Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natttåke skrev (20 minutter siden):

Vil vi ha Martha da?

Nei virkelig ikke, vi får hoppe til IA , må vel være den beste av de som er igjen 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke det er upassende i etterkant engang. Om min mann hadde hatt en flørtende/intim/såpass nær tone med et annet menneske på den måten, hadde jeg reagert. Å diskutere bøker er en ting, å gå rundt i sin egen boble og "ikke vite" at vedkommende man snakker med, er pedofil selv om man googler, å si "det så ikke så bra ut : )" er å overse viktige momenter i denne kontakten. Å være flørtete, emosjonelt utro eller hva man vil kalle det, er ikke ulovlig nei. Å snakke med andre mennesker er ikke ulovlig, nei. Men umoralskt og skadelig både for ens egne følelser for partner/ektefelle, men også for den man er sammen med/gift med når kontakten inneholder det vi har lest. Her er det jo MM som burde "tenkt det verste", for igjen, ingen får meg til å tro at hun ikke visste selv om hun selv påstår det. Og om hun ikke visste, så er det andre tillitssvekkende ting i sving her som gjør dette omtrent like problematisk i mine øyne. 

100% enig med deg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Nei virkelig ikke, vi får hoppe til IA , må vel være den beste av de som er igjen 

Det er vel uansett ikke sannsynlig at Märtha blir dronning når vi både har IA og SM her.

• Liker 2
Skrevet

Haakon, skild deg! 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Altså dette vennskapet hun har hatt med denne Epstein har jo vært dypere enn hva kongehuset har gitt inntrykk av det ser vi jo tydelig... Virker ikke som om de rike og mektige bryr seg så mye om at de rundt seg misbruker og begår overgrep. Nå må vi kvitte oss med dette kongehus tullet, er jo som en dårlig episode av hotell cæsar som aldri tar slutt.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg er ikke så konspiratorisk anlagt, men jeg synes dagspressen var merkelig forsiktig i starten med Marius-saken, og de er rimelig varsomme med info om Epstein-filene også. Jeg orker egentlig ikke å tro at det kan ha med dette å gjøre: 

https://www.vg.no/rampelys/i/zWzX1/redaktoer-hjalp-mette-marit-med-aa-sette-sammen-ny-vennegjeng

Endret av Pilaff
Rar formatering
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (3 minutter siden):

Som mor, så sønn.

Emosjonell mishandling av partnere faller ikke langt fra stammen. 

Ikke rart Haakon så helt skakkjørt ut sist vi så ham...

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Det er vel uansett ikke sannsynlig at Märtha blir dronning når vi både har IA og SM her.

Nei forhåpentligvis ikke

• Liker 3
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Nei forhåpentligvis ikke

Kan du tenke deg...🙄

Skrevet

Jeg leste dette hos NRK nå: "Slottet legger til at kronprinsesse Mette-Marit aldri har vært på Jeffrey Epsteins private øy. Mange av overgrepene Epstein senere ble tiltalt for skal ha skjedd på øyen" 

Mener å ha lest at Epstein skriver at MM er på øya. Klarer ikke finne det igjen akkurat nå. Noen andre som har lest det samme eller er det bare meg som rører? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor publiserer ikke norsk media de samme epostene som er lagt ut i denne tråden? Hva er de redde for?  Få alt på bordet, jo før jo bedre. Nytter ikke å legge lokk på noe nå. 
MM sin unnskyldning er syltynn. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Samtidig må en undres over at det går an å være så dum eller kanskje det er riktigere og si naiv.
Alt av skriftlig dokumentasjon ligger der og kan tas frem når noen ønsker det.
MM måtte stole 100% på denne mannen. Spesielt med tanke på alt det personlige hun skrev.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (6 minutter siden):

Jeg leste dette hos NRK nå: "Slottet legger til at kronprinsesse Mette-Marit aldri har vært på Jeffrey Epsteins private øy. Mange av overgrepene Epstein senere ble tiltalt for skal ha skjedd på øyen" 

Mener å ha lest at Epstein skriver at MM er på øya. Klarer ikke finne det igjen akkurat nå. Noen andre som har lest det samme eller er det bare meg som rører? 

Ah, det gjør det mye bedre. Hun hang bare og sendte kosete emails til Jeffrey i huset hans.

Dårligste forsøket på forsvar jeg NOEN gang har sett.

Kan man ikke bare legge seg helt flat og innrømme dette, og si at man nå må vurdere hva som skjer i fremtiden?! Det er kongehuset, ikke styret i den lokale speiderforeningen.

Flere løgner kommer ikke til å stå seg. Filene er ute, og alle som vil har dem.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Kan du tenke deg...🙄

Grøss og gru, det hadde også vært totalt krise 

• Liker 1
Skrevet
Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Hun lånte vel huset hans i Palm Beach... Merkelig at disse menneskene låner ut huset sitt i hytt og pine og at folk i en posisjon som MM velger å ta i mot slike tilbud.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (39 minutter siden):

Kan virke som at han er nødt å velge det ene eller det andre. Sannsynligvis velger han familien og ekteskapet. 

Jeg tror også han velger det. Disse filene er nok ikke noe sjokk for han. MBH har heller ikke vært noe sjokk for han/dem. Det vanskelige "sjokket" er at alle trollene har sprukket. 

Ser for meg alvorlig og "ærlig" sit down med media og masse "veldig veldig vanskelig", "veldig alvorlig", "vi er ikke feilfrie, og her utviste kronprinsessen dårlig dømmekraft, men viste også at hun bare er et menneske". Blablabla om at familien står samlet i dette og at tilgivelse og raushet er viktig. 

Jeg vet ikke om jeg syns synd på dem eller ikke nå jeg. Det er nok forferdelig å stå i alt dette, det må være helt grusomt, men jeg vet ikke om jeg syns synd på dem. Jeg begynte å gjøre det, men jeg klarer ikke helt å få tak på moral og verdier der. Stoler ikke på dem. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Jeg tror også han velger det. Disse filene er nok ikke noe sjokk for han. MBH har heller ikke vært noe sjokk for han/dem. Det vanskelige "sjokket" er at alle trollene har sprukket. 

Ser for meg alvorlig og "ærlig" sit down med media og masse "veldig veldig vanskelig", "veldig alvorlig", "vi er ikke feilfrie, og her utviste kronprinsessen dårlig dømmekraft, men viste også at hun bare er et menneske". Blablabla om at familien står samlet i dette og at tilgivelse og raushet er viktig. 

Jeg vet ikke om jeg syns synd på dem eller ikke nå jeg. Det er nok forferdelig å stå i alt dette, det må være helt grusomt, men jeg vet ikke om jeg syns synd på dem. Jeg begynte å gjøre det, men jeg klarer ikke helt å få tak på moral og verdier der. Stoler ikke på dem. 

Utrolig veldig veldig vanskelig altså.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (14 timer siden):

Brukte ikke folk forbindelsen sin til Epstein også da? Båter og ferieturer til den berømte øya hans? Går jo begge veier… Hvorfor hadde hun kontakt med han egentlig? 

Høres litt rart ut at han trengte å bruke MM for forbindelser ja. Lurer på begge veier, hva brukte han henne til? At hun fikk ferier, shopping på Prada og tannrens ( ? ) var jo sikker fint for henne og venninnen. 

• Liker 7
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Utrolig veldig veldig vanskelig altså.

Nettopp. Jeg kjøper det ikke lenger. Orker ikke å høre mer hvor utrolig, veldig, veldig UTROLIG vanskelig det er for `alle involverte`. Vær ærlig fra nå, vær ekte. Jeg føler at hun er lei seg for at det er avslørt, ikke for noe av det som har skjedd. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Junijulia skrev (4 minutter siden):

Samtidig må en undres over at det går an å være så dum eller kanskje det er riktigere og si naiv.
Alt av skriftlig dokumentasjon ligger der og kan tas frem når noen ønsker det.
MM måtte stole 100% på denne mannen. Spesielt med tanke på alt det personlige hun skrev.

Nettopp derfor burde de ha fortalt sannheten om omfanget med en gang, det er jo en helt uforståelig vurdering og ikke gjøre det når det er så mye dokumentasjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...