Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Har hun ikke sagt i ene mailen at hun hadde googlet ham og at "it didn't look too good : )"? Noe har hun visst.

Det er jo ingen her som vet hva hun mente med det. Det er heller ikke bevis for noen ting. Man får jo mye rart opp når man googler. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snurrevippen skrev (Akkurat nå):

Det er jo ingen her som vet hva hun mente med det. Det er heller ikke bevis for noen ting. Man får jo mye rart opp når man googler. 

Jeg ser ikke hva annet hun kunne kommet over enn dommen han allerede hadde, da hun googlet? Da må hun i så fall ha cherrypick'et kraftig, for det er uvanlig at slike dommer ikke kommer opp når man googler noen som er så kjent, og som har en så alvorlig dom.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Så du sier at alle de 919 er direktemailer mellom dem? Tenkte jeg skulle bruke lørdagen til litt annet også😬

Nei, absolutt ikke. Men det er lettere å finne direkte mailer mellom dem hvis man søker på kronprinsessen enn Mette. Du velger selvfølgelig selv hva du bruker lørdagen din til.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Jo, vi vet veldig godt hva hun mente med det. Han var dømt for overgrep på den tiden, og det var selvsagt noe av det første som kom opp. Hva skulle hun ellers mene tenker du?

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Skrevet

Det er jo også bekymringsverdig at denne dama har oppdratt de to som skal være fremtiden til monarkiet. Vi aner jo ikke hvem de er, hva slags verdier de har og hva de ønsker å få til her i verden. Er det null ambisjoner bortsett fra å være kongelig? Kan ikke se at jobben de gjør er annet enn minimum. 

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Nei, absolutt ikke. Men det er lettere å finne direkte mailer mellom dem hvis man søker på kronprinsessen enn Mette. Du velger selvfølgelig selv hva du bruker lørdagen din til.

Ok, forstår. Takk for info😊

Skrevet (endret)
Eyr skrev (8 minutter siden):

Det er jo også bekymringsverdig at denne dama har oppdratt de to som skal være fremtiden til monarkiet. Vi aner jo ikke hvem de er, hva slags verdier de har og hva de ønsker å få til her i verden. Er det null ambisjoner bortsett fra å være kongelig? Kan ikke se at jobben de gjør er annet enn minimum. 

Hundre prosent enig og Mm skal bli dronning og har oppdratt vår neste monark så dette er krise . Og hvis de kongelige oppfører seg på en måte privat som viser at de har null moral og verdier som samsvarer med rollen som kongelig så må vi kunne sette spørsmål ved monarkiets fremtid … 

Endret av FruR
  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Jeg ser ikke hva annet hun kunne kommet over enn dommen han allerede hadde, da hun googlet? Da må hun i så fall ha cherrypick'et kraftig, for det er uvanlig at slike dommer ikke kommer opp når man googler noen som er så kjent, og som har en så alvorlig dom.

Det er selvsagt vanskelig å si i dag. Google har jo endret sine algoritmer kraftig siden den gang, og mengden artikler har nok blitt betydelig større i dag enn den gang. Så spørs det igjen hva nøyaktig det er hun har googlet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du trenger ikke uvenner når du har en slik ektefelle- og stesønn.

At "Mette" skulle klare å sette egen sønn i skyggen like før rettsaken...

Da de ble opplyst at "Mette" skulle reise bort under sønnens rettsak tenkte jeg at hun skulle reise bort den første uka, kanskje de første to ukene. Fornuftig, tenkte jeg. I den grad noe er fornuftig i den norske kongefamilien. Med det vi vet nå er det å reise bort i 7 uker litt lite. Hun må gjerne bli på reise - lenge. 

Kronprinsen må fremover lene seg på sine foreldre og sine rådgivere. Etter hvert sine barn. Ektefellen kan innlosjeres i boligen Marius bodde i på Skaugum. Eller sammen med sin mor. 

Jeg mener at hvis Kronprinsen skal komme så noenlunde ut av dette er separasjon og etter hvert skilsmisse veien å gå. 

Belastningen for alle medlemmene i kongefamilien er enorm. De er ivaretatt, antar jeg. 

At "Mette is a mess" er ikke vanskelig å være enig i.

Og jeg hører prinsesse Ragnhild hviske "hva var det jeg sa?" i bakgrunnen. Forresten, den dama hadde det ikke med å hviske...

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Snurrevippen skrev (7 minutter siden):

Dette kan ikke og skal ikke forsvares på noe sett og vis! Det er totalt lavmål av en prinsesse, kronprinsesse og kommende dronning å ha bedrevet dette over tid uansett hvem korrespondansen hsr foregått med. Når det i tillegg er med Epstein, så blir det enda mer idiotisk og forsøke å bortforklare, unnskylde eller finne formiledende omstendigheter rundt korrespondansen. Slutt med å forsvare MM, kongefamilien og kongehuset med alle dets rådgivere! Det er tragisk at vi betaler en formue til dette våset! I all korrespondansen så kan man jo også lese at apanasjen ikke er tilstrekkelig - det mottas penger fra Epstein i tillegg... Blant all korrespondansen blir det håpløst å finne riktig link, jeg er for sjokkert til å lete tilbake den riktige. Hvorfor mottar MM penger fra Epstein, for hva?

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Utskjelte DT har i alle fall rett i en ting:

Han har uttalt noe i retning « uskyldige liv vil bli ødelagt om alle dokumentene kommer ut.»

JEG tror ikke MM har begått lovbrudd, men kontakten med Epstein passer seg ikke for en kommende dronning. Det hadde ikke passet seg uansett, og det med overgrepsskandalen gjør det bare mye mer alvorlig.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (10 minutter siden):

Det er selvsagt vanskelig å si i dag. Google har jo endret sine algoritmer kraftig siden den gang, og mengden artikler har nok blitt betydelig større i dag enn den gang. Så spørs det igjen hva nøyaktig det er hun har googlet. 

Det har du rett i. Jeg kan bare ikke tenke meg at hun liksom ikke visste. Nettverket er jo så stort. Man må nesten ha levd under en stein for å ikke i det minste ha hørt rykter om hva som foregikk. Klarer bare ikke tro at hun ikke visste noe. Men er det tilfelle, er det jo ikke akkurat særlig betryggende, det heller. Da lever man altfor isolert, og det er har ingen godt av. Som man jo ser.

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

Jo, vi vet veldig godt hva hun mente med det. Han var dømt for overgrep på den tiden, og det var selvsagt noe av det første som kom opp. Hva skulle hun ellers mene tenker du?

Nei. Det vet du faktisk ikke. Du tror det, men har ingen verifiserte kilder på at dine tolkninger stemmer. 

Søkeresultatene for Epstein var ikke like synlige den gang. Først etter 2019 dro det seg kraftig opp.

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&q=Jeffrey Epstein

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
FruR skrev (10 minutter siden):

Hundre prosent enig og Mm skal bli dronning og har oppdratt vår neste monark så dette er krise . Og hvis de kongelige pppfører seg på en måte privat som viser at de har null moral og verdier som samsvarer med rollen som kongelig så må vi kunne sette spørsmål ved monarkiets fremtid … 

Sånn er det jo med alle de kongelige. Vi kjenner dem overhodet ikke. Alt er staget og planlagt. De godkjenner spørsmålene i forkant av intervjuer, og bestemmer på forhånd hva de skal svare. Talene deres er skrevet av taleskrivere. Det er skuespill, og det er et enormt apparat i sving for å få det til. Det funket sånn nogenlunde før internett.

Endret av Pilaff
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Istapp skrev (2 minutter siden):

Dette kan ikke og skal ikke forsvares på noe sett og vis! Det er totalt lavmål av en prinsesse, kronprinsesse og kommende dronning å ha bedrevet dette over tid uansett hvem korrespondansen hsr foregått med. Når det i tillegg er med Epstein, så blir det enda mer idiotisk og forsøke å bortforklare, unnskylde eller finne formiledende omstendigheter rundt korrespondansen. Slutt med å forsvare MM, kongefamilien og kongehuset med alle dets rådgivere! Det er tragisk at vi betaler en formue til dette våset! I all korrespondansen så kan man jo også lese at apanasjen ikke er tilstrekkelig - det mottas penger fra Epstein i tillegg... Blant all korrespondansen blir det håpløst å finne riktig link, jeg er for sjokkert til å lete tilbake den riktige. Hvorfor mottar MM penger fra Epstein, for hva?

Det kan ha noe med denne filen å gjøre. Det er ikke stort men det virker som om det er noe økonomisk som har vært planlagt men ikke blitt noe av.

EFTA01936423broker.thumb.png.bfead503991bf78e52e4a529152de393.png

• Liker 2
Skrevet
Istapp skrev (8 minutter siden):

Er så enig! Dette skal ikke forsvares uansett. Helt utrolig at folk fortsatt forsøker å bagatellisere og bortforklare alt denne dama gjør.

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Hva er Sweetness? En bok?

Jeg leste det som "If you like sweetness"... ettersom det var liten forbokstav. Som noe slags flørting. Men de er jo ikke så nøye med rettskrivinga, så man kan aldri vite.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...