Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Men bra for Marius. Nå tar hun mye av oppmerksomheten samt at flere har fått en ny forståelse for hvorfor han har blitt som han har blitt…

Timing med rettssaken var jo helt perfekt for han. Og muligens forsvarerne.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Du vet godt at jeg ikke snakker om relasjonen, men om MM visste hva han var dømt for. Google-kommentaren er den eneste som kan peke i en retning, selv om vi ikke vet hva som ble googlet, dette tapet-spørsmålet peker jo i motsatt retning. 

Snurrevippen skrev (2 minutter siden):

Nå er det vel faktisk ingen som vet hva hun sikter til med den setningen. Hun hopper ned noen linjer og skriver den. Slik hun gjør i andre e-poster der hun skifter emne. Hun takker også for en video i samme e-post.

Jeg kjenner ikke konteksten til hva som ble skrevet før og etter, men det blir for bastant å konkludere med at det var det hun mente og at hun visste noe. Det tenker jeg bare er hun som kan svare på.

Hun googlet uansett noe om han som ikke så bra ut. Smilefjes.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Håper du vet at ektepar (og andre) kan støtte hverandre selv om den ene er svært uenige i det den andre har gjort. Vi snakker ikke om at de har gjort noe mot hverandre eller at en av dem er overgriper, den sammenligningen er helt uaktuell. 

MM har klart offentlig og ydmyke HM. Noe som sikkert er en vond opplevelse.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Snurrevippen skrev (4 minutter siden):

Nå er det vel faktisk ingen som vet hva hun sikter til med den setningen. Hun hopper ned noen linjer og skriver den. Slik hun gjør i andre e-poster der hun skifter emne. Hun takker også for en video i samme e-post.

Jeg kjenner ikke konteksten til hva som ble skrevet før og etter, men det blir for bastant å konkludere med at det var det hun mente og at hun visste noe. Det tenker jeg bare er hun som kan svare på.

Hun har jo selv «forsvart seg» med tidligere at hun ikke visste alvorlighetsgraden av det han var innblandet i/dømt for/siktet for. Hun visste altså han var kriminell, men ikke helt hvor ekstremt ille det var.
Dømmekraft…fraværende, forsvaret er patetisk.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Hun har jo selv «forsvart seg» med tidligere at hun ikke visste alvorlighetsgraden av det han var innblandet i/dømt for/siktet for. Hun visste altså han var kriminell, men ikke helt hvor ekstremt ille det var.
Dømmekraft…fraværende, forsvaret er patetisk.

Mulig. Det har ikke jeg lest. Tar du med kilde er det enklere å se hvor det kommer fra. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (4 minutter siden):

Mulig. Det har ikke jeg lest. Tar du med kilde er det enklere å se hvor det kommer fra. 

Vil ikke forklare googlingen av Jeffrey Epstein 

Her bl.a

"Da kontakten med Epstein først ble kjent i 2019, sa kronprinsessen at hun «burde undersøkt Epsteins fortid nærmere». Og:

– Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger"

Endret av -Pusheen-
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Er dette i så fall en ny løgn? Jeg mente Slottet sa at det var ett besøk.

Ja, opprinnelig var det jo kun "tilfeldige møter" eller noe sånt vås... Så ble det ett besøk, men dette her tyder på mer enn ett besøk. 

• Liker 6
  • Nyttig 14
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Ja, opprinnelig var det jo kun "tilfeldige møter" eller noe sånt vås... Så ble det ett besøk, men dette her tyder på mer enn ett besøk. 

Nettopp, troverdigheten er jo ikke eksisterende når løgnene fortsetter. Hvorfor forteller de ikke hele sannheten? Man sitter jo egentlig bare og venter på at det kommer mer… Vi kan jo ikke ha det sånn når dette er snakk om personer som skal representere landet vår og som må ha tilliten til folket. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Vi både kan og skal la tvilen komme henne til gode. I enkeltsaker som med dette med å trekke inn hvitt og denne «carry your child» så kan man jo finne plausible forklaringer. 

Men summen av alle disse epostene, den er bare så altfor høy. 

• Liker 9
  • Nyttig 11
Skrevet
Kelsi skrev (1 time siden):

Hun har kjeftet på journalister tidligere.

https://www.vg.no/rampelys/i/Onpy1q/hudflettet-journalistene

https://www.nettavisen.no/artikkel/du-gjor-meg-kvalm/s/12-95-892046

Jeg er ellers enig i at journalister ikke burde gå etter barn, men det virker også som at hun har et ganske voldsomt temperament.

Den nederste her, gråte og trygle er ikke sinne. Her fremstilles jo MM bare sympatisk, er en sånn link jeg har lett etter i Marius tråden i forbindelse med diskusjonen om hvor vidt de ble forfulgt av media. Her fant du det gitt, MM satt i 10 minutter utenfor bilen til se& hør journalisten og gråt og tryglet , journalisten hadde dårlig samvittighet men hadde fått ordre om at hun skulle fotfølges .. ja, det er og en del av historien som forsøkes dysses ned her. 

• Liker 5
Skrevet
Nymerïa skrev (17 minutter siden):

Er dette i så fall en ny løgn? Jeg mente Slottet sa at det var ett besøk.

Men det var jo enda flere, også så sent som sommeren 2014.IMG_4695.thumb.jpeg.6881866a9642fd0be64fe0c73c06be86.jpeg

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er i alle fall mange møter som ikke er tilfeldige, og MM virker ekstremt ivrig etter å treffe JE i 2013. Søk på Princess i filene og det kommer opp haugevis av forespørsler om møter fra MM. 

Her er noen eksempler: 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00964361.pdf

MM vil møtes på Prada 27. juni 2013

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA02135523.pdf

Kan MM komme på besøk? 25. juni 2013

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA02135783.pdf

Kan Mette "do" mandag kl. 13? Sendt 20. juni 2013

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA02134594.pdf

MM ønsker å møtes 24 juni 2013

Osv osv 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (13 minutter siden):

Vil ikke forklare googlingen av Jeffrey Epstein

I videoen litt ned i artikkelen sier Haakon i 2019 at "kronprinsessen har valgt å være åpen om at hun traff ham noen få ganger". Aner ikke hvor mange "noen få" er, da.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (19 minutter siden):

MM har klart offentlig og ydmyke HM. Noe som sikkert er en vond opplevelse.

I tillegg har hun gitt Norge en stor ripe i omdømmet. Et kongehus skal jobbe for å bedre et lands omdømme - ikke det motsatte. At sønnen hennes står tiltalt for nær 40 alvorlige forbrytelser gjør ikke akkurat omdømmet vårt bedre det heller. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Lush skrev (2 timer siden):

Jeg synes faktisk det er litt urovekkende og finurlig at disse Epstein-filene kommer frem rett etter alt styret som foregikk med Trump og Grønland. Plutselig var det om å gjøre å få ut de dokumentene og få svertet Kongehuset vårt, rett etter at de har fått flere grunner til å ikke like oss. Kan nesten virke som et forsøk på å få resten av verden i mot oss. Grusomme ting, det skal sies.

Selvfølgelig ingen unnskyldning for det som har foregått fra slottets side heller men timingen er RIMELIG spesiell, må jeg få si. Mildt sagt.

Filene ble sluppet som følge av at republikanerne tapte sin majoritet i kongressen når 10 representanter fra Trump's parti stemte for forslaget om å slippe alt, nå. Det er regelrett borgerkrig i MAGA-bevegelsen over Trumps undertrykking av disse filene.

Timingen er nå pga. at Trump og Republikanerne har prøvd å hale ut i flere måneder.

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (2 timer siden):

Ja, nå få vi se hva som er viktigst for ham; familien eller institusjonen. 
Som jeg skrev tidligere; det er jo noe med hvordan man skal knikse og neie, tiltaleformer etc. Der fordrer jo at det er noe å knikse for. 

-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Om valget står mellom det ene eller det andre, og han velger familien, har jeg faktisk full forståelse. Han har jo barn, og må man velge, ville jo de aller fleste valgt barna. Og spesielt hvis han selv ser at monarki ikke har en fremtid.

Man kan jo se det som at ved å skille seg velger han barna foran MM og MBH. Jeg tror ikke det har vært enkelt å vokse opp med MBH som storebror. Og Epstein-epostene gjør jo at man kan spørre seg om hvor mye MM egentlig har bidratt i familien som en ansvarlig forelder. Kanskje HM har dratt lasset i årevis og som i andre familier med rusmisbrukere er det den som sliter mest som får størsteparten av oppmerksomheten.

Kanskje er de to yngste tjent med å ha en forelder som fokuserer kun på dem. Og ha ett hjem hvor folk er noenlunde normale.

I tillegg tror jeg det vil lette jobben til IA at MM og MBH ikke lenger er en del av kongefamilien utad. Hun fortjener å komme i gang med blanke ark.

Magefølelsen min sier at de ikke kommer til å skille seg, og det kan godt være at HM sier til seg selv at det handler om å holde familien samlet. Men jeg tror egentlig hovedsaken er at han ikke vil gi slipp på MM.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...