Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får en følelse av at dette er takk for sist fra Trump. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Isild skrev (17 minutter siden):

Det må være grusomt å stå i offentlig skam og medieavsløringer til langt oppover ørene. Folk har fått PTSD av mindre, så jeg ser alvoret i akkurat det. 

Men ja, det må være veldig mange hun IKKE har hørt på i alt dette her, for at både hun, sikkerthetsfolk og rådgivere har visst - det er helt klart. Det har dermed vært et bevisst valg av henne å ha kontakt med han - hun skriver jo til og med at det ikke ser helt bra ut når man googler han. 

Jeg forstår virkelig ikke vurderingene hennes, og er på nytt i tvil om vurderingene hun har gjort ift sønnen. 

Jeg har langt større medfølelse for alle ofrene til MM sin svært nære venn Jeffrey Epstein, samt ofrene til MMs kjære sønn, Marius Borg Høiby.

Leser at ett av Epsteins mange ofre, avdøde Victoria Giuffre, gikk ut offentlig med sin historie fra innsiden av seksuell menneskehandel i Mail on Sunday i 2011. Samme året som Mette googlet ham og sa at "det ikke så bra ut :)"

https://www.nettavisen.no/fakta-om-virginia-giuffre/x/12-95-fact3424240822

Endret av Rastebenk
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Anne Liese Braun skrev (1 minutt siden):

👍👍👍👍👍👍

dessverre tror jeg ikke det kommer til å skje. 

Man kvitter seg nok bare med henne, og så er liksom alt fint og rent og pent igjen 

Med forbehold om at forholdet mellom Haakon og Mette-Marit reelt er over, så tror jeg ikke det skjer. All erfaring tilsier at med tida til hjelp og grining på NRK, så tilgir det norske folk alt. Jeg håper at jeg tar feil!

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (7 minutter siden):

Bare en skilsmisse som mangler nå.

MM går neppe fra HM og HM holder vel ut med MM for syns skyld. 

Det går ikke å opprettholde det kongelige narrativet for syns skyld. 
Mette Marit er tatt med skjørtet nede, og vel så det. Hun må ut av kongehuset om monarkiet skal bestå. 
Det er umulig å se for seg henne i dronningrollen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krinoline skrev (9 minutter siden):

Enig, jeg tror også at det kommer.

Tenk at det er mulig å fremstå så bortskjemt, privilegert, frekk og dum som et nek, samtidig. Snakk om shitshow. Det bør komme frem mer i media om saker som har vært lagt vekk også, både fra fortid og tiden ved kongehuset. Norsk presse har vært altfor snille. 

Kongehuset må bort, det er avlegs og latterlig.

Og hun er ikke født inn i det engang. Kom fra ingenting… mye vil ha mer. Tidenes golddigger🫩

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Nå har endelig NRK, Dagbladet, VG osv funnet de ordentlige filene, og nå slippes det løs.

Og det skulle bare mangle. Få ut alle skjelettene, vi kan ikke ha en dronning som er så moralsk kompromittert. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Altså bare tenk... Bare tenk hvor mye hemmelighold og hvor mye svin på skogen det finnes blant maktfolk og eliten i Norge. Når alt dette kommer frem kun fra etterforskningen til ÈN mann... Helt spinnvillt. Er vi i Norge naive?

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Nå har endelig NRK, Dagbladet, VG osv funnet de ordentlige filene, og nå slippes det løs.

Og det skulle bare mangle. Få ut alle skjelettene, vi kan ikke ha en dronning som er så moralsk kompromittert. 

Bra!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Haakon burde bli skikkelig adrenalinsint på kona nå. Synes synd på han. Han står jo til knes i dritt. Hvilket kvinnfolk får seg til å bli bestis med en serieovergriper?! Hva fikk hun ut av det? Dette er så sjokkerende at jeg ikke klarer mer, har hun levd et slags morbid dobbeltliv med boktog, snorklipping og AIDS-arbeid på den ene siden, og pleid kontakt med shady folk på den andre siden? Er det mer vi ikke vet? 

#ikkemindronning

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg kjenner at for meg går dette også utover tilliten til hva som har skjedd i saken med MBH når det kommer til MM. Plutselig er ting man tenker var helt usannsynlig at hun har gjort, ikke så usannsynlig alikevel. Sånn blir det jo når man mister troverdighet. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
bitmog skrev (Akkurat nå):

Altså bare tenk... Bare tenk hvor mye hemmelighold og hvor mye svin på skogen det finnes blant maktfolk og eliten i Norge. Når alt dette kommer frem kun fra etterforskningen til ÈN mann... Helt spinnvillt. Er vi i Norge naive?

Temmelig naive ja. Makt og penger er roten til mye ondt i mennesket.  Vi er en fryktelig rase. Rovdyr. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (13 timer siden):

Interessant lesning disse filene. Mye snakk om lunsj med Mette, og at Mette må ha et rom med balkong slik at hun kan røyke om natta. 

"Reminder: Princess Mette to arrive on Sept 21 and stay until Th Sept 26" 

😅

Endret av Muskath
  • Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (56 minutter siden):

Da hadde de avvæpnet filene lang mer, hvis de fra første stund var åpen.

Jeg har ikke helt oversikt, men det hadde vært en bedre strategi.

• Liker 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner at for meg går dette også utover tilliten til hva som har skjedd i saken med MBH når det kommer til MM. Plutselig er ting man tenker var helt usannsynlig at hun har gjort, ikke så usannsynlig alikevel. Sånn blir det jo når man mister troverdighet. 

Man kan godt tenke seg at gutten har blitt påvirket av dette og derfor at blitt sånn. Samt utallige andre spørsmål. Det kommer nok mere snart. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (38 minutter siden):

Var Stortinget klar over at dette ville komme ettersom de drøfta monarkiet for tre dager siden?

Dette var nok ikke tilfeldig at man fikk støtte i Stortinget før denne bomba gikk av. Stortinget har neppe visst, men noen på toppen har nok visst.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke helt oversikt, men det hadde vært en bedre strategi.

Javisst. Man har jo lenge visst om at filene kom til å bli sluppet, har jo vært snakk om det lenge.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er ingenting som tyder på at Tøffel Haakon, jeg mener Kronprins Haakon, kommer til å skille seg fra MM. Det er bare ren ønsketenkning fra alle de som har satt seg godt inn i MBH-saken og Epstein Files. Og en eventuell avstemning omkring monarki eller republikk tror jeg dessverre at vi kan glane lenge etter. Verden er urolig og utrygg, og med både Putin og Trump på krigsstien så anser sikkert Norgeseliten det slik at det å inneha tidenes mest dysfunksjonelle og moralsk forkastelige kongehus er et mindre problem. 

#ikkemindronning

Endret av Rastebenk
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...