Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvem som skriver sånne eposter... høres ut som enten hun er 13 år eller helt fortapt forelska. Begge deler er ille. 

• Liker 28
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne dama kan IKKE bli dronning. Dette er alt for grovt, og når man i tillegg har hennes sønn som har holdt på som han har, og at man har blitt varslet, ghostet og fluffet for MBH, er dette dråpen.

Når Harald og Sonja er ferdig, må enten HM skille seg eller så er vi ferdige. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

For å være ekstremt kynisk, så ville kongehuset da også ha blitt kvitt store deler av problemstillingen omkring Marius Borg Høiby.

Dette siste med MM er jo en langt større skandale for kongehuset enn hennes sønns bravader. 

• Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvem som skriver sånne eposter... høres ut som enten hun er 13 år eller helt fortapt forelska. Begge deler er ille. 

Språket og innholdet er så barnslig og selvsentrert at man blir jo rystet. Enig!

Så hvis forutsetningen for et kongehus er å oppretholde sånn noenlunde en respekt for dem som har disse titlene, er det grunnlaget solid borte nå. 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tror det her får null konsekvenser for MM og kongehuset (utover mindre tillit).

Det her kommer bare til å bli skiffa under teppet og aldri snakket om igjen. De kommer til å jobbe for å fjerne det de kan, og så vil de aldri snakke mer om dette. 

Mette Marit vil oppholde seg på hemmelig sted til saken til Marius er over og da vil nok egnasjementet om dette også ha blåst over. 

Så kommer hun tilbske og de later som ingenting. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Det er vi enig i. Hadde jeg vært Haakon, hadde jeg faktisk ikke vært interessert i å prøve å redde et ekteskap som nå garantert kommer til å få lide. Fordi ens ektefelle har vært utrolig dum, korttenkt, vist dårlig dømmekraft og gud vet hva... Hadde aldri kunnet tilgi selv, hvert fall.

Det spørs om det var dette som var en erkjennelse på onsdag som gjorde at han var som han var. Fy flate så trist dette er. Får helt vondt av dem alle. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
Rastebenk skrev (10 minutter siden):

MM og JE hadde åpenbart et nært vennskap. Nesten 1000 treff i Epstein Files. 

https://www.justice.gov/epstein/search

Screenshot_20260131_100632_Chrome.jpg

Så de har altså en avtale om at all kommunikasjon mellom dem skal inneholde ordet «fuck»? Tror nesten ikke det jeg leser.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Det er klart de har visst om filene. I mange måneder har vi kunne lest og høre at alt oppstyret Trump har skapt for seg selv de siste månedene er forsøk på avledning i forhold til Epstein-filene som snart skulle slippes. Klart MM har visst om dette. Spørsmålet er hvem andre som har visst om kontaktens intensitet. 

Ja, det må de jo? Kan ikke tenke meg annet. Om de ikke har fått direkte informasjon om det, så må det jo være noen som har lekket informasjon om det fordi eliten får vite alt uansett. Og som du sier, og som jeg selv har påpekt, det har jo lenge spøkt for at de filene skulle publiseres. Man sier det er Trump som har holdt tilbake, men noe får meg til å tenke at det ikke kun er han som ikke har hatt interesse av at de skulle bli offentliggjort. Er mange store navn der, og mange mektige folk som ikke vil assosieres med dette. Kanskje det har blitt jobbet med å stoppe dem fra flere hold?

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

For å være ekstremt kynisk, så ville kongehuset da også ha blitt kvitt store deler av problemstillingen omkring Marius Borg Høiby.

Men utenfra ser det ut til at ekteskapet er sterkt, selv om MM i følge Epstein "ikke likte å være i Oslo" rundt 2012, som noen her la ut en skjermdump av. 

Utad ser det sterkt ut ja, og det kan godt være at det er det, eller i alle fall var det. Men dette er nok dritvanskelig. Og så skal hun reise bort i 7 uker, mens Haakon sannsynligvis må være tilgjengelig for jobben sin, og hvordan skal de da klare å snakke ordentlig om dette hvis de er fra hverandre så lenge? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det verste er jo at hun sier hun har 'googlet han' og sier det 'ikke ser så bra ut', men så fortsetter besøkene og kontakten, selv om hun selv har barn i alderen hvor JE forgrep seg på andre.

Skam er ikke riktig nok beskrivelse. For et nek.

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Og her er eposten hvor en 17-åring nevnes, med link.

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01908703.pdf

image.thumb.png.7f5a7cce6a8a0741a0695d040b87fb60.png

Jeg lurer på hvor lenge denne tråden holdes åpen. For det ser ut som om en del medier er tilbakeholdne.

Samtidig så er alt dette offentlig informasjon som absolutt alle med internettilgang kan lese.

Tradisjonelle medier jobber trolig på spreng nå med presseetiske retningslinjer, men det er jo veldig merkelig at ingenting har kommet ut. Nå har de hatt mange timer på seg.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

STAKARS Håkon Magnus, som blir satt igjen hjemme som en slags støtfanger for å ta all medieoppmerksomhet, mens dama som har dratt all elendigheten inn i kongefamilien ghoster problemene sine.

ÆSJ!

Jeg tror ikke hun hadde gjort saken noe bedre. Det virker som om han er brannslukkeren, av god grunn.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ser noen fortsatt henger dette på «dårlig dømmekraft». Men det handler jo ikke om det!
Dette handler om etikk, moral, verdier og valg av livsstil. Altså MM sin, ikke Epstein sin.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Det spørs om det var dette som var en erkjennelse på onsdag som gjorde at han var som han var. Fy flate så trist dette er. Får helt vondt av dem alle. 

Dette er nok tidenes ekteskapskrise hvert fall. Håper ikke Haakon er en naiv dust nå som vil feie dette under teppet og late som om ekteskapet tåler dette. Hadde det vært et møte, en eller to mailer - ok, den kan jeg kanskje se at de kunne ha jobbet med. Men listen av korrespondanse er jo endeløs.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er heller ikke noe argument at andre også hang med Epstein. Jeg håper hele gjengen får alvorlige konsekvenser. Inkludert Bill Clinton og Donald Trump.

Denne dama BØR ikke komme i nærheten av slottet.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Samtidig så er alt dette offentlig informasjon som absolutt alle med internettilgang kan lese.

Tradisjonelle medier jobber trolig på spreng nå med presseetiske retningslinjer, men det er jo veldig merkelig at ingenting har kommet ut. Nå har de hatt mange timer på seg.

Til og med Se og Hør. De har omsider lagt opp en sak, men det ser ut som om vinklingen er hva Slottet og MM selv sier. De refererer ikke til kilden selv. Og saken ligger et stykke nede på nettutgaven.

https://www.seher.no/kongelig/jeg-utviste-darlig-dommekraft/84170353

Se og Hør er kommersielt drevet og dette er en gullgruve og ikke vanskelig å sjekke.

• Liker 11
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (6 minutter siden):

Det verste er jo at hun sier hun har 'googlet han' og sier det 'ikke ser så bra ut', men så fortsetter besøkene og kontakten, selv om hun selv har barn i alderen hvor JE forgrep seg på andre.

Skam er ikke riktig nok beskrivelse. For et nek.

Samt dokumentasjonen nedenfor, som beviser at hun fortsatte vennskapet ikke bare etter å ha googlet ham og funnet ut at det "ikke så bra ut". Hun videreførte også vennskapet med ham etter å ha funnet ut at han har seg med 17-åringer:

Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Og her er eposten hvor en 17-åring nevnes, med link.

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01908703.pdf

image.thumb.png.7f5a7cce6a8a0741a0695d040b87fb60.png

Og dette med "substance" (narkotika) og "Mette is a mess"... 😳

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Det er heller ikke noe argument at andre også hang med Epstein. Jeg håper hele gjengen får alvorlige konsekvenser. Inkludert Bill Clinton og Donald Trump.

Denne dama BØR ikke komme i nærheten av slottet.

La oss si at statsministeren hadde stått oppført, med like mye kontakt. Han måtte gått av på flekken. Dette er for grovt til å overses. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Jeg ser noen fortsatt henger dette på «dårlig dømmekraft». Men det handler jo ikke om det!
Dette handler om etikk, moral, verdier og valg av livsstil. Altså MM sin, ikke Epstein sin.

Ikke minst rolleforståelse syns jeg. Hun evner helt åpenbart ikke å ta inn over seg hvilken rolle hun har. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...