AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar kvinne 45 her, har snorket høyt de to siste årene. Jeg er litt over normalen vektmessig. Jeg vet at jeg kan få bedring om jeg går ned 5 til 10 kilo men det har jeg foreløpig ikke klart. Jeg tok en søvnutredning som viste at jeg snorket like mye om jeg ligger på ryggen eller på siden. Jeg har forsøkt snorkespray uten så mye hell. Sånn bittskinne klarer jeg ikke å holde på plass i munnen. Anonymkode: 98ba1...118
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Eneste som vesentlig reduserte snorking hos meg, var vektnedgang. Anonymkode: 570ab...e77 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Vektnedgang? Hvorfor det? Er det fett i nesen eller noe? Anonymkode: 4334d...690
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Sjekk luftfuktigheten på soverommet. Er den under 45 ville jeg kjøpt luftfukter. Prøv å holde luftfuktigheten på 45-53 om natten, det kan hjelpe enormt på snorking. Fuktmåler koster 200 eller noe på clas ohlson Sjekk om det er noe løst i halsen som lager snorking om natten. Kan være en slapp hudflapp. Utred deg for allergier, både mat, støv, midd, pollen. Skyll nesa med saltvann ved sykdom. Gjerne også hver kveld for å se om det kan hjelpe på snorkingen nå i starten. Anonymkode: 7b6b9...585 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Skrevet 1. februar Neseborutvidere? Det hjalp litt for meg. Jeg fikk riktig nok påvist søvnapné av moderat grad, så jeg må bruke c-pap-maskin for å slippe snorking. Men fikk tips om å prøve neseborutvidere i påvente av c-pap, og det var bedre enn ingenting. Anonymkode: cd8cd...883
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Neseborutvidere? Det hjalp litt for meg. Jeg fikk riktig nok påvist søvnapné av moderat grad, så jeg må bruke c-pap-maskin for å slippe snorking. Men fikk tips om å prøve neseborutvidere i påvente av c-pap, og det var bedre enn ingenting. Anonymkode: cd8cd...883 sånn som du får tak i på apotek? jeg kjøpte en sånn uten at jeg snorket mindre. Anonymkode: 98ba1...118
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Sjekk luftfuktigheten på soverommet. Er den under 45 ville jeg kjøpt luftfukter. Prøv å holde luftfuktigheten på 45-53 om natten, det kan hjelpe enormt på snorking. Fuktmåler koster 200 eller noe på clas ohlson Sjekk om det er noe løst i halsen som lager snorking om natten. Kan være en slapp hudflapp. Utred deg for allergier, både mat, støv, midd, pollen. Skyll nesa med saltvann ved sykdom. Gjerne også hver kveld for å se om det kan hjelpe på snorkingen nå i starten. Anonymkode: 7b6b9...585 jeg snorker på helt ulike steder. tror ikke det har med luftfuktigheten å gjøre. Anonymkode: 98ba1...118
skeiv-ostepop Skrevet 1. februar #8 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok en søvnutredning som viste at jeg snorket like mye om jeg ligger på ryggen eller på siden. Fikk du sjekket søvnapné?
skeiv-ostepop Skrevet 1. februar #9 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vektnedgang? Hvorfor det? Er det fett i nesen eller noe? Anonymkode: 4334d...690 Mye fett/hud rundt halsen kan redusere gjennomstrømming i luftveiene og resultere i snorking. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Skrevet 1. februar skeiv-ostepop skrev (9 minutter siden): Fikk du sjekket søvnapné? det er utelukket Anonymkode: 98ba1...118
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): sånn som du får tak i på apotek? jeg kjøpte en sånn uten at jeg snorket mindre. Anonymkode: 98ba1...118 Ikke sånne plaster man legger over nesa, hvis det er det du mener. To små "rør" som man plasserer inn i nesa. Noen få apotek skal visst ha det, jeg bestilte på nettet; https://fyndiq.no/produkt/8-stk-sett-silikon-hule-neseborventiler-klipp-anti-snorking-klipp-neseutvidere-enhet-pusting-sovn-hjelp-5e9ca863fe0b4a94/ Anonymkode: cd8cd...883 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #12 Skrevet 1. februar Jeg merker på samboeren min at han snorker mer i perioder hvor han f.eks. drikker mer øl. Ikke direkte knyttet opp mot vekt, for han legger ikke nødvendigvis på seg, men han har gjerne en mer usunn livsstil, og da merker jeg det på snorkingen. Anonymkode: be72c...389 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #13 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg merker på samboeren min at han snorker mer i perioder hvor han f.eks. drikker mer øl. Ikke direkte knyttet opp mot vekt, for han legger ikke nødvendigvis på seg, men han har gjerne en mer usunn livsstil, og da merker jeg det på snorkingen. Anonymkode: be72c...389 jeg drikker ikke alkohol eller har en usunn livsstil Anonymkode: 98ba1...118
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg drikker ikke alkohol eller har en usunn livsstil Anonymkode: 98ba1...118 Hvis du kan få bedring ved å gå ned 5-10 kg, så har du i hvert fall ikke en direkte sunn livsstil. Anonymkode: be72c...389 1
minister-mio Skrevet 1. februar #15 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk luftfuktigheten på soverommet. Er den under 45 ville jeg kjøpt luftfukter. Prøv å holde luftfuktigheten på 45-53 om natten, det kan hjelpe enormt på snorking. Fuktmåler koster 200 eller noe på clas ohlson Sjekk om det er noe løst i halsen som lager snorking om natten. Kan være en slapp hudflapp. Utred deg for allergier, både mat, støv, midd, pollen. Skyll nesa med saltvann ved sykdom. Gjerne også hver kveld for å se om det kan hjelpe på snorkingen nå i starten. Anonymkode: 7b6b9...585 Hvordan kan man få en hudflapp ned i halsen?
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): kvinne 45 her, har snorket høyt de to siste årene. Jeg er litt over normalen vektmessig. Jeg vet at jeg kan få bedring om jeg går ned 5 til 10 kilo men det har jeg foreløpig ikke klart. Jeg tok en søvnutredning som viste at jeg snorket like mye om jeg ligger på ryggen eller på siden. Jeg har forsøkt snorkespray uten så mye hell. Sånn bittskinne klarer jeg ikke å holde på plass i munnen. Anonymkode: 98ba1...118 Gå ned i vekt, da slutter du med snorking. Anonymkode: aa5ce...517
skeiv-ostepop Skrevet 2. februar #17 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gå ned i vekt, da slutter du med snorking. Anonymkode: aa5ce...517 Kun om det er forårsaket av overvekt.
Gammelsmurfen Skrevet 2. februar #18 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): kvinne 45 her, har snorket høyt de to siste årene. Jeg er litt over normalen vektmessig. Jeg vet at jeg kan få bedring om jeg går ned 5 til 10 kilo men det har jeg foreløpig ikke klart. Jeg tok en søvnutredning som viste at jeg snorket like mye om jeg ligger på ryggen eller på siden. Jeg har forsøkt snorkespray uten så mye hell. Sånn bittskinne klarer jeg ikke å holde på plass i munnen. Anonymkode: 98ba1...118 Vektreduksjon, unngå mengder alkohol, unngå sovemedisin, fjerne mandlene, oksygenkanyle.
AnonymBruker Skrevet 2. februar #19 Skrevet 2. februar Mannen min gikk ned 15 kilo med hjelp av sprøyter, og snorking er så godt som borte. Anonymkode: 71a8c...d84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå