Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
binders11 skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/QJxqLx/kronprinsesse-mette-marit-til-vg-rett-og-slett-flaut

"Kronprinsessen sier også at hun vil uttrykke sin «dype sympati og solidaritet med ofrene for overgrepene som Jeffery Epstein begikk."

Viser ikke så dyp sympati og solidaritet med ofrene til sønnen.

Viste ikke så mye sympati med de etter at hun hadde Googlet ham og funnet ut at det "ikke så helt bra ut" det som kom frem.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (41 minutter siden):

Helt enig. Så liker hun å fremstå så from og snill som omgås prester og biskoper - og synger salmer. Lurer på hva kirken har å si til dette - hvis de tør lese det. 

Alt er greit for den woke palestinakirken. Så det går nok helt fint.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Barbiebabe skrev (39 minutter siden):

Ja , jeg hadde kommet til å bli flau, så så flau, tenk å skrive noe så nedverdigende om eldre mennesker.

Skjebnens ironi, eller skal vi kanskje si karma, er at både knugen og Silvia kanskje overlever MM.

• Liker 6
Skrevet

20260131_190929.thumb.jpg.f99033baf70be7aa060e4ae4e4d7e1c2.jpg

97,3 % av menn hadde kastet henne ut etter å ha lest dette. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Men det jeg stusser på i den ene eposten hun svarer Epstein med, er det hun skriver om wife material og seg selv. Det høres jo ut som om hun sier at hun ikke er noen god kone. Hva legger hun i det, tro? De flørtende meldingene tatt i betraktning?

Scandis better wife material

But then again

Who am I to talk ?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Dette er altså SÅ graverende. Dette kan simpelthen ikke ekteskapet overleve. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Alle var klar over domnen og hva han holdt på med. Mange visste kanskje ikke omfanget før i 2019. 

Men det ble liksom avfeid og gjemt/glemt bak veldedighet og høy status. Han har på et vis klart å gi seg selv en høy og viktig posisjon ved folk som teller.

Her nevnes det at han samler på mennesker. Egentlig helt utrolig å få alle de menneskene til å "overse" overgrep mot barn. Men på en annen side, så var det ikke heller lett å stå opp mot overgrep før mee too. Som også er grunnen til at epsteins ofre endelig ble hørt.

"ALLE" visste jo at man kunne bli utsatt for overgrep for å få bla filmroller etc. Men problemet var at ingen tok tak i det.

Jeg syntes det ee viktig å se det hele i et lys oh et perspektiv før mee too. 

Det forandrer ikke mitt syn på at kronprinsessen , ikke burde ha brutt kontakten allerede i 2011. På en annen side  har jeg forstått at grunnen til kontakt handlet om veldedighet i utgangspunktet. Og kjenner ikke til hva den klntakten dreide seg om nå. 

Men at man som kvinne måtte av og til seile igjennom sliblrige komentarr etc fra menn på den tiden, for å utføre noe som helst, det er et faktum. Prøvde du å gå imot sånt, ble du raskt ekskludert . Og fikk høre at du var prippen, tålte ingenting etc og gjerne utsatt for hevnaksjoner. 

Så hvorfor deres kontakt er blitt som den er blitt, vet ikke jeg. På en måte kan det , se veldig flørtete ut, på en annen side litt jattete og tilbakeholdent. 

En artikkel, som sier litt om hvordan han og verden en gang fungerte. 

https://www.vanityfair.com/hollywood/2019/07/jeffrey-epstein-hollywood-connections-social-circle#:~:text=“A Lot of Friends in Every Industry”:,still attended premiere parties and glamorous bashes.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 6
Skrevet
Hirondelle skrev (6 minutter siden):

Dette er altså SÅ graverende. Dette kan simpelthen ikke ekteskapet overleve. 

Enig, sukker på de har hatt fysisk kontakt , hvorfor ellers skulle hun ha så tett kontakt med en annen mann, jeg tror hun var små forelsket i han.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Sett bort fra alt dette, og hvis en ser på dette med monarki. At noen i denne opplyste tiden vi lever i, skal fødes inn i en rolle er helt tullete. "Alle mennesker er født frie", men egentlig så er ikke kongelige barn det. At dette fremdeles er lov synes jeg er helt utrolig. Det går også uheldige rykter om vår "kommende kronprinsesse". Håper jo ikke ryktene stemmer, men hun er ung, og hun bør få lov å leve livet sitt akkurat som hun vil! Monarkiet har for lengst gått ut på dato. Kanskje president blir dyrere, men da er det hvertfall selvvalgt, og demokratisk valg, OG det er ikke en livslang jobb. Se til Island og Finland, funker som bare det!

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Midt oppi dette skal vel familien forholde seg til at MM er alvorlig syk? Var det ikke slik at hun kun hadde hatt kort tid igjen å leve uten lungetransplantasjon?

• Liker 3
Skrevet
Barbiebabe skrev (Akkurat nå):

Enig, sukker på de har hatt fysisk kontakt , hvorfor ellers skulle hun ha så tett kontakt med en annen mann, jeg tror hun var små forelsket i han.

Absolutt, hun var sjarmert. Og det vitner bare om en så dårlig.....hva skal man si, smak? Karakter? 

• Liker 16
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden):

Midt oppi dette skal vel familien forholde seg til at MM er alvorlig syk? Var det ikke slik at hun kun hadde hatt kort tid igjen å leve uten lungetransplantasjon?

Hun forberedes til å stå på transplantasjonsliste. 

Hun står ikke på listen enda. 

Hun er alvorlig syk- ja, men absolutt ikke døende!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Alle var klar over domnen og hva han holdt på med. Mange visste kanskje ikke omfanget før i 2019. 

Men det ble liksom avfeid og gjemt/glemt bak veldedighet og høy status. Han har på et vis klart å gi seg selv en høy og viktig posisjon ved folk som teller.

Her nevnes det at han samler på mennesker. Egentlig helt utrolig å få alle de menneskene til å "overse" overgrep mot barn. Men på en annen side, så var det ikke heller lett å stå opp mot overgrep før mee too. Som også er grunnen til at epsteins ofre endelig ble hørt.

"ALLE" visste jo at man kunne bli utsatt for overgrep for å få bla filmroller etc. Men problemet var at ingen tok tak i det.

Jeg syntes det ee viktig å se det hele i et lys oh et perspektiv før mee too. 

Ja - dette er jo det springende punktet - Epstein var jo en "anerkjent" fyr lenge etter dette - man må jo forstå MM relasjon i sammenheng med at mange med høyere status og viktigere stillinger i verden var "kompis" med vedkommende lenge etter at hun brøt kontakten. Derfor synes jeg det legges for mye vekt på at han var "en sexforbryter" - han var ikke først og fremst det for de fleste, selv om det blir fremstilt slik nå..

Ellers er det greit å være kritisk til alle mulig - men denne tråde her med uthenging, morsomheter, spydigheter og gørr mot hele krongprinsfamilen, synes jeg rett og slett er vemmmelig. Ser at møkka tyter ut av Aabø og Ness også... For en gjeng. Det går da an å ordlegge seg med litt anstendighet over for en familie i krise. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden):

Absolutt, hun var sjarmert. Og det vitner bare om en så dårlig.....hva skal man si, smak? Karakter? 

Rett og slett perverst, vil jeg kalle det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Ja - dette er jo det springende punktet - Epstein var jo en "anerkjent" fyr lenge etter dette - man må jo forstå MM relasjon i sammenheng med at mange med høyere status og viktigere stillinger i verden var "kompis" med vedkommende lenge etter at hun brøt kontakten. Derfor synes jeg det legges for mye vekt på at han var "en sexforbryter" - han var ikke først og fremst det for de fleste, selv om det blir fremstilt slik nå..

Ellers er det greit å være kritisk til alle mulig - men denne tråde her med uthenging, morsomheter, spydigheter og gørr mot hele krongprinsfamilen, synes jeg rett og slett er vemmmelig. Ser at møkka tyter ut av Aabø og Ness også... For en gjeng. Det går da an å ordlegge seg med litt anstendighet over for en familie i krise. 

Du syns det legges for mye vekt på at han var en sexforbryter ja. Er ikke så relevant liksom? Nei, vet du hva, nå er det nok. Det er vår kongefamilie vi snakker om. De jobber for oss. Det reageres med rette, og ikke tidlig nok tydeligvis. Vi vet ikke halvparten engang ennå. Det vi vet nå er nok til å la henne gå ut av kongefamilien 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Det er i utgangspunktet et mysterium at han klarte å holde på både status og popularitet etter dommen. Men  michael jacson gjorde også det, fordi alle bare elsket musikken hans, og var en kult  person, mange tapetserte rommene sine med. Det ble på sett og vis kollektivt vanskelig å ta det til seg. Og sånn var ddt nok litt med epstein også

• Liker 5
Skrevet
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Den familien får enorme formue overføringer fra staten, og MM er hennes kongelige høyhet. 

Ja, er kanskje så banalt som en 7 års krise, men for en person som hadde siktet seg inn på å være en del av en global dekadent elite. Som hennes 23 år eldre bestevenninne fra Italia. 

Hadde ikke brukt et sekund hvis hun ikke har alle de priviliger gitt av staten som hun har. Og det hjelper ikke på at hennes egoistiske kjeltring av sønn lever av skattepenger som hun gir han. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Tja, hva de der to skriver til hverandre trenger ikke bety at noe skjedde, hvis man tenker etter hvor fæl Epstein var. Sjåvinistisk svinerisnakk er ikke noe jeg ser på som usannsynlig. At de har snakket om damene de har kontakt med og laget seg scenarier der de holdes "warm and safe *wink wink*". Men sett bort fra det, så vet jeg jo selvsagt ikke om noe har skjedd eller ei. Jeg bare tenker at sånt guttastemning-snakk garantert forekom selv om det muligens ikke skjedde noe. Hadde det skjedd noe, hadde kanskje svaret fra Epstein vært noe annet enn "gikk bare tur i parken i mørket"

• Liker 9
Skrevet
Jaimatadi skrev (Akkurat nå):

Du syns det legges for mye vekt på at han var en sexforbryter ja. Er ikke så relevant liksom? Nei, vet du hva, nå er det nok. Det er vår kongefamilie vi snakker om. De jobber for oss. Det reageres med rette, og ikke tidlig nok tydeligvis. Vi vet ikke halvparten engang ennå. Det vi vet nå er nok til å la henne gå ut av kongefamilien 

Nå misforstår du. Han bedreiv  sexuelle misbruk på mange, ikke på alle. Men han var kynisk og manipuerende. Og mange har ikke engang turt å si de har følt på at han også misbrukte deres status. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...