Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
missLynch skrev (12 minutter siden):

Jeg tror ikke man skal bli overrasket hvis Mette-Marit fratrer fra «vervet» som kronprinsesse og trekker seg tilbake nå. Hun er alvorlig syk og kan uansett ikke representere i særlig grad. Skaden har skjedd og jeg skjønner ikke hvordan den kan rettes opp, 

Jeg tror helt ærlig hun ikke evner å kjenne særlig skamfølelse eller ta noe selvkritikk. Virker som hun har «stått godt i» det som har skjedd til nå. Vi kan jo merke oss e-posten om hvordan hun reagerte da hun ikke fikk gratis upgrade på Air France. Dama kommer ikke til å si fra seg et eneste gode eller privilegium. Dessverre. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frømiks skrev (1 minutt siden):

Jeg tror helt ærlig hun ikke evner å kjenne særlig skamfølelse eller ta noe selvkritikk. Virker som hun har «stått godt i» det som har skjedd til nå. Vi kan jo merke oss e-posten om hvordan hun reagerte da hun ikke fikk gratis upgrade på Air France. Dama kommer ikke til å si fra seg et eneste gode eller privilegium. Dessverre. 

Den var pinlig og entitled.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
blvck skrev (6 minutter siden):

Jeg leser det også sånn som deg, og tror de skriver det fordi hun har lagt seg så veldig etter Epstein og maser veldig. Ser det på flere av epostene. 

Når det gjelder det siste - om hvorfor det ble "slutt". Vet vi om det stemmer? Har det kommet noen eposter som bekrefter at det var årsaken? 

Enig i at hun maser veldig på ham. Det er gjennomgående i filene som jeg har gått gjennom til nå. I tillegg refereres det til ønske om telefonsamtaler, hvilket er hyppige, og langt utover det jeg anser som passende for en gift kvinne som i tillegg er kronprinsesse. Det er helt utenfor! 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Mye opphausing og tunnelsyn nå, MM har beklaget og mye som er offentliggjort nå er pinlig og beyond flaut, men å nærmest kreve skilsmisse? 🧐 Nei, jeg håper hun har HM sin støtte og at han selvsagt står ved hennes side. Noen og enhver bør puste med magen. Dårlig dømmekraft fra MMs side? Ja. 

Hva har Gates, Bondevik, Jagland, Rød-Larsen, Brende og MM til felles? De passer iallfall inn i det miljøet Epstein likte å ferdes i. Kontakter ble utnyttet og antakelig (eller forhåpentligvis) visste svært få av disse hva JE drev med utenom business og velgjørenhet. 

https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/16/jeffrey-epstein-powerful-friends

"He was a diabolical monster, but at the same time he was brilliant in a sense that he was able to maintain this incredible network of some of the world's most powerful individuals," said Barry Levine, author of The Spider: Inside the Criminal Web of Jeffrey Epstein and Ghislaine Maxwell. 

"He had a certain charisma attached to himself that put him in a position where people turned to him."

kilde: 

https://www.bbc.com/news/articles/cy7v6xl4me8o.amp

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Btw, venninnen til Mette som var med i huset til Epstein i Florida, var hennes mye eldre New Age guru/prestinne fra USA. Så var ikke det vi skal tenke på som en ferietur, men en åndelig opplevelse. 

Var noe stress rundt feil med fordeling av soverom, men det ordnet seg, så Mette fikk det blå rommet som ikke kun var stort, men noe mye mer viktig, enn balkong så hun kunne lett få ut å røyke på natten (var et viktig krav). 

• Liker 12
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Mye opphausing og tunnelsyn nå, MM har beklaget og mye som er offentliggjort nå er pinlig og beyond flaut, men å nærmest kreve skilsmisse? 🧐 Nei, jeg håper hun har HM sin støtte og at han selvsagt står ved hennes side. Noen og enhver bør puste med magen. Dårlig dømmekraft fra MMs side? Ja. 

Hva har Gates, Bondevik, Jagland, Rød-Larsen, Brende og MM til felles? De passer iallfall inn i det miljøet Epstein likte å ferdes i. Kontakter ble utnyttet og antakelig (eller forhåpentligvis) visste svært få av disse hva JE drev med utenom business og velgjørenhet. 

https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/16/jeffrey-epstein-powerful-friends

"He was a diabolical monster, but at the same time he was brilliant in a sense that he was able to maintain this incredible network of some of the world's most powerful individuals," said Barry Levine, author of The Spider: Inside the Criminal Web of Jeffrey Epstein and Ghislaine Maxwell. 

"He had a certain charisma attached to himself that put him in a position where people turned to him."

kilde: 

Jeg tror uansett ikke at de kommer til å skilles med mindre Haakon ser på dette som et tillitsbrudd eller lignende av den art at han selv ikke kan fortsette. Det er jo i realiteten da det riktige er å skille seg, hvis man ikke er lykkelig i ekteskapet. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (16 minutter siden):

For en søppelfamilie Mette Marit med far og sønn er/var. Stakkars Haakon, Harald og Sonja. 

Tja, Haakon er jo den som har fått den mildt sagt tvilsomme Høiby-familien inn i offentlighetens søkelys, så ikke så veldig synd på ham.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Djækklåsst skrev (Akkurat nå):

Tja, Haakon er jo den som har fått den mildt sagt tvilsomme Høiby-familien inn i offentlighetens søkelys, så ikke så veldig synd på ham.

For det visste Haakon at kom til å skje da han giftet seg? 

• Nyttig 1
Skrevet
missLynch skrev (28 minutter siden):

Jeg tror ikke man skal bli overrasket hvis Mette-Marit fratrer fra «vervet» som kronprinsesse og trekker seg tilbake nå. Hun er alvorlig syk og kan uansett ikke representere i særlig grad. Skaden har skjedd og jeg skjønner ikke hvordan den kan rettes opp, 

Den skaden hun har påført seg selv og det norske kongehuset kan aldri rettes opp. Det hun har gjort er så stygt og så feil at man ikke skulle tro det var mulig. 

Stakkar Harald og Sonja som skal måtte oppleve dette. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Mye opphausing og tunnelsyn nå, MM har beklaget og mye som er offentliggjort nå er pinlig og beyond flaut, men å nærmest kreve skilsmisse?

Nei, det kan ikke kreves skilsmisse. Men kongehuset bevilges 307 millioner av våre skattepenger i 2026. Det må være lov å spørre om det er verdt det? Og hvis skilsmisse ikke er løsningen, ønsker vi et kongehus som også før dette med MM og Epstein fremsto som en pinlig affære? Hvis svaret er nei, så trengs det ikke en skilsmisse for å fikse problemet. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

kilde: 

Jeg er enig i at man skal være forsiktig med å tolke alle disse mailene, det blir lett feil, selv om enkelte virker klare. 
Det jeg synes er den største utfordringen er at hun ikke fra begynnelsen av har vært ærlig om kontakten og fortsatt er jeg usikker på om hun forteller sannheten. Akkurat som Jagland, Brende osv. Det er ikke tillitsskapende. Akkurat nå klarer jeg ikke å se at hun kan bli dronning, men ting kan fortsatt skje begge veier her. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (26 minutter siden):

Etter Grunnloven så svarer kronprinsessen kun overfor kongen.  Kongen ville vel aldri benyttet seg av den retten så eneste muligheten for å avsette kronprinsessen er å avskaffe monarkiet. 

Jeg synes vi burde ha folkeavstemning om vi skal ha monarki etter kong Harald.  

Og det burde vi ha nå, ikke om to år når kongehuset har fått brannslukke alt rundt både dette og MBH.

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

kilde: 

Det beste er å avvikle monarkiet etter Haralds død. Av to grunner, både at monarki som styrefolk er utdatert, men faktisk også fordi ikke et eneste menneske i kongefamilien etter Harald og Sonja fremstår som oppegående mennesker med moralsk kompass, langt mindre noen vi andre kan se opp til og respektere og forsvare å betale svimlende summer for at de skal være presentable gallionsfigurer.

Det nest beste er at HM skiller seg, evt til nød at han blir konge men uten at MM blir dronning og at hun aldri går være med på noen offentlige oppdrag noen hang igjen, og fjernes fra kongehusets nettside. Da må hun bli som MBH - medlem av komgefamilien men ikke kongehuset. Det er dog en dårlig løsning da hun vil fortsette å ha innflytelse på IA.

-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg tror uansett ikke at de kommer til å skilles med mindre Haakon ser på dette som et tillitsbrudd eller lignende av den art at han selv ikke kan fortsette. 

Jeg tror heller ikke de kommer til å skille seg. HM er enten like ille som henne og bare bedre på å skjule det, eller så er han fullstendig manipulert og i grepet på henne. Tror aldri han kommer til å kritisere henne eller gullungen hennes, langt mindre kvitte seg med dem.

• Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

For det visste Haakon at kom til å skje da han giftet seg? 

Nei, ingen kan spå fremtiden. Men det manglet ikke akkurat på advarsler om at det var en dårlig ide, både på grunn av henne spesifikt, og på grunn av den trøblete familien hennes. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (15 minutter siden):

De kan jo skille seg på papiret, så kan hun fortsette å bo på skaugum, reise og nyte godt av luksuslivet. Selv om hun ikke får appanasje har de nok penger til at hun kan i sus og dus. 

Forsåvidt, og da slipper hun å jobbe også, noe jeg tror hun synes er dørgende kjedelig. Men hvis Haakon ikke distanserer seg fra henne på ordentlig, hvordan skal folk respektere ham som kronprins og senere konge? Jeg klarer ikke helt se hvordan vi skal fortsette med Ingrid A heller, all den tid hennes mor og halvbror, bestefar og onkel alle har "havnet utpå". Det er vold, narkotika og kriminalitet på hele morssiden. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at man skal være forsiktig med å tolke alle disse mailene, det blir lett feil, selv om enkelte virker klare. 
Det jeg synes er den største utfordringen er at hun ikke fra begynnelsen av har vært ærlig om kontakten og fortsatt er jeg usikker på om hun forteller sannheten. Akkurat som Jagland, Brende osv. Det er ikke tillitsskapende. Akkurat nå klarer jeg ikke å se at hun kan bli dronning, men ting kan fortsatt skje begge veier her. 

Flere av de som har blitt konfrontert med disse mailene, har jo før de kom ut avvist/snakket bort mye , og så motbevises det likevel, eller så kommer det frem mer omfattende kontakt enn først forespeilet. Er man tatt med buksene nede, synes jeg det er synd at de ikke kan være mer åpne og ærlige. Helst før filene ble sluppet, men hvert fall etter de ble sluppet. Det er jo så mange som ikke ønsker å si noe, og da virker det så stort og mystisk. Trenger ikke bety noe annet enn at de er skikkelig flaue, men likevel. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (2 minutter siden):

Hun burde kanskje avsette seg selv. 

Dersom hun har den minste skam i livet så avsetter hun seg selv og sparer kongehuset for enda mer dritt. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (20 timer siden):

Dette er virkelig krise. Og rent bortsett fra alle graverende fakta som har kommet frem, så fremstår jo MM i disse mailene som dum, usympatisk, selvopptatt, sutrende og bortskjemt. Det er direkte vondt å lese. Og i tillegg så flørtende og betatt av Epstein. 
Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan kongehuset kan komme videre etter dette.

Men det gjør de nok.
Sånn er monarkiet. Vi risikerer å  få tildelt de mest ufyselige personer i rollen, og det er ingenting vi kan gjøre med det.

Det bildet vi nå er gitt av kronprinsesse MM gjennom Epsteinfilene avslører jo hvem hun er når hun er privat. Her ser vi hvordan hun skriver seg fullstendig ut av rollen som kongelig av Norge. Det er en skam, og det er ikke mulig å engang tenke på at hun kan beklage og tro at hun vil kunne tre inn i rollen som landets kronprinsesse etter dette. 
Det er kongen og kronprinsen som vil avgjøre veien videre, og den er ikke mulig å få støtte i folket med den villfarne og moralske forkrøplede kronprinsesse MM ved hans side. Altså, er det mulig å i det hele tatt se henne som opphøyd, og en kongelig som speiler etiske og moralske verdier som folk vil hegne om?! 
Vi snakker om hvordan hun har vist seg frem i sine dialoger med en overgriper, hun er en løgner, hun har sagt krenkende ting om andre kongelig (Luxemburg) mm. 

Jeg har stilt meg spørsmålet om hvordan MM kan ha påvirket sin sønn negativt opp gjennom årene. Det voldsomme sinnet, utageringen, rus, raseri osv.  Hva vet man, jo, at hun har referanser til mye av dette selv. 

MM som dronning? NEI, det vil ikke fungere. 
HM mener jeg bør ta ut separasjon. Livet kan gå videre på tross av det, og jeg er sikker på at HM er i stand til å finne seg en flott kvinne som kan tre i i rollen som landets kronprinsesse, og neste dronning. 
Om ikke tenker jeg at monarkiet er i fritt fall - en stor del av folket vil ikke støtte opp om dem slik det er nå. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Det kan være at andre har skrevet akkurat det samme som jeg skriver nå, men må bare få si at nå det komme en biografi om kronprinsessen. Hun har noen biografier fra før, men de er gamle. Jeg ante ikke at det bak en sånn fasade kunne skjule seg så mye.

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...