenguruoppgaver for litt mer grublete oppgaver. Ndla har mye for videregående når den tid kommer, 1p er ikke så ulikt ungdomsskolen, så du kan også finne mye der. Matte er gøy når man treffer rett nivå, ikke for lett, men heller ikke uoppnåelig. Dette gjelder alle! (Det er jo bare å se hvor mange som gjør sudoku, worlde osv, det er jo bare logikk på rett nivå). Anonymkode: 52120...e63 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Skrevet 2. februar Khan academy har læringsstier om matematikk. Anonymkode: a40c4...7af
Alice123 Skrevet 2. februar #10 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke for datteren min sin skyld, JEG har oppriktig lyst å lære matte. Hvor finner dere oppgaver? Er det bøker man får kjøpt? Eller på nett? Vil jo tro for "de fleste" at man syns matte kan være gøy/fint når man skjønner det og får det til? TS Anonymkode: 4aec1...908 Matte er KJEMPEGØY! Jeg skrapet meg gjennom matte på skolen og hatet faget. Som voksen måtte jeg ta realfagsmatte som privatist for å komme inn på et studie som hadde realfagsmatte som krav. Jeg måtte lære meg matte på nytt, og i begynnelsen var det helt pyton, men da jeg knakk koden(e) ble det bare gøy. Dette er over 10 år siden, og jeg sitter fortsatt på kvelden og jobber med matte som en hobby.
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): På videregående skole må dere regne med å gå ned en til to karakterer. Anonymkode: 4aec1...908 Pussig at læreren ba elever som ikke kunne regne om å regne. Anonymkode: 08cbe...a64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå