Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (7 minutter siden):

Det er jo også et spørsmål om hvor mye dette hefter ved henne i forhold til andre kongelige. Mulig det vil påvirke hvorvidt hun blir invitert. Å distansere seg virker som en mulig konsekvens. Andre kongelige og politikere har sikkert rådgivere som tenker på omdømmet sitt. Det kan få vidtrekkende konsekvenser dette. 

Dette har jeg også tenkt på. Jeg tror ikke kronprinsparet har vært blant de aller mest populære, og det blir ikke bedre av dette. Ikke bare for ens eget omdømme, men hvis jeg hadde hatt barn på IAs alder så hadde jeg ikke vært så interessert i at de skulle ha så mye med henne å gjøre av den enkle grunn at de da kunne havne på fest sammen med MBH også. Jeg ser selv når jeg skriver dette at det er uendelig urettferdig mot IA, men akkurat det tror jeg ikke hefter når du tenker på ditt eget barns beste. MBH og vennene hans er det ultimate marerittet som forelder.

Fram til nå har kongefamiliene vært ganske nære slektninger, men sånn blir det ikke lenger. Da er det andre ting som kommer til å avgjøre hvem som har kontakt og hvilken kontakt man har. Og vår kongefamilie har særdeles dårlige kort.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Nei, det skal nok godt gjøres. Hun har dummet seg j*vlig ut for fremtidig representasjon og bryllupsarrangementer etc med den mailen. Og med alt det andre også selvsagt, men skikkelig hyggelig for Guilliaueme å få lese at hun har sutret over kjedelig bryllup til selveste Epstein.

Har følelsen av at hun ikke drar til Luxembourg med det første.

• Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet
Chupacabra skrev (1 minutt siden):

Har følelsen av at hun ikke drar til Luxembourg med det første.

Sannsynligvis ikke. Tror ikke det er noen der som tar imot med åpne armer akkurat.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Sa de ikke i videoen at det var psykologen som skulle hjelpe henne mot flyskrekk hun krangla med? 

Ja, og tenk å behandle en psykolog sånn! Fy søren. Dersom den dama er psykologen da, eller om hun er en assistent av noe slag. har ingenting å si uansett. Der er de på vei ut av et fly og hun er fly forbanna. Slår vekk hånden til HM. At det der har med flyskrekk å gjøre kjøper jeg ikke. Det går an å ha flyskrekk uten å oppføre seg sånn.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

NRK hadde en samtale med kronprinsparet i forbindelse med «året med kongefamilien» i 2025, noen uker før programmet skulle vises. I dette intervjuet fremkom det at sykdommen til Mette var forverret. Så ble det sendt ut en pressemelding fra slottet 19.desember.2025 om at sykdommen til Mette var forverret. Dette var på nøyaktig samme dato som var satt som frist for å frigi alle Epstein filene. Så kan man spørre seg om timingen av denne pressemeldingen fra slottet. Var det tilfeldig at den ble publisert 19.desember? Eller visste de hva som kom i etterkant av frigivelsen av filene? 

https://www.nrk.no/urix/epstein-filene_-nye-dokumenter-frigis-1.17750083

«Frigivelsen av dokumentene kommer som følge av en lov som ble vedtatt i USA i november i fjor. Justisdepartementet hadde frist for å frigi alle dokumentene i saken innen 19. desember.»

https://www.kongehuset.no/presse/pressemeldinger/oppdatering-om-kronprinsessens-helsesituasjon

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Jammf skrev (20 minutter siden):

Det som nå kommer til å skje er følgende (mine spekulasjoner): 

HM vil etter OL møte pressen og informere om at pga. kronprinsessens helsetilstand må hun trekke seg tilbake på ubestemt tid. Han vil regjere sammen med foreldrene i to år inntil IA er ferdig i Australia. Mulig SM må trå til på enkelte oppgaver.  

MM høster sympati uten å måtte svare på spørsmål, han høster sympati for å hensynta sin skrantende kone, IA høster sympati for å ta ansvar. Leste akkurat en plass at tiden er de kongelige sin beste venn og krydre med sykdom  og uførhet, ja så er vi der. 

Dessuten glemmer folket rimelig raskt så er fullstendig enig med deg. Dette vil nok bare være en liten hump på veien. 
Jeg synes det er spesielt at en person som kommer fra ingenting kan være så høy på seg selv. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Dessuten glemmer folket rimelig raskt så er fullstendig enig med deg. Dette vil nok bare være en liten hump på veien. 
Jeg synes det er spesielt at en person som kommer fra ingenting kan være så høy på seg selv. 

Jeg tror ikke dette er noe som går i glemmeboken så lett

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

NRK hadde en samtale med kronprinsparet i forbindelse med «året med kongefamilien» i 2025, noen uker før programmet skulle vises. I dette intervjuet fremkom det at sykdommen til Mette var forverret. Så ble det sendt ut en pressemelding fra slottet 19.desember.2025 om at sykdommen til Mette var forverret. Dette var på nøyaktig samme dato som var satt som frist for å frigi alle Epstein filene. Så kan man spørre seg om timingen av denne pressemeldingen fra slottet. Var det tilfeldig at den ble publisert 19.desember? Eller visste de hva som kom i etterkant av frigivelsen av filene? 

«Frigivelsen av dokumentene kommer som følge av en lov som ble vedtatt i USA i november i fjor. Justisdepartementet hadde frist for å frigi alle dokumentene i saken innen 19. desember.»

https://www.kongehuset.no/presse/pressemeldinger/oppdatering-om-kronprinsessens-helsesituasjon

Jeg ser ingen grunn til å komme med nye opplysninger om sykdommen hentes før hun evt settes i kø for transplantasjon. Dette var mye oppstyr om ingenting nytt.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (13 minutter siden):

Spørsmålene jeg stiller meg er følgende:

1) Hvem betalte for alle disse private jetset turene til Mette? Var det fra skattepengene våre?

2) Hvis Mette ikke orket å være i Oslo men dro til Paris, hvem representerte og ivaretok hennes plikter? Har det vært flere tilfeller der Mette ikke har orket å være i Oslo og har reist fra pliktene sine? Eller noe tilsvarende?
3) Hun har hatt hyppige turer mellom Norge og USA når hun hadde små barn og en tenåring hjemme for å treffe Epstein, var det ingen som stilte noe spørsmålstegn ved denne prioriteringen i heimen på dette tidspunktet? 

Hun reiser til og med til JE mens Marius ligger på sykehuset etter å ha hatt en ulykke på ski.

Link: https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01913474.pdf

Utdrag: "Had a great day

I'm sleeping now

Just woke up

I'll go to Miami Thursday for some retail therapy.

If you come I'll just wait & go back with you..

Marius is in the hospital hurt himself skiing ..."

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Hvis det var tilfeldig var det i alle fall et hell å få ut noe formildende i forkant av denne bomben.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (6 minutter siden):

Jeg ser ingen grunn til å komme med nye opplysninger om sykdommen hentes før hun evt settes i kø for transplantasjon. Dette var mye oppstyr om ingenting nytt.

Timingen kan fremstå som en «smoke ande mirrors» løsning tvunget frem av Epstein filene. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Sitat

"He was headmaster of the Dalton School from 1964 to 1974.[9] For a brief time, at the end of his tenure as headmaster, convicted sex trafficker Jeffrey Epstein was employed as a math teacher. It is unclear whether Barr hired Epstein.[10][11] In 1973, Barr published Space Relations, a science fiction novel about a planet ruled by oligarchs who engage in child sex slavery. It has been noted that the plot of the novel anticipates the crimes of Epstein and his accomplice Ghislaine Maxwell.[12]"

Dette handler altså om Donald Barr, faren til han som var justisminister i Trumps første regjering.

Forøvrig er det jo litt pussig at en vanlig mattelærer plutselig blir milliardær. Hvor kom startkapitalen fra?

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Barr

• Liker 3
Skrevet
Sveva skrev (15 minutter siden):

Fy søren, jeg er så lei og skuffet over dette som nå kommer fram. Håper det går an å få sagt opp «Mette». En sånn dronning vil jeg ikke ha. Blir helt uforholdsmessig provosert av dette, at det går an å oppføre deg så dumt og umodent når du er kronprinsesse og gift med en kronprins? Når du er kommende dronning og sitter med privilegier og penger opp til halsen som alle vi andre bare kan drømme om. Jeg blir kvalm av hele greia. Håper Haakon skiller seg fra henne. Jeg føler meg faktisk lurt, jeg kjenner overhodet ikke dama personlig, men føler at hun har lurt oss alle der hun fronter veving og salmer og hun har «erkjent sin fortid» og er alvorlig syk - og så er det sånn her hun holder på bak fasaden. For et umodent og falskt menneske, skal vi ha en dronning i dette landet så skal vi ikke ha noen som har dette som sitt modus operandi.

Og hvis livet som kongelig er så fælt og hun ikke var/er lykkelig med HM, ja men så skill deg da? Og hvis du sliter, ta grep! gjør noe med det, gå i terapi, hva enn, alt annet enn å fortsett å oppføre deg som et menneske som ikke evner å være kronprinsesse eller dronningemne. Jeg blir så rasende når jeg tenker på alle muligheter både hun og sønnen har hatt for å gjøre ting bedre for seg, men nei, de mulighetene tar de ikke, de bare fortsetter å oppføre seg som umodne drittunger.

Hun kan aldri bli dronning. Monarkiet burde dø med kong Harald.

Takk for at du uttrykker frustrasjonen mange føler så inderlig. Jeg tror det har noe med at når vi som samfunn gir noen så store privilegier, så blir dette som en langfinger midt opp i ansiktet på oss.

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (15 minutter siden):

Spørsmålene jeg stiller meg er følgende:

1) Hvem betalte for alle disse private jetset turene til Mette? Var det fra skattepengene våre?

2) Hvis Mette ikke orket å være i Oslo men dro til Paris, hvem representerte og ivaretok hennes plikter? Har det vært flere tilfeller der Mette ikke har orket å være i Oslo og har reist fra pliktene sine? Eller noe tilsvarende?
3) Hun har hatt hyppige turer mellom Norge og USA når hun hadde små barn og en tenåring hjemme for å treffe Epstein, var det ingen som stilte noe spørsmålstegn ved denne prioriteringen i heimen på dette tidspunktet? 

Hun tok vel med seg tenåring til usa på den turen hun skulle på her? 

til hennes forsvar, hun ville jo ikke dra direkte Paris - Wien - USA  om ikke de overtalte henne. Hun ville innom heimen pga av barna. ( og hente Marius ? )

En annen ting- vi vet nå at er utelukket for henne å betale for oppgradering ihvertfall, så hun reiser rundt sovende på golvet på økonomiklasse om hun ikke blir påspandert. 

• Liker 11
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Hun reiser til og med til JE mens Marius ligger på sykehuset etter å ha hatt en ulykke på ski.

I'm sleeping now

Just woke up

Hvor mange ganger er han egentlig nevnt? 

• Liker 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

I'm sleeping now

Just woke up

Har det kommet fram hvor mange ganger de har treftes nå? Høres ut som det er endel småtreff i skjul.

21:30 på kveldene etc.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Klump skrev (5 minutter siden):

Det tror ikke jeg heller. 

Avsløringene som nå har kommet opp og frem viser hva slags menneske MM er bak fasaden og det er ikke en (kommende) dronning jeg har tillit til ihvertfall, og  det endrer seg ikke med årene.

Endret av K_mb
  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Klump skrev (4 minutter siden):

Vi får se. Jeg håper du har rett men folk glemmer hvordan det var når forrige regjering styrte feks. Så jeg er vell mer pessimistisk der altså.

• Liker 7
Skrevet
Nymerïa skrev (På 31.1.2026 den 18.08):

Her må man skille på hva man kontrollerer. Kongen kontrollerer hvem som er prinser og prinsesser ihht grunnloven. Han har ikke noe om folk skiller seg.

Men det følger jo av dette at når vi får en ny konge så er det han som bestemmer titler. Så hvis Kong Harald fjerner MMs tittel og HM er uenig kan han gi den tilbake når han blir konge selv.

Men sidan kronprinsen formelt måtte få samtykke av kongen til å gifta seg, må han vel kanskje få samtykke til å skilja seg og? Men i så fall kan han jo sjølvsagt bare venta til han sjølv blir konge.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...