Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (11 minutter siden):

De har gått ut med at hun kommer med mer når hun kan. Det må være svært forståelig at hun er i en livskrise og ikke klarer å opptre offentlig nå. 

Det forstår jeg også, samtidig skjønner jeg at beskytterkapsorganisasjonene ikke har all verdens med tid å vente på en uttalelse. Hadde hun kunne satt en frist eller gitt et klarere svar enn det abstrakte hun kom med, hadde folk kunnet vente på det. Når alt er så usikkert, aner man jo ikke hva man venter på. Man vet jo ikke om det faktisk kommer noe mer.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (11 minutter siden):

På hvilken måte, synes du, jeg synes de var snille som vanlig?

Jeg synes de gikk ganske langt ved å si at de ikke kan bruke sykdom som unnskyldning for ikke å uttale seg og at hun ikke kan representere før hun eller slottet har gitt en forklaring. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

«Nå løper både ryktene og spekulasjonene løpsk, og det må alle i samfunnet være med på å dempe». Sitat Svein Tore Bergestuen i NRK

Noe å ta til etterretning for mange her inne?

Slutt å skylde på folk flest for situasjonen som har oppstått! Jeg tror det er på tide at kongehuset selv kommer på banen og snakker med og forklarer seg for "almuen". Kake har vi fått nok av. 🍰 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (11 minutter siden):

«Nå løper både ryktene og spekulasjonene løpsk, og det må alle i samfunnet være med på å dempe». Sitat Svein Tore Bergestuen i NRK

Fordi hun har gått under jorda.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at Bergestuen også mener at kongehuset har et ansvar for å være med på å dempe situasjonen. Det er tross alt derifra folket venter på informasjon. 

Alle forstår at familien er i krise. Det betyr ikke at man ikke har ansvar for å forklare seg når man har satt seg i helt uholdbare situasjoner.

Ryktene og spekulasjonene tidligere har jo vist seg å være tamme i forhold til virkeligheten. Jeg har selv kritisert MM og ment at hun har vært uegnet i rollen som del av kongehuset. 

Men aldri har jeg trodd at hun var bestevenn med en seksualforbryter. Aldri har jeg hatt fantasi til å forestille meg omfanget av dysfunksjon som vi får brettet ut i media daglig. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Det er faktisk helt uforståelig at de ikke klarer hoste opp noe fra henne! Med all verdens rådgivere og helsepersonell og kommunikasjonsfolk og alt som kan skrive lure ting, medisinere, filme en uttalelse når hun er i ok form om det så er 2 på natta. Vi andre må jo administrere livene våre også i kriser. Uten støtteapparat! 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Blini skrev (21 minutter siden):

Jeg synes de gikk ganske langt ved å si at de ikke kan bruke sykdom som unnskyldning for ikke å uttale seg og at hun ikke kan representere før hun eller slottet har gitt en forklaring. 

Han hadde et godt poeng med at hvis hun er for syk til å si noe, så får kongehuset som institusjon si noe om planen framover.

Men på spørsmål om hun kan delta under det belgiske statsbesøket så kunne han ha påpekt at hvis hun gjør det uten å ha forklart seg så faller sykdomsargumentet bort.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er rart at det ikke kommer noe. Om så en uttalelse fra henne selv om at hun ikke klarer å samle seg nok til en god gjennomgang nå. Men nær-psykoser og tunge deppressive og suicidale tilstander kan skje, og gjøre opptredener umulig. Eller kan det være sånn at hun faktisk er transplantert, og det ikke kan gås ut med, fordi det er kjempestrengt med anonymitet rundt donor? 
Vil så gjerne at det skal være en annen forklaring enn arroganse og stille i båten før fler filer frigjøres.  

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Han hadde et godt poeng med at hvis hun er for syk til å si noe, så får kongehuset som institusjon si noe om planen framover.

Men på spørsmål om hun kan delta under det belgiske statsbesøket så kunne han ha påpekt at hvis hun gjør det uten å ha forklart seg så faller sykdomsargumentet bort.

Når er dette belgiske statsbesøket igjen? Etter rettssaken?

• Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Når er dette belgiske statsbesøket igjen? Etter rettssaken?

Jeg mener de sa 24. mars på Dagsrevyen.

Det blir jo en underlig sak i utgangspunktet, enda mer om MM deltar og later som om ingenting har skjedd.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Elvirra skrev (7 minutter siden):

Det er rart at det ikke kommer noe. Om så en uttalelse fra henne selv om at hun ikke klarer å samle seg nok til en god gjennomgang nå. Men nær-psykoser og tunge deppressive og suicidale tilstander kan skje, og gjøre opptredener umulig. Eller kan det være sånn at hun faktisk er transplantert, og det ikke kan gås ut med, fordi det er kjempestrengt med anonymitet rundt donor? 
Vil så gjerne at det skal være en annen forklaring enn arroganse og stille i båten før fler filer frigjøres.  

Det kan være at hun er veldig psykisk syk, helt sant, men da synes jeg Haakon eller Harald eller noen må gå ut med et eller annet. Og f eks svare organisasjonene som spurte innen fristen, som Jentekoret satte f.eks. Den totale stillheten tenker jeg er helt krise. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Jeg mener de sa 24. mars på Dagsrevyen.

Det blir jo en underlig sak i utgangspunktet, enda mer om MM deltar og later som om ingenting har skjedd.

Tror det er bedre for besøket om hun lar vær å delta. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Hun er også beskytter for Fosseforedraget som er i april.

https://bok365.no/artikkel/dette-er-vinner-av-fosseprisen-og-fosseforedrag-holder-i-2026/

Kommer hun til å være til stede, og dersom vil hun da forklare seg? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Tror det er bedre for besøket om hun lar vær å delta. 

Det samme tenker jeg. De må få slippe og forholde seg til det som foregår.

• Liker 8
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Hun er også beskytter for Fosseforedraget som er i april.

https://bok365.no/artikkel/dette-er-vinner-av-fosseprisen-og-fosseforedrag-holder-i-2026/

Kommer hun til å være til stede, og dersom vil hun da forklare seg? 

Vil det ikke fremstå som noe krampeaktig om hun plutselig sier noe, og er med på statsbesøk rett etterpå? Jeg tror både sønnen og hennes kontakt med Esptein kommer til å overskygge de belgiske hvis hun deltar uansett.

• Liker 6
Skrevet
Junijulia skrev (Akkurat nå):

Det samme tenker jeg. De må få slippe og forholde seg til det som foregår.

Nemlig.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Vil det ikke fremstå som noe krampeaktig om hun plutselig sier noe, og er med på statsbesøk rett etterpå? Jeg tror både sønnen og hennes kontakt med Esptein kommer til å overskygge de belgiske hvis hun deltar uansett.

Spørs hva hun sier? Men ja, forstår poenget ditt.  Å gå i galla uten å si noe er også krevende.

• Liker 1
Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Spørs hva hun sier? Men ja, forstår poenget ditt.  Å gå i galla uten å si noe er også krevende.

Det er helt uaktuelt i min bok.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...