Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Avispapir skrev (Akkurat nå):

Tipper den er litt ekstra sår for henne da hun har lagt ned mye tid og energi i litteratur.  

Ja. Særlig Lolita og 50 shades of grey. På bestilling fra hennes 'crazy friend' seksualforbryteren Epstein.

De romanene har hun i alle fall lagt ned tid på å lese.

Fy fader. Tenk å oppdage at partner sender eposter til en 20 år eldre mann hvor hun lover å lese disse romanene innimellom flørtende eposter og diskusjoner om å møtes i både pris og slottsparken. 

🤢🤢🤢🤢

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett og svar til dette.

• Liker 1
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (58 minutter siden):

Velger å sitere Norsk bibliotekforening da de oppsummerer det greit:

«Styret mener at det er problematiske forhold knyttet til tillitsbrudd og usannheter. 

– Rolleforståelsen har vært svak, og de verdiene som har kommet til syne, er ikke forenlige med de verdiene Norsk bibliotekforening står for»

https://www.aftenposten.no/norge/i/gkwGjB/norsk-bibliotekforening-avslutter-beskytterskapet-med-kronprinsesse-mette-marit

La det synke inn: tillitsbrudd, usannheter, svak rolleforståelse.

JJammen, hun har da ikke gjort noe kriminelt 🙄 Hva med Rød-Larsen, og hans likemenn? Det er mye verre det de har gjort, så det formidlende den kontakten MM har hatt med Epstein (ironisk ment). 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Susanne skrev (1 time siden):

Flere som har gått lei av tullet.. 

Norsk Bibliotekforening avslutter nå beskytterskapet med MM

Ny forening avslutter samarbeid med kronprinsesse Mette-Marit

Norsk bibliotekforening opplyser at de avslutter beskytterskapet med kronprinsesse Mette-Marit. Det skjer samme dag som slottet varsler at kronprinsessen uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere.

Ok, kanskje hun faktisk har blitt dårligere. Det er bare sånn det er. Har hele tiden sagt at  MM er den som må svare for seg, men hvis det faktisk er sånn at hun ikke kan pga sykdom, må jo HM gjøre det. Er beskytterskapene så uviktige for dem at begge to holder kjeft? Beskytterskapene går jo virkelig direkte på jobben de gjør, og det må jo være viktig nok til å klare å presse ut et eller annet?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (49 minutter siden):

Samme her. Mange godt voksne og eldre som tror saken er «overdrevet i media» og at disse influencerne nærmest har bedt om det. Kvalmende holdninger. 

Jeg tror hun er syk. Det vil si at jeg har tillit til at hennes alvorlige diagnose og uttalelser fra legen er troverdig, og at helse må komme først. 

Jeg tenker at det også kan være noe som gjør at hun kan trekke seg tilbake, med en god nok begrunnelse for selv den mest kritiske, og spare kongehuset for alt det vil medføre å ha henne som dronning, fordi ingen medier, norske eller utenlandske, kommer til å la dette ligge noen gang. Så, for å være helt klar på det; jeg unner henne ikke sykdom, men dersom det stemmer at sykdommen forverres raskt nå, så håper jeg faktisk det kan «brukes» som noen sier, til å stilne støyen, og «fjerne» henne fra likningen altogether. (Men - hvis det er tilfellet, hvorfor går ikke Slottet bare ut med det med det samme?)

Hvis MM plutselig blir sengeliggende (eller verre) nå, så vil iallfall denne tråden se ganske ille ut i bakspeilet.

Slottets uttalelse er at MM sin helse har blitt verre. Dette trenger altså ikke å ha noe som helst med lungesykdommen hennes å gjøre. Bildene fra bilen viser at hun f eks ikke bruker langtidsoksygen ennå.

Det kan også være psykisk helsetilstand. Det har garantert kommet opp mange store og små detaljer i sønnens rettssak som de ikke har visst om fra før av. Hvilken mor ligger ikke i fosterstilling når de får høre i retten at en lang rekke av sønnens kvinner forteller om at de har blitt slått, kvalt, sparket, voldtatt eller dratt etter håret. Flere episoder har i tillegg involvert kniv. 

Hørte dagens Giæver og gjengen-episode. 100 % kleint å se for seg kronprinsens flakkende dådyrblikk når avisene spurte ham om hva han tenker om e-posten fra MM til Epstein hvor hun skriver at "you tickle my brain".

https://radioh.no/kronprinsen-besokte-nato-ovelse-ville-ikke-kommentere-epstein-saken/

Jeg er spent på om det vil komme noe svar fra MM i det hele tatt når rettssaken er over. Eller om de skal vente til dommen avsies i juni, eller eventuelt til ankesaken er ferdig neste sommer. Disse skandalene kommer hvert fall til å henge som et tungt teppe over samtlige representasjonsoppdrag, helt til det faktisk gjøres noe. Og da tenker jeg ikke på nok et ihjelarbeidet og velredigert svadainnlegg fra slottet.

Stillheten blir bare mer og mer klein og tyngende.

Endret av Rastebenk
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Jammen, hun har da ikke gjort noe kriminelt 🙄 Hva med Rød-Larsen, og hans likemenn? Det er mye verre det de har gjort, så det formidler den kontakten MM har hatt med Epstein. 

Mener du formildende?

De andre du nevner diskuteres i sine respektive tråder for de som er interessert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
luna1 skrev (4 minutter siden):

Mener du formildende?

De andre du nevner diskuteres i sine respektive tråder for de som er interessert. 

Ja, det var formidlende jeg mente. Ser at det kanskje ikke kom helt frem at innlegg var ironisk ment. 

• Liker 5
Skrevet
Eufemia- skrev (4 timer siden):

Politikerne er nå enige og samstemte i at kronprinsessen må forklare seg. Norske borgere fortjener å vite sannheten. 
(SP er ikke en del i dette)

https://www.vg.no/nyheter/i/wrgxyd/partilederne-til-kronprinsesse-mette-marit-alle-unntatt-en-stiller-seg-bak-statsministerens-oppfordring-om-aa-fortelle

Monarkiets fremtid er i spill, og tålmodigheten har tatt slutt. 

Det er også spesielt at en statminister går ut to ganger og etterspør en forklaring. I tillegg brytes samarbeid med MM da det ikke er kommet en forklaring. Det er veldig vanskelig å forstå strategien til Kongehuset vårt og jeg føler at tilliten til andre medlemmer også begynner å minke. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Ok, kanskje hun faktisk har blitt dårligere. Det er bare sånn det er. Har hele tiden sagt at  MM er den som må svare for seg, men hvis det faktisk er sånn at hun ikke kan pga sykdom, må jo HM gjøre det. Er beskytterskapene så uviktige for dem at begge to holder kjeft? Beskytterskapene går jo virkelig direkte på jobben de gjør, og det må jo være viktig nok til å klare å presse ut et eller annet?

Sykdommen har ikke noe med fraværet å gjøre. Hun har en sakte progressiv lungesykdom. Hjernen og taleorganene fungerer helt fint. Hun var nettopp på en tur til Oslo fengsel. 

PS. Er en kjip sykdom, da det ikke finnes noen helbred, og gir vesentlig forventet avkortet levetid. Har en medlem i nær familie med samme sykdom. Ønsker Mette all lykke og at det er mest mulig positiv vei videre med hennes sykdom. Men den har ikke NOE med det at hun er stille nå. Hun er stille fordi hun ikke kan si noe som hjelper på at hun har vært en nær fortrolig venn (+++) med verdens mest kjente pedofil. Så at hun har vært tydelig på at Norge og hennes rolle som kronprinsesse ikke er noe hun setter pris på. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Susanne skrev (1 time siden):

Flere som har gått lei av tullet.. 

Norsk Bibliotekforening avslutter nå beskytterskapet med MM

Ny forening avslutter samarbeid med kronprinsesse Mette-Marit

Norsk bibliotekforening opplyser at de avslutter beskytterskapet med kronprinsesse Mette-Marit. Det skjer samme dag som slottet varsler at kronprinsessen uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere.

Slottet varsler at hun uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere. Det kan jo også være årsaken til at hun ikke har uttalt seg.

Er det ingen som tenker at det kan være årsaken?

Noen skriver tilogmed her i tråden at hun bruker det som unnskyldning, men vi vet jo alle at hun er alvorlig syk. 

Hun besøkte Marius i fengselet, men det ville jo en mor ha gjort nesten uansett helsetilstand, ihvertfall om hun bryr seg om sønnen sin.

Jeg får vond smak i munnen av all hetsen her inne med tanke på sykdommen hun har og hvor alvorlig den faktisk er.

Den er dødelig om hun ikke får hjelp fort nok, og her er det ikke snakk om kø, men å finne organer som passer. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hanne67 skrev (Akkurat nå):

Slottet varsler at hun uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere. Det kan jo også være årsaken til at hun ikke har uttalt seg.

Er det ingen som tenker at det kan være årsaken?

Noen skriver tilogmed her i tråden at hun bruker det som unnskyldning, men vi vet jo alle at hun er alvorlig syk. 

Hun besøkte Marius i fengselet, men det ville jo en mor ha gjort nesten uansett helsetilstand, ihvertfall om hun bryr seg om sønnen sin.

Jeg får vond smak i munnen av all hetsen her inne med tanke på sykdommen hun har og hvor alvorlig den faktisk er.

Den er dødelig om hun ikke får hjelp fort nok, og her er det ikke snakk om kø, men å finne organer som passer. 

Det er presisert at nye lunger ligger frem i tid, og det stemmer ikke at hun ikke skal i noe kø. Enig i at sykdommen er alvorlig, men det fritar ikke kronprinsessen for kritikk. De sier at Trump er dement, men han kan da kritiseres for handlingene sine selv om. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Sykdommen har ikke noe med fraværet å gjøre. Hun har en sakte progressiv lungesykdom. Hjernen og taleorganene fungerer helt fint. Hun var nettopp på en tur til Oslo fengsel. 

PS. Er en kjip sykdom, da det ikke finnes noen helbred, og gir vesentlig forventet avkortet levetid. Har en medlem i nær familie med samme sykdom. Ønsker Mette all lykke og at det er mest mulig positiv vei videre med hennes sykdom. Men den har ikke NOE med det at hun er stille nå. Hun er stille fordi hun ikke kan si noe som hjelper på at hun har vært en nær fortrolig venn (+++) med verdens mest kjente pedofil. Så at hun har vært tydelig på at Norge og hennes rolle som kronprinsesse ikke er noe hun setter pris på. 

Det vet vi jo selvsagt ikke sikkert. Men er rimelig kynisk å bruke det som unnskyldning om det ikke skulle stemme. Og så vet vi ikke om det er lungesykdommen det siktes til, det kan like gjerne være psykiske utfordringer som gjør at hun klassifiseres som dårligere. Økt angst f.eks. Jeg hadde i hvert fall hatt angst hvis min voksne sønns ufyselige oppførsel ble omtalt i retten, pluss egen kontakt med Epstein brettet ut for hele verden, og et økt (helt innafor, etter min mening) press fra bl.a partilederne om en uttalelse. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Det er presisert at nye lunger ligger frem i tid, og det stemmer ikke at hun ikke skal i noe kø. Enig i at sykdommen er alvorlig, men det fritar ikke kronprinsessen for kritikk. De sier at Trump er dement, men han kan da kritiseres for handlingene sine selv om. 

Altså på en måte står de som trenger lungetransplantasjon i kø, men de får lunger som passer til seg uavhengig hvor lenge de har ventet.

En ting er kritikk, men her inne er det hets. Det er stor forskjell. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hanne67 skrev (Akkurat nå):

Altså på en måte står de som trenger lungetransplantasjon i kø, men de får lunger som passer til seg uavhengig hvor lenge de har ventet.

En ting er kritikk, men her inne er det hets. Det er stor forskjell. 

«På en måte»? Spar meg. 

• Liker 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Det vet vi jo selvsagt ikke sikkert. Men er rimelig kynisk å bruke det som unnskyldning om det ikke skulle stemme. Og så vet vi ikke om det er lungesykdommen det siktes til, det kan like gjerne være psykiske utfordringer som gjør at hun klassifiseres som dårligere. Økt angst f.eks. Jeg hadde i hvert fall hatt angst hvis min voksne sønns ufyselige oppførsel ble omtalt i retten, pluss egen kontakt med Epstein brettet ut for hele verden, og et økt (helt innafor, etter min mening) press fra bl.a partilederne om en uttalelse. 

Det kan vi vite, hvis man har erfaring å møte folk som er syke, inklusive som har kroniske lungesykdommer. Hun var på tur til Fredrikstad på biblioteks besøk samme dag som sanningen om henne og Epstein ble kjent, har vært ute å fartet til Oslo fengsel. Nei, hun ligger ikke å gisper etter luft på Skaugum i hyproksi tåke på grensen til å dø i påvente av lungetransplantasjon. 

Det vet vi. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg er etterhvert blitt mer og mer sikker på at mm ikke vil snakke ut eller komme med en nærmere redegjørelse. Hun har tatt seg faen på at hun nok en gang skal stå skolerett foran det norske folk. Hm støtter henne, mens kongen og dronningen mener at dette er noe hun simpelthen bare må gjøre, jmf krav fra våre politikere. Kongehuset kan faktisk ikke gå imot det en statsminister mener. Da får vi en konstitusjonell krise. Og der er vi iferd med å komme. For mm og hm veier individuelle hensyn tyngst. Tror rett og slett de heller sier ifra seg tronen, før vi ser mm krype til korset. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det kan vi vite, hvis man har erfaring å møte folk som er syke, inklusive som har kroniske lungesykdommer. Hun var på tur til Fredrikstad på biblioteks besøk samme dag som sanningen om henne og Epstein ble kjent, har vært ute å fartet til Oslo fengsel. Nei, hun ligger ikke å gisper etter luft på Skaugum i hyproksi tåke på grensen til å dø i påvente av lungetransplantasjon. 

Det vet vi. 

Leste du kun èn setning av innlegget du siterte meg på? 

-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det vet vi. 

Ikke slik forverring etter 5 uker nei. Når det er sagt så er jeg personlig fornøyd med at Norsk bibliotekforeningen har avsluttet beskytterskapet, det er en av organisasjonene som er viktig for meg. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Sgirl skrev (1 minutt siden):

Jeg er etterhvert blitt mer og mer sikker på at mm ikke vil snakke ut eller komme med en nærmere redegjørelse. Hun har tatt seg faen på at hun nok en gang skal stå skolerett foran det norske folk. Hm støtter henne, mens kongen og dronningen mener at dette er noe hun simpelthen bare må gjøre, jmf krav fra våre politikere. Kongehuset kan faktisk ikke gå imot det en statsminister mener. Da får vi en konstitusjonell krise. Og der er vi iferd med å komme. For mm og hm veier individuelle hensyn tyngst. Tror rett og slett de heller sier ifra seg tronen, før vi ser mm krype til korset. 

og ingenting er bedre for Norge enn om det skjer. Jeg vil MYE heller bli kvitt det paret der og aldri få høre på unnskyldningene de eventuelt koker sammen.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Sgirl skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du har rett.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...