Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (20 minutter siden):

Sier du her at alle med makt har dårlig dømmekraft? Det er jeg ikke enig i, men flere har det. Det gjør jo ikke dette til en mindre alvorlig sak? 
Poenget her er jo også at det hun har fortalt om relasjonen nå viser seg å ikke stemme. 

Å ,var det det jeg sa? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (23 minutter siden):

"alle mine venner..." er fortsatt håpløst argument. 

Å var det det jeg argumenterte med. Det visste jeg ikke

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Å ,var det det jeg sa? 

Det var det jeg lurte på derav spørsmålstegnet. Hva mente du da med setningen «Like dårlig dømmekraft som resten av makteliten?»? Og hva har det å si for det som nå er blitt avslørt om MM? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (25 minutter siden):

Som dere vet er dette offentlig informasjon, så er ikke rykter eller spekulasjoner. Så kan man spekulere basert på dette. Men er ikke rart at Mette er flau over at dette kommer ut. 

Screenshot_20260131_065934_Chrome.jpg

Hvor henter du dette fra? Hvor er link?

• Liker 2
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (3 timer siden):

Dette er alvorlig på så mange plan.

Graden av kontakt. Type kontakt. Hva det avslører om MM. 

Mest av alt avslører det at Slottet ikke er til å stole på. De har brukt den helt vanlige strategien med å lyve når de tror de ikke kan bli tatt for det. Enhver uttalelse fra dem må leses i denne konteksten videre. Glansen er så falmet. 

Og det som er tristest for min del er at mistanken man har hatt rundt MM sin vurderingsevne, sin manøvrering i MBH saken den forsterkes. For det handler om etikk, det handler om moral. Det handler om karakter. Det handler om hvordan man forvalter posisjonen sin når alle muligheter ligger der. 

De neste dagene blir avgjørende for monarkiet vårt. Og nå fikk HM enda mer å deale med. Enda mer å svare for. Enda flere ubehagelige møter med pressen. Der hjelper ikke med floskler nå. Og vi får bare håpe at han ikke dukker opp i filene. 

….. og betyr egentlig tannblekning virkelig tannbleking ? 
Eller betydd noe annet? 

Vi har da virkelig utmerket tannleger her i landet

Endret av Hekken
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (3 timer siden):

Hun virker ikke som en person som lytter til rådgivere uansett. Men greit å skylde på noen annen enn MM. Hun er jo så snill og grei. Når skal folk skjønne at vi egentlig ikke kjenner Kongefamilien? Vi får kun se en fasade. For alt vi vet så synes de kanskje ikke narkotika og litt misbruk av barn/jenter ikke er så farlig? De beskytter jo tross alt en avviker i sin egen familie.

Det tror ikke jeg heller. Jeg synes det er usannsynlig at ingen har nevnt straffedommen til henne. Rådgiverne, venninna som er journalist, sikkerhetsfolkene som man skulle tro gjør en sikkerhetsvurdering når hun skal overnatte noe sted.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Man kan selv gå inn og lese filene og det er overraskende hvordan MM og JE skriver til hverandre. Veldig mye internt, mange aftaler, privat snakk osv. Tydeligvis MYE mere enn den offisielle historien (“møtte ham ved noen få anledninger”) - som to nære venner. Hun googlede ham tydeligvis og det så ikke så godt ut. Og anbefaler Paris for utroskap. Planlegger forskjellige besøk, “småsnakker” (på mail) om alle mulige småting. Det ser virkelig ikke godt ut og jeg forstår godt at hun er veldig veldig flau. 
Jeg synes ikke tannbleking er interessant i det her overhodet - hvorfor fokuserer norske aviser på det? Prøver de å hjelpe henne med å redde ansikt? 

Når man leser mange av mail-trådene skal man lese nedefra, fordi svarene ligger sånn.

I Danmark er man i sjokk over at Kong Frederik kanskje har spist en middag med JE (han er visst nevnt to ganger i filene) - MM har møtt ham mange ganger, besøkt ham og skrevet mange beskjeder. Veldig veldig rart! 

Endret av Alin
Skrivefeil + ny informasjon.
  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Krokenguri skrev (47 minutter siden):

Like dårlig dømme kraft som resten av makt eliten?

Når det gjelder Norge så snakker vi om Thorbjørn Jagland og kronprinsesse Mette Marit..

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Alin skrev (5 minutter siden):

Man kan selv gå inn og lese filene og det er overraskende hvordan MM og JE skriver til hverandre. Veldig mye internt, mange aftaler, privat snakk osv. Tydeligvis MYE mere enn den offisielle historien (“møtte ham ved noen få anledninger”) - som to nære venner. Hun googlede ham tydeligvis og det så ikke så godt ut. Og anbefaler Paris for utroskap. Planlegger forskjellige besøk, “småsnakker” (på mail) om alle mulige småting. Det ser virkelig ikke godt ut og jeg forstår godt at hun er veldig veldig flau. 
Jeg synes ikke tannbleking er interessant i det her overhodet - hvorfor fokusserne norske aviser på det? Prøver de å hjelpe henne med å redde ansikt? 

Nå har jeg vel kanskje lest litt vel mye krim i mitt liv, men kan ikke tenke at « tannbleking» kan være et slags kodeord for noe helt annet…?

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg vel kanskje lest litt vel mye krim i mitt liv, men kan ikke tenke at « tannbleking» kan være et slags kodeord for noe helt annet…?

Jeg vet virkelig ikke. Jeg har ikke fantasi til å forestille meg noe annet. Kanskje godt å få gjort sånt i utlandet, så ikke nordmenn tar bilde av at man er hos tannlegen? Jeg aner det virkelig ikke. 

• Hjerte 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Det var det jeg lurte på derav spørsmålstegnet. Hva mente du da med setningen «Like dårlig dømmekraft som resten av makteliten?»? Og hva har det å si for det som nå er blitt avslørt om MM? 

Det er en stor makt elite som har vært såkalt nær venn av han i mange år.  Jeg vet ikke helt hvor mye du har fått med deg av han. Jeg er rundt 50år. Og vokste opp med han som tv kjendis,først og fremst . En vanittig god skuespiller. Og han var enormt populær. Altid genuin i intervjuer etc og godt humør. Verden trodde jo ikke helt på det når første anklagene kom. Første saken på vei mot han, forsvant i løse lufta. Så man trodde jo at det da ikke var riktig. 

Andre runde han ble dømt ble også slik jeg opplevde det og husker det druknet i, veldedighets gallaer med store kjendiserr og verdens politikere osv. Så på et sett ble sak nr 2 litt borte og druknet i glansen av alt det andre , "gode" han gjorde. Kan faktisk huske at jeg reagerte på første sak som ikke ble noe. Reagerte på han mellom  det og sak to..dommen mener jeg også kom lang tid etter han fikk den. Og det ble nevnt i nermest en bisetning. Etter ble alt det skygget veldig over med å være med på bilder , spesielt bill klinton ol.  Jeg vil påstå han hadde enorm sosial makt som ble en reel makt. I usa er også penger makt. Så det var litt forvirrende.

Dokumentaren om han var sjokkerende, noe helt annet enn bildet av han jeg vokste opp med på skjermen. Ikke helt overasket pga saken han ble dømt for. Men omfanget, er jo helt cracy. Der ser man jo også hvordan han har ytnyttet kontakter med andre store skuespillere   rikfolk , politikere og verdens ledere.

Ham evnet å sette seg solid i senter der.

Så hun var vel også bare en spill brikke på lik linje med de fleste andre. Bare vennskspet han likte blæste med bill clinton , ga han enormt mye makt, han visste å utnytte til det fulle. 

Så hvis man mener hun var dum, så var hun isåfall like dum som alle andre med høy sosial makt og makt elite, som lot seg sjarmere av hans enorme sjarme og generøsitet.

Skjønner god mm sier hun føler dette flaut

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Annus horribilis skrev (25 minutter siden):

Når det gjelder Norge så snakker vi om Thorbjørn Jagland og kronprinsesse Mette Marit..

Og rød isaksen. Unskyld rød larsen. Hold isaken unna her.

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet
Hekken skrev (4 minutter siden):

Da har du nok lest litt mye. Tannbleking vsr bedre og billigere tilbud utenlands på den tiden enn her

• Liker 1
Skrevet
Alin skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke tannbleking er interessant i det her overhodet - hvorfor fokusserne norske aviser på det? Prøver de å hjelpe henne med å redde ansikt? 

Helt enig. Det er underlig. 

En annen sak er at kommunikasjonssjefen på Slottet poengterer to ganger at MM og Epstein ikke har vært alene.

Sitat

– Ved alle møtene var det flere personer til stede. Da kronprinsparet ferierte på St. Barts, møtte de Epstein på gaten. Da hilste kronprins Haakon på Epstein for første og eneste gang, skriver kommunikasjonssjefen.

Hun opplyser at møtet hos Epstein skjedde i forbindelse med at kronprinsessen lånte huset hans i Palm Beach gjennom en felles venn. Kronprinsessen oppholdt seg der med en venninne i fire dager.

Jeg hadde ikke engang tenkt i de baner. Saken er ille nok som den er. Når de uttaler noe sånt lurer jeg på hvorfor de er så påpasselig med at vi får med oss akkurat den informasjonen.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Når jeg har lest hvordan MM og JE skriver til hverandre kommer jeg aldri igjen til å tenke “ja ja, han var jo  en del av et miljø som hun også var i, og det er ikke så rart at hun har møtt ham - det var det mange som gjorde”. De var jo tydeligvis gode venner. Over mange måneder. Så utrolig rart!!! 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det er en stor makt elite som har vært såkalt nær venn av han i mange år.  Jeg vet ikke helt hvor mye du har fått med deg av han. Jeg er rundt 50år. Og vokste opp med han som tv kjendis,først og fremst . En vanittig god skuespiller. Og han var enormt populær. Altid genuin i intervjuer etc og godt humør. Verden trodde jo ikke helt på det når første anklagene kom. Første saken på vei mot han, forsvant i løse lufta. Så man trodde jo at det da ikke var riktig. 

Andre runde han ble dømt ble også slik jeg opplevde det og husker det druknet i, veldedighets gallaer med store kjendiserr og verdens politikere osv. Så på et sett ble sak nr 2 litt borte og druknet i glansen av alt det andre , "gode" han gjorde. Kan faktisk huske at jeg reagerte på første sak som ikke ble noe. Reagerte på han mellom  det og sak to..dommen mener jeg også kom lang tid etter han fikk den. Og det ble nevnt i nermest en bisetning. Etter ble alt det skygget veldig over med å være med på bilder , spesielt bill klinton ol.  Jeg vil påstå han hadde enorm sosial makt som ble en reel makt. I usa er også penger makt. Så det var litt forvirrende.

Dokumentaren om han var sjokkerende, noe helt annet enn bildet av han jeg vokste opp med på skjermen. Ikke helt overasket pga saken han ble dømt for. Men omfanget, er jo helt cracy. Der ser man jo også hvordan han har ytnyttet kontakter med andre store skuespillere   rikfolk , politikere og verdens ledere.

Ham evnet å sette seg solid i senter der.

Så hun var vel også bare en spill brikke på lik linje med de fleste andre. Bare vennskspet han likte blæste med bill clinton , ga han enormt mye makt, han visste å utnytte til det fulle. 

Så hvis man mener hun var dum, så var hun isåfall like dum som alle andre med høy sosial makt og makt elite, som lot seg sjarmere av hans enorme sjarme og generøsitet.

Skjønner god mm sier hun føler dette flaut

Ja, ser/vet det, men hun har jo fortsatt ansvaret for egne handlinger selv om mange andre også ble brukt. Og selv om man forstår hvorfor hun har forsøkt å dempe ned kontakten med han så er det jo ikke greit å ikke fortelle sannheten? Hun skal bli dronning og det handler om dømmekraft og tillit. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Og rød isaksen

Vi får se. Hittil ser vi av Epstein-filene at kun Jagland og MM hadde et nærmere vennskapelig forhold. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (38 minutter siden):

Hvor henter du dette fra? Hvor er link?

Hjemmesiden til det amerikanske justisdepartementet 

• Liker 14
  • Hjerte 2
Skrevet
Annus horribilis skrev (6 minutter siden):

Vi får se. Hittil ser vi av Epstein-filene at kun Jagland og MM hadde et nærmere vennskapelig forhold. 

Ja vi får håpe det da. 

Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Hjemmesiden til det amerikanske justisdepartementet 

Link. Jeg liker å verfifisere og vurdere materialet selv

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...