Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
SVK skrev (16 minutter siden):

Skjønner, men siden du  formulerer deg slik så skjønner du nå at Johnny fra Stovner var dekknavnet Haakon brukte? 

Jeg skulle ha skrevet i det opprinnelige innlegget at Johnny fra Stovner var dekknavnet Haakon brukte. 

Det var ikke dekknavn. Det var et uklokt, irritert svar til en person på en fest som gjenkjente ham.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Huldra27 skrev (16 minutter siden):

Karakter settes ganske tidlig.

Nei. Hvis karakter faktisk ble permanent satt i tidlig ungdom, ville de fleste av oss hatt et ganske langt rulleblad. Deterministiske påstander om personlighet har ikke særlig støtte i det vi vet fra utviklingspsykologi.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
luna1 skrev (14 minutter siden):

De fleste ungdommer har ikke gjort så mye dumt som kronprinsessen. Hennes oppførsel langt ut i "ung voksen" alder er langt fra normalen. De fleste drikker seg litt for fulle, ligger litt rundt eller roter noen år med skolen før de lander. MM sitt tidligere liv er ikke i nærheten av "folk flest" sin ungdomstid. 

Det er nok riktig, og det har hun jo sagt selv. Men det at hun gjorde mer enn andre, endrer ikke det faktum at de fleste endrer seg fra slutten av 20-årene. Og det er ingen ting som tilsier at ikke hun også har fulgt det vanlige mønsteret med å legge livsstilen og interessene i 20-årene bak seg.

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det stemmer. Psykologer sier vel at personligheten endres gjennom livet og er ikke "satt" før i slutten av 20-årene, og utover i 30-årene. Det tror jeg mange vil kjenne seg igjen. 

https://www.forskning.no/psykologi-sosiale-relasjoner/personligheten-forandrer-seg-gjennom-livet/1658626

https://www.psykologtidsskriftet.no/artikkel/2009as10ae-Jakten-pa-personligheten

Det står vel også at "kjernen er relativt stabil".  

Det står ingenting her som tyder på at man endrer personlighetstrekk komplett. Men det står feks at hyggelige personlighetstrekk kan styrkes med årene, men at ett trekk holder seg helt stabilt, nemlig emosjonell stabilitet. 

MM viser vel nettopp med sine handlinger og sin "rebelskhet" at hun ikke har endret personlighet eller sine kjerneverdier i nevneverdig grad. 

Hun skriver jo rett ut at hun ikke vil oppføre seg voksent. Og all annen kommunikasjon med barnevoldtektsmannen viser at hun ikke er spesielt moden. Så hvis du mener at MM viser at hun har vokst mye siden hun var clubdronning og bodde i sosialbolig med den eldre forloveden sin, som også var dealeren hennes, så må du gjerne mene det. Jeg har møtt attenåringer som virker mer modne enn MM oppførte seg når hun la seg etter Epstein. 

Håper bare pressen snart blåser alt de allerede vet om forholdet hun hadde med ORB så kanskje vi ikke trenger å diskutere hennes fremtid mer. Den gir seg vel egentlig selv..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er under oppryddingen, men vil minne om at vi under ingen omstendigheter godtar spekulering rundt helsetilstanden til Mette Marit. Vi forholder oss til de opplysninger som er gitt av lege og opplysninger om sykdommen fra medisinske kilder.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (7 minutter siden):

Karakter settes ganske tidlig.

Personlighet endrer seg gjennom livet. Det livet man lever i 20-årene endrer seg for de aller fleste ganske betydelig.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Reverend skrev (2 minutter siden):

Nei. Hvis karakter faktisk ble permanent satt i tidlig ungdom, ville de fleste av oss hatt et ganske langt rulleblad. Deterministiske påstander om personlighet har ikke særlig støtte i det vi vet fra utviklingspsykologi.

Da får folk som føler at det er slik for dem ta det på egen kappe. Det er ikke slik for meg eller de jeg kjenner. 

Endret av Huldra27
  • Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Personlighet endrer seg gjennom livet. Det livet man lever i 20-årene endrer seg for de aller fleste ganske betydelig.

Karakter som ligger under for det livet man lever endrer seg ikke betydelig. Karakter er ikke det samme som personlighet. Karakter handler om de valgene man tar hele tiden, og spesielt når det betyr noe. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Et sjekkeprogram for 30 år siden sier ingenting om karakter og personlighet 30 år senere. 

Enig!  Jeg er sikker på at fosteret hun hadde i magen ble oppdratt til en frisk og flott mann.  Det er hva man bør dømme Mette-Marits  karakter og personlighet etter, ikke et sjekkprogram hun var med på for 30 år siden.

Endret av SVK
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Huldra27 skrev (22 minutter siden):

Karakter som ligger under for det livet man lever endrer seg ikke betydelig. Karakter er ikke det samme som personlighet. Karakter handler om de valgene man tar hele tiden, og spesielt når det betyr noe. 

Riktignok kan enkelte trekk spores tidlig, men det er samtidig godt dokumentert at mennesker endrer seg betydelig gjennom livet. Personlighet påvirkes av erfaringer, sosiale roller, ansvar og livshendelser.

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Jeg synes MM er ganske gjenkjennbar fra yngre år. Mer moden og selvsikker, men ingenting jeg har merket ved henne som tilsier endring i personlighet. 

Vi får håpe på at Junior får en god og lang pause på dertil egnet institusjon, så får vi kanskje se en endring der forhåpentligvis.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Reverend skrev (8 minutter siden):

Riktignok kan enkelte trekk spores tidlig, men det er samtidig godt dokumentert at mennesker endrer seg betydelig gjennom livet. Personlighet påvirkes av erfaringer, sosiale roller, ansvar og livshendelser.

Karakter er ikke det samme som personlighet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (12 minutter siden):

Enig!  Jeg er sikker på at fosteret hun hadde i magen ble oppdratt til en frisk og flott mann.  Det er hva man bør dømme Mette-Marits  karakter og personlighet etter, ikke et sjekkprogram hun var med på for 30 år siden.

Nei, man kan ikke dømme foreldre ut fra hvem barnet blir som voksen. Det finnes mange veldig gode foreldre som likevel får voksne barn involvert i rus og kriminalitet. Du mener kanskje det å se på foreldrenes egne handlinger, som er noe annet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (13 minutter siden):

Jeg synes MM er ganske gjenkjennbar fra yngre år. Mer moden og selvsikker, men ingenting jeg har merket ved henne som tilsier endring i personlighet. 

Vi får håpe på at Junior får en god og lang pause på dertil egnet institusjon, så får vi kanskje se en endring der forhåpentligvis.

Om noe så ble hun verre med årene.  

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (28 minutter siden):

Hvor har du det fra? Karakter endrer seg i takt med personlige erfaringer og valg i livet, og er følgelig dynamisk, ikke statisk.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerangrep og avsporinger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden stenges i en kort periode for å hindre videre diskusjon som siterer slettede innlegg. 

Minner om at dette er en tråd om Kongehuset for å diskutere Kongehuset. Avsporinger om Epstein og hvem han har møtt eller psykologiske aspekter og betydningene av disse blir ryddet som avsporinger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mette har blitt fjerna fra Epstein-filene. Vet ikke om det er nevnt her før?  Jeg søkte  opp MM og fikk mange hundre treff for noen uker siden. Dette bekrefter også Vg.no her hvor de skriver at kronprinsessen er nevnt over 1000 ganger i filenehttps://www.vg.no/nyheter/i/n1wPvx/stoere-om-epstein-avsloeringene-her-faar-de-fortelle-om-omfanget?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQPNDA5OTYyNjIzMDg1NjA5AAEegI6t9oh0649vA_KM0lOfnIsXmoIjhDZEnmgZPFUg541DElEERDeu1mRuy2M_aem_fQk5PDbVyLnG5GmGGJ2jjw

For to dager siden var det fire treff på Mette Marit og nå er det ett treff. Kilde her

https://search.justice.gov/search?affiliate=justice&query=Mette+Marit

Synes det er meget merkelig at media ikke har nevnt dette at filene er slettet? Jeg har hvertfall ikke sett det nevnt i media.

Håper folk har tatt screenshot for her er alt blitt sletta altså. Vil og legge til at pga dette oppfordrer jeg moderator til regelendring slik at screenshot kan bli publisert her. 

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
RoffeHarry skrev (2 timer siden):

Her var det mange godt inn i eventyret "Keiserens nye klær".
Hvis du leser gjennom alle meldinger mellom MM og Epstein og ikke har fått med seg tonen de hadde seg i mellom..så er det nesten så man håper det kommer mer sjokkerende materiale fra de resterende Epstein-filene. Her tar det laaaang tid før skylappene forsvinner.

Du finner mer sjokkerende materiale om du søker etter Sarah Ferguson enn Norges kronprinsesse.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...