Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
blvck skrev (8 minutter siden):

Kan du legge ved lenker? 

Har allerede vært referert til på de siste sidene her i tråden . Det står også et par innlegg bakover hvordan du kan søke opp kommunikasjonen mellom Mette og Epstein på justisdepartementet i usa sine nettsider. Det er der dette er henta fra. 

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«I just thought she might know interesting girls/people»  og hun liker ikke å være i Oslo for tiden. 

IMG_0016.jpeg

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I tillegg til de seksualiserte antydningene, så er det jo ganske spesielt at MM omtales som «twisted» og «a mess»….

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Jeg synes HM så spesielt sliten og trist ut på pressekonferansen på onsdag, reagerte veldig på det. Kan ikke skjønne annet enn at han visste mye allerede da. 

Jeg la merke til det samme. Tenkte det kanskje var noe ang rettssaken og/eller MMs helse, for det har jeg forståelse for har vært tøft for familien. Men det kan jo godt være at dette kom i tillegg. Føler med Haakon, ass...

Andrea59 skrev (7 minutter siden):

Hvis ikke det med «somewhere else» hadde stått der, kunne det ha blitt forklart med HM….men…

i samme mailutveksling forklarer hun også om første tegn til lungesykdommen. Og, ja, man får følelsen av å lese dagbok 😳

Ja, det samme tenkte jeg, at hadde ikke det stått der, så kunne jeg ha tenkt at det var Haakon det var snakk om. Men den setningen der, altså...

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

I tillegg til de seksualiserte antydningene, så er det jo ganske spesielt at MM omtales som «twisted» og «a mess»….

Man er vel ganske "a mess" hvis man i utgangspunktet har, og opprettholder, kontakt med Epstein selv om man vet hva han har gjort... Veldig "barnslig" kommunikasjon i tillegg, veldig uprofesjonell og veldig casual i tonen.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Først tenkte jeg at det kanskje var like greit å reise vekk mens rettssaken pågikk, men hun stikker jo bare av fra et dobbelt kaos og lar kronprinsen ta støyten. Jeg har aldri sett på henne som noen helgen, men dette er sjokkerende å lese svart på hvitt. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er jo alt dette sluppet, og forhåpentligvis forblir alt offentlig, men jeg bare tenker på hvordan det her kunne blitt brukt for å presse kongehuset og Norge. 

Jeg syns det her er helt skandaløst. Kronpsinsessen syns det er flaut. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Disse filene er jo både i sin helhet sjokkerende, men også det som omhandler enkeltpersoner. Håper ikke kongehuset tar en "Trump" og vil sensurere alt som har med kronprinsessen å gjøre. Det er jo uansett for seint nå, og det vil jo bli sett på som krampeaktig å ville sensurere henne bort i ettertid av slippet.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (36 minutter siden):

Er nok så spesielt at slottet hadde behov å fortelle at MM ikke har hatt sex med Epstein. Som er det som nok mange tenker at hun har når man ser epostene. 

…..som om noen tror på det.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Nå er jo alt dette sluppet, og forhåpentligvis forblir alt offentlig, men jeg bare tenker på hvordan det her kunne blitt brukt for å presse kongehuset og Norge. 

Jeg syns det her er helt skandaløst. Kronpsinsessen syns det er flaut. 

Ja, det er skandaløst. Lurer på hva kongen og dronningen mener om det hele?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

😳Kor står det hen?

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Ja, det er skandaløst. Lurer på hva kongen og dronningen mener om det hele?

Herregud, stakkars dem. Det ble plutselig ekstremt mye på en gang. Jeg er redd dette kommer til å knekke dem.

• Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (12 minutter siden):

Jeg synes HM så spesielt sliten og trist ut på pressekonferansen på onsdag, reagerte veldig på det. Kan ikke skjønne annet enn at han visste mye allerede da. 

Ja, mange har visst lenge at disse filene inneholdt mye om Mette. Og er det ikke litt rart å reise bort i så mange uker i en tøff og turbulent tid, de fleste av oss trenger vel i slike stunder ektefellen og familien vår mest av alt.

Med alt som kommer frem virker det ikke akkurat som et solid partnerskap de har. Er de egentlig sammen fortsatt, lurer nok noen på.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Herregud, stakkars dem. Det ble plutselig ekstremt mye på en gang. Jeg er redd dette kommer til å knekke dem.

Det er jeg og. Og hva mener Haakon?

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det er jeg og. Og hva mener Haakon?

Som noen nevnte over her, og som jeg også la merke til, han så helt ferdig ut da han møtte pressen sist og snakket om rettssaken. Spørs om han allerede da visste hva som kom til å skje, evt hva som sto i filene. Men hvis ikke - han må ha det sinnssykt vanskelig nå. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker at alt dette er adskillig bedre argumenter for dårlig dømmekraft og rolleforståelse, enn både dialekt og valg av hårfrisyre. 

og så kom denne publiseringen veldig brått på alle, så jeg tviler på at noen er varslet på forhånd. Antakelig var hensikten å få fokus vekk fra de store og alvorlige tingene som skjer i USA/Minnesota.

Det må være forferdelig flaut å bli konfrontert med dette. 

Politisk redaktør i Aftenposten skriver nøkternt og bra om dette i dag. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/XM6JMn/hun-fikk-hjelp-med-tannlege-av-en-sexforbryter

Og så er det sånn at det hjelper ikke engang å ha verdens beste rådgivere, hvis man ikke lytter til og handler i henhold til rådene man får. En rådgiver har ikke myndighet til avgjørelsene de kongelige tar. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Rastebenk skrev (10 minutter siden):

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01910183.pdf

MM er hvert fall veldig ivrig.

Kan tenke meg at kongehuset jobber på spreng og drar i alle diplomatiske tråder som finnes for å få slettet mest mulig. Håper virkelig at mediehusene skjermdumper for harde livet og tar vare på alt dette før det forsvinner. 

Screenshot_20260131_094906_Chrome.jpg

Det var da frykelig mange spørsmålstegn - hadde de et forhold eller hva er greia her? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
parmanoia skrev (6 minutter siden):

Først tenkte jeg at det kanskje var like greit å reise vekk mens rettssaken pågikk, men hun stikker jo bare av fra et dobbelt kaos og lar kronprinsen ta støyten. Jeg har aldri sett på henne som noen helgen, men dette er sjokkerende å lese svart på hvitt. 

Ja, i tillegg til å ha et elendig moralsk kompass, er hun tilsynelatende også feig. Jeg har virkelig vondt av kronprinsen, og ikke minst av kongeparet. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...