Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel er det legitimt å kritisere MMs dømmekraft og håndteringen fra Slottet. Men å tillegge henne skjulte motiver, seksuelle preferanser eller moralsk slektskap med Epsteins forbrytelser er å spekulere. Å grave frem gamle saker som panikk under flytur med kjent flyskrekk for å spekulere i personkarakteristikk, genetikk og vold blir å dra det langt utenfor ggrensen.Det hadde vært fint om folk kunne forholde seg til fakta og kontekst.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jaimatadi skrev (4 minutter siden):

Hvor mange ganger er han egentlig nevnt? 

Flere... Men det jeg også har lagt merke til er at MBH er den eneste av barna som MM og JE har skrevet om ved navn. Ingen resultat om man søker Ingrid eller Sverre (andre enn andre som heter Ingrid, ikke IA). De er kun omtalt som "kids"

Jeg har i åresvis hatt følelsen av at MM og Marius er litt "mamsen og lillegutt" på siden av storfamilien, og til og med kontakten med JE bekrefter dette inntrykket. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Flere... Men det jeg også har lagt merke til er at MBH er den eneste av barna som MM og JE har skrevet om ved navn. Ingen resultat om man søker Ingrid eller Sverre (andre enn andre som heter Ingrid, ikke IA). De er kun omtalt som "kids"

Jeg har i åresvis hatt følelsen av at MM og Marius er litt "mamsen og lillegutt" på siden av storfamilien, og til og med kontakten med JE bekrefter dette inntrykket. 

Så han pleide å være med henne til Palm beach? 

• Liker 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

Men sidan kronprinsen formelt måtte få samtykke av kongen til å gifta seg, må han vel kanskje få samtykke til å skilja seg og? Men i så fall kan han jo sjølvsagt bare venta til han sjølv blir konge.

Nei, grunnloven sier 

Sitat

En til Norges krone arveberettiget prins eller prinsesse må ikke gifte seg uten kongens tillatelse.

Jeg finner ingenting om skilsmisser. Så det må nesten være opp til ekteparet selv.

• Nyttig 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Uff, den referansen der er på mange måter altfor treffende 🙈 På så mange nivå. For dem som ikke tar den: «Jul i Blåfjell».

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (22 minutter siden):

Noen her som husker Celina Midelfart? Rikmansdatteren som var kjæreste med det som den gang var prins Haakon Magnus. Jeg vet hun har benektet det, men hun nevnes i rettsdokumentene i forbindelse med saken mot G. Maxwell. Der omtales hun som «en av Epsteins kjærester».

Litt av et sammentreff at minst to av Haakons kjærester også har hatt forhold til Epstein. Vet ikke hva det skal bety, men det er jo litt underfundig, eller…?

https://www.justice.gov/multimedia/Court Records/United States v. Maxwell, No. 120-cr-00330 (S.D.N.Y. 2020) - Trial Transcripts/Trial Day 12 - 763.pdf Side 121

I følge en amerikans artikkel i høst fikk trump celina i gave fra Epstein.  Tror ikke det nådde nyhetene i Norge, men det er vel trump hun gang på gang har benektet at hun var kjæreste med, tross flere bilder og at Melania har bekreftet det , at han var sammen med sin norske kjæreste første gang de traff hverandre så hun avslo telefonnr hans. 
husker veldig celina var sammen med Haakon ja. 

• Liker 6
Skrevet
Jaimatadi skrev (Akkurat nå):

Så han pleide å være med henne til Palm beach? 

Nei, det vet jeg ikke, jeg snakker om at han er nevnt i epostene dem i mellom. Marius sin bursdag, Marius har hatt uhell på ski, tapet til Marius osv. 

• Liker 7
Skrevet
Korpsnerden skrev (3 minutter siden):

Spikern på hodet. Dette har jeg tenkt lenge. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fra https://www.nettavisen.no/kjendis/hans-geelmuyden-om-kronprinsesse-mette-marits-kontakt-med-epstein-ma-legge-alle-kort-pa-bordet/s/5-95-2857041

"PR-ekspert Hans Geelmuyden er klar på at det er omdømmekrise for Slottet etter Epstein-avsløringene. 

Jeg har bare ett råd til kronprinsessen, det er å legge alle kort på bordet. Viktige detaljer må fram, sier kriseeksperten til Nettavisen."

• Liker 16
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Eyr skrev (På 6.9.2024 den 10.12):

Jeg lurer på hva folk synes om at de valgte å ha med den 17årige kjæresten til Sverre Magnus under bryllupsfeiringen? 
Er det greit? 😊

Jeg reagerte på det. Ikke passende .. Samtidig vil jeg påpeke at jenta hadde en flott holdning og gange der hun gikk, i motsetning til Sverre, Ingrid og Mette som subba lutrygget bortover. 
Hun kommer også fra en rik familie som er ett pluss. 

Endret av Jette10
  • Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Nei, grunnloven sier 

Jeg finner ingenting om skilsmisser. Så det må nesten være opp til ekteparet selv.

Kan det vera fordi dei som skreiv grunnlova i si tid ikkje kunne forestilla seg at ein kongeleg nokon gong skulle bli skild?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (3 minutter siden):

Faktisk ganske urovekkende hvordan hun snakker om Marius med Epstein. Epstein må jo være veldig godt kjent med hvem han er, på en nesten familiær måte. Til sammenligning så har jeg jobbet der jeg jobber nå, i nesten fem år. Allikevel er det ikke vanlig for meg å diskutere barna mine med kollegaene mine ved navn. Det er mer «må hente tidlig på sfo i dag, for sønnen min har bursdag» typ. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror faktisk det blir skilsmisse. Ikke med det første, men når ting har roer seg litt. Hm må være dyktig lei av å fronte alt trøbbelet. Mm skjermes, eller nekter å forholde seg. Hvem vet når hun kommer tilbake fra utlandet? 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Statsministeren står foreløpig til stryk. Synes ikke det teller at han bare gjentar MMs egne ord og sier seg enig. Og så er det jo langt forbi dårlig dømmekraft. Ja, det er en del av det, men det er jo så mye mer synes jeg. Sier ikke at han skal henge ut MM eller noe sånt, men det må gå an å si noe mer enn "enig". Denne kontakten er høyt problematisk, mildt sagt

Helt enig i det!

Skal han først uttale seg så kan han i det minste bruke egne ord. Et nært vennskap over flere år med en dømt pedofil overgriper er langt forbi dårlig dømmekraft. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Faktisk ganske urovekkende hvordan hun snakker om Marius med Epstein. Epstein må jo være veldig godt kjent med hvem han er, på en nesten familiær måte. Til sammenligning så har jeg jobbet der jeg jobber nå, i nesten fem år. Allikevel er det ikke vanlig for meg å diskutere barna mine med kollegaene mine ved navn. Det er mer «må hente tidlig på sfo i dag, for sønnen min har bursdag» typ. 

Enig, samme her. Generelt er måten hun kommuniserer med ham på merkelig. Det synes tydligvis JE og han Boris også, slik de latterliggjør henne flere ganger. Ganske spesielt. Dette er mennesker med makt, ikke ungdomsskolen liksom. 

• Liker 16
Skrevet
etnavn skrev (59 minutter siden):

Må det egentlig det? Må vi kreve plettfri vandel? Nå fremkommer det jo helt tydelig at eliten i dette landet er langt ifra så skinnhellige som de har utgitt seg for å være; det virker snarest som at plettfri vandel er noe som blir pålagt oss - den allmenne befolkning - mens de som styrer selv ikke har et fnugg av integritet.

Så da er det vel på tide å kalle spaden for en spade. Og tillate alle slags folk, med alle slags bakgrunner og all slags vandel, å være både ordførere, statsministere, utenriksministere eller ja for eksempel kongelige.

Eller..?

Skjønner hva du mener, men nei, ikke enig. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
TigerK skrev (8 minutter siden):

I en av e-postene nevner Mette Marit at datteren kom inn til henne i sengen og lurte på hva hun lo av eller noe…skal se om jeg finner lenke 

jeg regerer også på at i den e-posten som har vært lenket til her før om å male nakene damer på 15 år gamle Marius sitt rom så svarer JE at lille M bør bør få velge selv hva slags motiver han vil ha på sitt rom men MM svarer at det er hun som bestemmer. Vi husker hvordan hun ringte IA 7 ganger om dagen . Kontrollbehov much? 

Endret av FruR
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Jette10 skrev (4 minutter siden):

Jeg reagerte på det. Ikke passende .. Samtidig vil jeg påpeke at jenta hadde en flott holdning og gange der hun gikk, i motsetning til Sverre, Ingrid og Mette som subba lutrygget bortover. 
Hun kommer også fra en rik familie som er ett pluss. 

Enig i det. 

Synes nesten de tar kommende svigerdøtre veldig raskt inn i varmen. Akkurat som at de skal knytte de nært til seg…

Hadde fått sjokk om mine kongelige svigerforeldre hadde stått inne i stua mi før man i det hele tatt hadde definert seg som kjærester også. Virker noe usunt. 

De kunne kanskje ringt han for å sjekke hvordan det gikk? Han var jo godt oppe i 20åra… 

https://www.vg.no/rampelys/i/wARPdM/nora-haukland-om-det-foerste-moetet-med-marius-borg-hoeiby-jeg-sendte-ham-en-melding

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

Helt enig i det!

Skal han først uttale seg så kan han i det minste bruke egne ord. Et nært vennskap over flere år med en dømt pedofil overgriper er langt forbi dårlig dømmekraft. 

Ikke sant. Vi får se om det kommer en bedre uttalelse etter hvert, men nå har han jo "sagt noe", sånn at han er off the hook...

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Statsministeren står foreløpig til stryk. Synes ikke det teller at han bare gjentar MMs egne ord og sier seg enig. Og så er det jo langt forbi dårlig dømmekraft. Ja, det er en del av det, men det er jo så mye mer synes jeg. Sier ikke at han skal henge ut MM eller noe sånt, men det må gå an å si noe mer enn "enig". Denne kontakten er høyt problematisk, mildt sagt

Helt enig. Burde brukt egne ord, hadde virket mer troverdig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...