AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Skrevet 1. februar Nå som det er spådd kaldt snart igjen; Det kan også hjelpe å legge bamsene ut i snøen en stund, bakteriene blir borte i kald temperatur. Hvis de ikke er synlig tilgriset selvfølgelig. Anonymkode: 90237...063 1 3
Rosa Dartle Skrevet 1. februar #22 Skrevet 1. februar Oi.. Vasket babybamser, men ingen av bamsene vaskes nå 🙈 Har ikke tenkt på det engang, for å være ærlig. Rister dem ut av vinduet når jeg skifter på sengen. 1
kjærring Skrevet 1. februar #23 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri. Har hatt min fra jeg var liten og er nå 36. Den er vasket tre fire ganger . Anonymkode: 1820c...9bc Æsj
kjærring Skrevet 1. februar #24 Skrevet 1. februar Favorittene vaskes regelmessig. De andre som bare ligger der blir vasket hver sjette npbed kanskje. De vaskes selv om de ikke er synlig skitne. Legger man de i bløt så ser man raskt hvorfor også 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #25 Skrevet 1. februar Aldri vaska, har 4 barn. Som nå er 20-40. Aldri vaska en bamse...... Anonymkode: 50fe2...582 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #26 Skrevet 1. februar Er egentlig sjokkert over hvor ofte folk vasker bamser 😄 Min mor var ganske renslig men kan aldri huske hun vasket våre kosedyr unntatt et par stykker som ble spydd på. Mitt barn er 4 og som jeg svarte før vasker vi ikke bamser med mindre de har fått noe søl på seg (har skjedd 2 ganger tror jeg). Hun er lite syk så har gått fint for oss så langt iallfall 🤠 Anonymkode: aebd9...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar #27 Skrevet 1. februar Det er jo en del av kosen med bamsen, lukter trygt og godt. Ikke vaskemiddel Anonymkode: b60d2...efa 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #28 Skrevet 1. februar Bamsen skal lukte trygghet og det er en blanding av lukter barnet har rundt seg hjemme. Selv har jeg kun vasket barnas bamser hvis de har spydd på de. Min bamse fra min barndom ble vasket når jeg skulle på sykehus og ha operasjon El undersøkelser i narkose, da satt den i trappa til tørk natta før innleggelse. Husker fortsatt at jeg slet med å få sove selv om jeg hadde senga full av andre bamser og dukker. Kun bamse kunne være bamse. Nå er jeg 50 og bamse er her fortsatt, lukter ikke noe spesielt lengre. Anonymkode: 08ac5...2ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #29 Skrevet 2. februar Vi har aldri vasket noen av bamsene til barna. Men de har heller aldri fått oppkast, matrester eller annet søl på seg, da ville jeg selvfølgelig vasket dem. Kosekluten de hadde da de var babyer ble vasket. Men bamser? Aldri. Anonymkode: bf596...761 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #30 Skrevet 2. februar Aldri. Vår eldste bamse er fra 1936. Anonymkode: 36e25...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #31 Skrevet 2. februar Har kun vasket de som er blitt sølt på, spydd på eller lignende. Vasket en gang ene bamsen til eldstemann fordi jeg syntes den luktet litt gammelt og han ble helt fra seg og gråt fordi bamsen ikke lenger luktet like trygt og godt. Anonymkode: 5290c...e42 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #32 Skrevet 2. februar Gladgutten79 skrev (På 1.2.2026 den 15.32): Vi vasket dem 1 gang i uka, men vi hadde 2-3 stk like, kjøpt på IKEA slik de alltid hadde 1 tilgjengelig og i tilfelle den skulle forsvinne Whatttttt Anonymkode: 9e095...d06 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #33 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2026 den 16.35): Hvorfor skal man vaske bamser som er i private hjem? Eneste grunnen er hvis de blir seriøst søla på og er helt gjennomgrisa eller noen har spydd på den. Ellers så er det bare tøys! Anonymkode: cab36...bf8 Fordi de blir ekle og møkkete vel Anonymkode: 679aa...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #34 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi de blir ekle og møkkete vel Anonymkode: 679aa...3d8 du tåler bare sommerfugler og parfyme? Og lever i en perfekt boble.. Anonymkode: cab36...bf8
AnonymBruker Skrevet 3. februar #35 Skrevet 3. februar Aldri😅 Huset er fult av små og store bamser. Hadde jeg skulle tatt med de i tilegg til all klesvask, hadde jeg ikke rukket annet;) (unntak er selvsagt om det kommer oppvask på noen) Anonymkode: c157b...8a1 1
Gladgutten79 Skrevet 3. februar #36 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Whatttttt Anonymkode: 9e095...d06 Veldig praktisk med 2-3 like, om den ene ble glemt igjen, måtte vaskes eller forsvant
AnonymBruker Skrevet 4. februar #37 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2026 den 15.22): Hvor ofte vasker dere bamsene til barna? Tenker da på favorittene som er i daglig bruk 😊 Anonymkode: e9ec5...999 Ved behov eller etter sykdom Anonymkode: 77495...928
AnonymBruker Skrevet 4. februar #38 Skrevet 4. februar Mini hadde koseklut som var med overalt og de vasket jeg jevnlig (hadde to identiske). Men andre bamser? Ytterst sjeldent eller aldri. Kun ved behov. Anonymkode: 3a68e...bc2
Alice123 Skrevet 4. februar #39 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2026 den 21.42): Det er jo en del av kosen med bamsen, lukter trygt og godt. Ikke vaskemiddel Anonymkode: b60d2...efa AnonymBruker skrev (På 2.2.2026 den 21.58): Har kun vasket de som er blitt sølt på, spydd på eller lignende. Vasket en gang ene bamsen til eldstemann fordi jeg syntes den luktet litt gammelt og han ble helt fra seg og gråt fordi bamsen ikke lenger luktet like trygt og godt. Anonymkode: 5290c...e42 Jeg hadde Favorittbamse jeg fikk på fødestua som nyfødt, var med meg OVER ALT og jeg sov med hele oppveksten, og det viktgste var LUKTEN. Jeg husker at hver gang den ble vasket (som ikke var ofte, av nevnte grunn) var det en stor sorg fram til den fikk riktig lukt igjen. (Jeg har fortsatt bamsen)
AnonymBruker Skrevet 4. februar #40 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 8.51): du tåler bare sommerfugler og parfyme? Og lever i en perfekt boble.. Anonymkode: cab36...bf8 🤦🏻♀️ Anonymkode: 679aa...3d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå