Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er litt frustrerende når man argumenterer for at man ikke vet hva hun fant. For vi vet også at det hun fant ikke så bra ut.... 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Men kjære vene. Hun googlet «U» altså you, altså Jeffrey Epstein.  Og da vet vi hva som kom opp. 

Man vet fremdeles ikke hva hun eventuelt klikket seg inn på eller hva hun faktisk fikk opp. Eller hva hun faktisk mente med den meldingen hun skrev. Det er det ingen her som vet, selv om det sterkt antydes. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Man vet fremdeles ikke hva hun eventuelt klikket seg inn på eller hva hun faktisk fikk opp. Eller hva hun faktisk mente med den meldingen hun skrev. Det er det ingen her som vet, selv om det sterkt antydes. 

Hva var det som ikke så bra ut da tenker du?

Altså, MM nekter jo ikke selv en gang på at hun visste.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Men kjære vene. Hun googlet «U» altså you, altså Jeffrey Epstein.  Og da vet vi hva som kom opp. 

Og mener det (U) ble brukt flere ganger i deres mailutvekslinger, der det (også) var åpenbart at det faktisk betydde «you». Og hvis det mot formodning skulle bety noe annet, hvorfor ikke forklare?
Og hun sa at hun ikke var klar over alvorlighetsgraden - ikke at hun ikke visste om at han var dømt. (Og spøkte med ham om at noen damer på ca25 år (tror jeg) var for gamle for ham. )

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (2 minutter siden):

Vi vet heller ikke hva JE skrev til henne før hun googlet, som hun erklærte seg enig i. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Du vet fremdeles ikke hvordan søket var definert eller avgrenset. 

Hvis hun søkte på noe spesifikt annet, som ikke ville få dommen til å komme opp, burde hun forklart det. Hun sier derimot at hun ikke var klar over alvorlighetsgraden i hans handlinger. Så noe må hun ha funnet ut. Og lagt merke til i huset hans, alle bilder osv.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (48 minutter siden):

Nettopp. Som kronprinsesse og kommende dronning så faller det gjennom. Alle kan gjøre feil som mange poengterer her og der, men en arbeidende kongelig kan faktisk ikke i lang tid omgås en dømt seksualforbryter på vennskapelig plan - det er ikke en "feil", det er helt uforenelig med det verdisynet og det moralske kompasset vi må forvente at våre kongelige skal ha. De har en seriøs rolle som de får SERIØST godt betalt for å opptre godt i. 

Hun er ikke kommende dronning; etter at dommen mot eldste- sønnen er fastsatt - så er hun ute av kongehuset!

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
Gulline skrev (16 minutter siden):

Vi sier hva vi mener om norges kronprinsesse - og hva som vi anser som eneste utvei om de ønsker å fortsette i sine priviligerte roller. 

Tråden stenges ca klokken 23 hver kveld og holdes stengt i helgene. I tillegg stenges den for modereting flere ganger i løpet av dagen. 

Nå må dere kutte ut dette evige ønsket om å legge bånd på våre meninger. Vi lever i  Norge og året er 2026. Vi har heldigvis lov til å si akkurat hva vi mener. 

Jeg kan ikke se noen har nektet deg å si hva du mener. Jeg har derimot registrert noen ytre seg om dine meninger, og det må jo være lovlig i "Norge i året 2026". 

Selv må jeg si det er rimelig drøyt å komme med meninger og krav om skilsmisse. Det samme kan sies om spekulasjonene om MM sykdom og at denne brukes som unnskyldning i forbindelse med jobb og media. For ikke glemme antydninger om straffbare forhold rundt Epstein. 

For meg er ikke slike ytringer og fremme meninger eller kreve svar. Det er forhåndsdømming og hetsing.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg prøver igjen: Det å dømme noen på forhånd betyr før et skille. Når er dette skillet i denne saken. Når får man «lov» til å ha en mening?

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
Andrea59 skrev (7 minutter siden):

Hvis hun søkte på noe spesifikt annet, som ikke ville få dommen til å komme opp, burde hun forklart det. Hun sier derimot at hun ikke var klar over alvorlighetsgraden i hans handlinger. Så noe må hun ha funnet ut. Og lagt merke til i huset hans, alle bilder osv.

Ja, det har hun sagt. Det sier likevel ikke når eller hvordan hun fant ut at det var noe som senere viste seg å være mer alvorlig enn hun først antok. Det kan ha vært da hun googlet. Eller det kan ha vært noe annet, en annen gang. Eller begge deler, eller flere ting sett i sammenheng.

Vi vet ikke før hun forteller, og hun har sagt at hun ønsker å fortelle. Jeg antar at hun skjønner at akkurat dette er et av hovedspørsmålene som hun faktisk må svare på, så jeg tenker vi tåler å avstå fra å konkludere til vi vet hva hun sier om det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Interessant, takk!

Nei det skjer jo ingenting annet av betydning i verden for tiden 🙄

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

«I et ekstraordinært møte på slottet onsdag ble en gradert sak behandlet, opplyser kommunikasjonssjef ved SMK, Anne Kristin Hjukse.» 

Håper ikke det betyr at kongen skal redde dette med å gi dem ansvar og abdisere. Krysser heller fingrene for at dette er til beste for landet og folket. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Sier en bruker som bruker all sin tid på å diskutere i denne tråden og MBH tråden 🫡

Takk!

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Et kjapt googlesøk på ekstraordinære statsråd sier meg at det oftest er når regjering går av/skifter ministre, eller helt spesielle saker (a la corona-nedstengning). Er vel ikke noe dramatisk med ministrene for tiden, som kom så brått på?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...