Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Eh..MM skriver jo i en mail at hun har googlet fyren, og at det ikke ser bra ut..hva tror du hun legger i det? Utseendet hans? 

Du begir deg inn på en farlig vei her, om du skal gjøre MM til et naivt offer..ikke bare pisser du på ofrene langs Epsteins vei - du degraderer også det som gjerne skal være Norges dronning om noen år..bør ikke det norske folk kunne forvente at en Dronning har evnen til resonnering og kritisk tenkning? 

Jeg tenker som Støre sier at alle som har hatt noe med denne forferdelige mannen bør få en mulighet til å redegjøre for denne dårlige dømmekraften og denne kontakten selv. Uten at folk skal oppkonstruere å spre narrativet sitt på alle (slik det blir gjort i denne tråden). 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (13 minutter siden):

Det går ikke an :ler: Han tar en Trump?

Det er fake News!!😂

Jeg  ikke akkurat noen Trump supporter eller har høye tanker om Trump. Jeg tror  Trump har fjernet alt om seg selv i de filene. Jeg tror Trump har  vært strategisk og kynisk med hva han har sluppet og når han sluppet Epstein filene.  Det tror jeg absolutt, men at han har forfalsket og funnet på? Det tror jeg ikke.

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Selis skrev (1 time siden):

Dem fleste som vil ha monarkiet i norge er høy rank frimurere  fordi dem forguder kongefamilien for en rar religiøs grunn. Synes vi burde avskaffe begge deler hvis ikke disse folka slutter å tilber dem. Vi vanlige folk får da ingenting godt av å ha monarkiet i landet bare masse giftig slange gift i mediaen og spirituell indoktrenering fra marta .  Vi hadde hatt mer penger å rutte med uten dem.

Selis skrev (1 time siden):

Sier seg selv når harald er i den høyeste ranken selv.  Jeg vet hvor utroligt religiøst  det er over 4 rank og dem ser opp til kongefamilien  for spirituelle grunner det vet jeg.  Det virker som om dem fleste utenfor ikke vil ha monarkiet. 

Jeg antar du kan dokumentere disse påstandene? Å komme med "sier seg selv, jeg vet og det kan virke som"  er ikke i nærheten av dokumentasjon. Det er i beste fall synsing.

• Nyttig 5
Skrevet
Jaimatadi skrev (3 minutter siden):

Martha, sorry for at jeg hadde tvilsomme tanker om deg. Du er den mest normale prinsessen i Norge. Savner deg. 

Jeg savner ML fra den tida hun var gift med Ari Behn. ML og Ari og de tre prinsessene hadde vært noe.

• Liker 12
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Jo og det er ikke annet enn å kalle det dårlig dømmekraft. 

Men da kommer vi inn i forskjeller også i tidsepoker. 

Tidligere var det et ordtak som var vanlig. Det er mange år siden jeg har hørt: målet helliger midlene. Det var ikke uvanlig at du måtte igjennom dritt for å få til noe. Og det var på sett og vis greit , hvis det tjente noe godt. Da det tidligere var mye dritt med folk med makt. De slapp unna alt.

legger med to artikler her. 

mette marit har jobbet med bill gates og hans kone iht veldedighet , noen år før. Denne mellommannen (husker ikke navnet) mellom epstein og mette marit, er oppgitt som bill gates rådgiver. Så sannsynlig at hun kjenner han fra før, og at det er han som er koblingen mellom jeffrey, bill gates og kona, og mettemarit. De har kontakt samme år og brudd på kontakt samme år. 

Nå er det ikke kommet frem hva som er grunnlaget for mm sin kontakt med jeffrey, men lett å anta felles mål om veldedighet. På den tiden der, var også nettverkbygging viktig. Og det ble opprettet nettverk møter, der kun medlemmer inviterte og gikk god for nye medlemmer. Altså nettverk der nye inn ble anbefalt. Litt slik epstein også holdt åå med. Og som denne mellom mannen ser ut til å ha en liten del av.

Nettverksbyggingen var  å møtes, ta en fest, hygge etc og du var ikke inne i varmen før du ble godtatt og gitt tilitt. 

På hennes svar, får man iallefall et intrykk av at han har tatt opp dette selv, at hun må sjekke ut. Og etter nettverksystemet, da svarer som hun gjør, har hun vist han tilitt. Og muligens helliget midlene til hva det enn måtte være som på hennes side var et mål. 

Det var selvsagt en feilvurdering, av henne, og det var en feilvurdering av bill gates å fortsette samarbeid over 2-3år med han. 

jeg syntes også å bli så nær venn også er svært problmatisk mtp norges sikkerhet. En mann med så mye mektige venner, skal og bør ikke vite for mye personlig.

Nå har vi ikke sett så store bomber i komunikasjonen deres. Men mye mangler også. Så ting kan være mye værre enn å dele bok interesse og rusleturer. Håper ikke det da. Men kan være det

I hele dette lange forsøket på å minimere og bortforklare klarer du å unngå å nevne at denne mannen er en dømt pedofil seksuell overgriper

Endret av Junijulia
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg savner ML fra den tida hun var gift med Ari Behn. ML og Ari og de tre prinsessene hadde vært noe.

Enig. Vanskelig å ta ML seriøst med nåværende ektemann.

• Liker 4
Skrevet

Du er den mest normale prinsessen i Norge, skrev jeg. Ikke at hun skulle bli dronning;) 

• Liker 5
Skrevet
missLynch skrev (1 minutt siden):

Det er vel mer som skal offentliggjøres i Epstein-filene. Bare å feste setebeltene.

Det var vel slik at Epstein hadde sendt to eposter med tittel «Mette» og så var det vedlagt JPG-filer (bilder). Spent på hva dette er. 

Er imponert over Støre i dag. Han er mye tøffere enn jeg trodde. 

Jeg tror Støre er intelligent nok til å forstå hvilken siden han bør stille seg på. Han lever av tillit han også.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
missLynch skrev (2 minutter siden):

Det er vel mer som skal offentliggjøres i Epstein-filene. Bare å feste setebeltene.

Det var vel slik at Epstein hadde sendt to eposter med tittel «Mette» og så var det vedlagt JPG-filer (bilder). Spent på hva dette er. 

Er imponert over Støre i dag. Han er mye tøffere enn jeg trodde. 

Støre kan ikke være endel av eliten som beskytter hverandres overtramp. Han tar klart avstand og det er eneste riktige!

• Liker 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker som Støre sier at alle som har hatt noe med denne forferdelige mannen bør få en mulighet til å redegjøre for denne dårlige dømmekraften og denne kontakten selv. Uten at folk skal oppkonstruere å spre narrativet sitt på alle (slik det blir gjort i denne tråden). 

Slik jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det som at du mener at MM faktisk ikke var klar over hva slags menneske dette var. Det er ikke slik jeg tolker det Støre sier..han sier tvert i mot at MM må forklare HVORFOR hun har valgt å ha kontakt med en mann av denne karakteren. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Enig. 

Kelia skrev (2 minutter siden):

Enig. Vanskelig å ta ML seriøst med nåværende ektemann.

Huff, ja... Jeg er glad det ikke er hun som er nestemann til tronen med den mannen hun er gift med.

• Liker 2
Skrevet

Er kong Harald det er synd på. 
vært en fantastisk konge for Norge.. 

men altfor snill med sine barn. Hans far var veldig streng og måtte vente i årevis på å få Sonja.. 

Han ender opp med 3 🤡 som svigerdatter og svigersønner… 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (20 minutter siden):

Hva mente Jagland med «extraordinary girls»? Kan det ha vært autocorrect, at han egentlig skrev om noe helt annet? 😂 Faen med så dum, vi klarer å lese hva han skrev. 

• Liker 6
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (7 minutter siden):

Sitat frå «Hvite striper, sorte får» av Krokfjord & Monsen, s. 36:

»Kokain på Skaugum

(…) I 2004 (…) gjorde en av livvaktene ved kronsprinsparets bolig på Skaugum en oppdagelse. Ifølge kilder så livvakten at en person i de kongeliges aller nærmeste krets hadde tatt med kokain da vedkommende var på besøk på kongefamiliens eiendom. Vel inne på den hvitmalte storgården (…) tok vedkommende opp det medbrakte hvite pulveret. Og dro inn.

Marius Borg Høiby skal ha vært i huset da kokainbruken fant sted. Selv om livvakter var til stede, fikk ikke hendelsen noen konsekvenser. Dette var ikke den eneste gangen at livvaktene sto maktesløse og så på at det ble begått lovbrudd.»

Minner om at i 2004 var Marius 7 år og IA eit spedbarn. 

Hm, altså en som var i nærmeste krets, og på besøk. Altså ikke de som bodde der. Men det (hvis det er sant) indikerer vel at det var vanligi deres krets, ellers hadde det jo vært underlig å gjøre det akkurat der.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Flere organisasjoner vil nå vurdere samarbeidet med MM, står det i Aftenposten. Det er fantastisk at denne "damen" etter snart 25 år endelig må møte konsekvenser av uakseptabel oppførsel. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (18 minutter siden):

Ari var eksentrisk for mange på tidlig 00 tall men sammenligna pedoer som driver trafficking av tenåringer og kvakksalver øgle sjamaner … Ja Ari er savnet nå. 

Endret av FruR
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Slik jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det som at du mener at MM faktisk ikke var klar over hva slags menneske dette var. Det er ikke slik jeg tolker det Støre sier..han sier tvert i mot at MM må forklare HVORFOR hun har valgt å ha kontakt med en mann av denne karakteren. 

Tolker ikke innlegget til Snurrevippen at hun mener at MM ikke var klar over det, men heller at hun heller bør få anledning til å forklare selv uten at alle synser her inne. Derimot personlig så bør ikke kongehuset stikke hodet i sanden og håpe at dette går over. Dette er en temmelig betent sak og da nytter det faktisk ikke annet enn å bare legge kortene på bordet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Hva mente Jagland med «extraordinary girls»? Kan det ha vært autocorrect, at han egentlig skrev om noe helt annet? 😂 Faen med så dum, vi klarer å lese hva han skrev. 

Er nok fake news dette. I følge han kan det være det 🤣 tror det fins egen tråd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...