Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Det kan være hvem som helst med hvilke som helst penger. Jeg er mest nysgjerrig på hvem det er som ønsker å leie ut til ham nå...

Han kan aldri bo på Skaugum igjen. Det har han ødelagt med sin fremferd og tillitsbrudd, og hvem han har sluppet inn der. Nei, hvem vil leie ut til ham? mm.....

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Om kongehuset velger å feire privat for å kunne inkludere den tiltalte bonussønnen vil det være en skandale i seg selv. 

Natttåke skrev (1 time siden):

Det er klart, men trass skandale er det en veldig menneskelig reaksjon for selv om man har gjort forferdelige ting så er man fortsatt familie. 

Men jeg mener absolutt denne bursdagen skulle være åpen.

Jeg må virkelig ha gått glipp av en del "åpne" kongelige bursdagsfeiringer, for jeg kan ikke si at jeg ikke har registrert noen på mine tretti pluss runder rundt solen. Da ser jeg bort fra attenårsdager og runde dager. Som kronprinsparets femtiårs markering.

Men jeg antar dere kan opplyse meg om alle de "åpne feiringene" i kongefamilien gjennom årene?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hva de har visst og ikke. Man burde jo, med et problembarn, være tett på i oppveksten, og denne tett-på-heten vil naturligvis ikke avta helt når vedkommende blir voksen, tenker jeg. Å ha visst det Marius har fortalt og problemkompleksene - hva betyr det? At de har visst alt ned til minste detalj - neppe. Har de visst mye? Garantert. Og har det spilt noen rolle ifht hvordan de har forholdt seg til Marius på privaten? Hvor mye kan foreldre gjøre hvis (det voksne) barnet likevel gjør som han vil? De har helt klart kunne stoppet pengekrana, for eksempel. Men i praksis, har det vært bedre å få penger fra mamma enn å skaffe dem på ulovlig vis? Er så mange lag er, og jeg er som sagt nysgjerrig. Vil sikkert ikke få svar på noe av dette.

Jeg vet ikke om han har bodd mest hos  mor eller far. Eller 50/50

Kronprinsparet har vært på lengre reiser uten barn bla. Så det er jo lett å tenke at han har vært hos far endel. Han har også søsken der. 

Det må ha vært mindre tetthet etter han ble voksen. Da han flyttet til usa og frem til bruddet med julianne har han ikke bodd i nærheten av mora iallefall utover korte perioder. Han har hatt mulighet til innom skaugum når man ser feks korte bo opphold der på en mnd bla etter han og julianne flyttet til norge etter london. Og da har han vært tilsammen på god avstand i 5 år.

Jeg ser ikke at noen uansett alder forteller foreldrene sine om at de kjører rusmidler, filmer damer som sover etc uoppfordret.

Skal vi tro feks nora, er han god på å manipulere og finne unnkyldninger for alt. Så godt mulig han også ikke har vært sannferdig til dem heller. 

• Liker 4
Skrevet
Miominoen skrev (Akkurat nå):

Jeg må virkelig ha gått glipp av en del "åpne" kongelige bursdagsfeiringer, for jeg kan ikke si at jeg ikke har registrert noen på mine tretti pluss runder rundt solen. Da ser jeg bort fra attenårsdager og runde dager. Som kronprinsparets femtiårs markering.

Men jeg antar dere kan opplyse meg om alle de "åpne feiringene" i kongefamilien gjennom årene?

Ingen sier at det er stor tradisjon for åpne feiringer i Norge, men dersom du leser alt og i kontekst vil du se at vi drøftet Victoriadagen. Dermed er dette innlegg i konteksten å ha åpne feiringer vil være en god strategi, men selvfølgelig er det ingen som hevder at kongefamilien har en vid tradisjon for dette i Norge. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Kronprinsparet har vært på lengre reiser uten barn bla. Så det er jo lett å tenke at han har vært hos far endel. Han har også søsken der. 

Det må ha vært mindre tetthet etter han ble voksen. Da han flyttet til usa og frem til bruddet med julianne har han ikke bodd i nærheten av mora iallefall utover korte perioder. Han har hatt mulighet til innom skaugum når man ser feks korte bo opphold der på en mnd bla etter han og julianne flyttet til norge etter london. Og da har han vært tilsammen på god avstand i 5 år.

Jeg ser ikke at noen uansett alder forteller foreldrene sine om at de kjører rusmidler, filmer damer som sover etc uoppfordret.

Skal vi tro feks nora, er han god på å manipulere og finne unnkyldninger for alt. Så godt mulig han også ikke har vært sannferdig til dem heller. 

Jeg tror heller ikke han selv har snakket så mye om disse tingene, men kanskje folk rundt? Når man er en synlig person som Marius, vil vel enkelte ting komme selve kronprinsparet for øret på en eller annen måte. At han sliter med rus, er jo noe man ikke nødvendigvis trenger å fortelle for at familie skal skjønne det. Som jeg har sagt tidligere, han ble nok ikke rabiat i det øyeblikket han ble myndig og flyttet hjemmefra, og de må jo ha visst om at han har problemer med både sinne og impuls. At han ble tatt med narkotika på festival sier jo litt om at han har vært uforsiktig med dèt. Er det sånn at mor og far ikke snakket sammen og samarbeidet om Marius da han var ung? (Spør fordi jeg ikke aner noe om forholdet dem imellom), men hvis ting har skjedd hos far, så kan han jo godt ha snakket med mor om det, og omvendt. Og fysisk avstand betyr ikke nødvendigvis at man har fullstendig avstand, man snakker jo gjerne med ungen sin titt og ofte, besøker og holder seg oppdatert der man kan. At han er manipulerende, tror jeg 100% på. 

Endret av -Pusheen-
En bokstav ble borte
  • Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Haakon har beskrevet flere ganger at han bodde jenvlig med Marius. Her er en av kildene til dette

https://www.klikk.no/underholdning/kongelig/slik-er-kronprins-haakons-forhold-til-marius-borg-hoiby-7452890

Så Marius har vært fulgt opp av kronprinsfamilien i alle fall. Nært og tett.

Problemene til Marius har ikke oppstått på kort tid, slikt vokser frem over tid,  så jeg tenker nok MM og H visste en god del. Samt at dette som sagt er Norges best passa på familie. Bakgrunnssjekker og overvåkning er en del av dette.

• Liker 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg tror heller ikke han selv har snakket så mye om disse tingene, men kanskje folk rundt? Når man er en synlig person som Marius, vil vel enkelte ting komme selv kronprinsparet for øret på en eller annen måte. At han sliter med rus, er jo noe man ikke nødvendigvis trenger å fortelle for at familie skal skjønne det. Som jeg har sagt tidligere, han ble nok ikke rabiat i det øyeblikket han ble myndig og flyttet hjemmefra, og de må jo ha visst om at han har problemer med både sinne og impuls. At han ble tatt med narkotika på festival sier jo litt om at han har vært uforsiktig med dèt. Er det sånn at mor og far ikke snakket sammen og samarbeider om Marius da han var ung? (Spør fordi jeg ikke aner noe om forholdet dem imellom), men hvis ting har skjedd hos far, så kan han jo godt ha snakket med mor om det, og omvendt. Og fysisk avstand betyr ikke nødvendigvis at man har fullstendig avstand, man snakker jo gjerne med ungen sin titt og ofte, besøker og holder seg oppdatert der man kan. At han er manipulerende, tror jeg 100% på. 

Nettopp! Bra innlegg.

• Hjerte 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (30 minutter siden):

Det er heilt sant, men det kjem i tillegg til at kongeparet nett nå ikkje ville feira offentleg at dei hadde vore 35 år på trona, og at kronprinsfamilien skulle ha ei «privat» julefeiring.

Jøss, her er det visst mer jeg har gått glipp av, Når hadde kronprinsfamilien offentlig julefeiring? Hva besto den av? Presse tilstede under julemiddagen og gave åpningen?

Så langt jeg kan huske har HM og ML feiret jul med kongeparet hvert annet år fra de fikk egen familie. Da har de vært sammen med kongeparet til gudstjeneste 1 juledag. Utover det har feiringen vært privat.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Miominoen skrev (3 minutter siden):

Jøss, her er det visst mer jeg har gått glipp av, Når hadde kronprinsfamilien offentlig julefeiring? Hva besto den av? Presse tilstede under julemiddagen og gave åpningen?

Så langt jeg kan huske har HM og ML feiret jul med kongeparet hvert annet år fra de fikk egen familie. Da har de vært sammen med kongeparet til gudstjeneste 1 juledag. Utover det har feiringen vært privat.

Det var kronprinsen som selv uttalte at julefeiringen skulle være privat. Men har også inntrykk av at dette er normalt for dem, at de alltid feirer privat. 

Tv 2

Overfor TV 2 forteller kronprinsen at høytiden skal tilbringes i Norge:  

– Vi skal feire privat. Vi blir i Norge, tenker jeg. Det gleder vi oss til, sier kronprins Haakon til TV 2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (36 minutter siden):

Eg sit igjen med inntrykk av at MM var nokså aleine med Marius (bortsett frå nokre helger her og der) fram til han begynte på skulen, dvs. nokre månader før IA blei fødd. (Altså med omsyn til faren, Morten Borg - me veit jo alle at både kronprinsen og MMs mor og stefar har vore aktivt involverte.) Nokre har hevda at det var fordi Morten Borg sat i fengsel fram til då, men det veit eg ingenting om.

Då Marius begynte på skulen, heitte det at han skulle begynna med delt bustad mellom foreldra, men eg er usikker på om det tydde 50-50 bokstaveleg talt, og kor lenge ordninga varte. I det heile er tida han har tilbrakt med faren eit mørkelagt kapittel, men eg tenker jo at mykje av den negative påverknaden kan ha komme derifrå, og at det i så fall må ha vore fortvilande for MM og HM.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (15 minutter siden):

Eg sit igjen med inntrykk av at MM var nokså aleine med Marius (bortsett frå nokre helger her og der) fram til han begynte på skulen, dvs. nokre månader før IA blei fødd. (Altså med omsyn til faren, Morten Borg - me veit jo alle at både kronprinsen og MMs mor og stefar har vore aktivt involverte.) Nokre har hevda at det var fordi Morten Borg sat i fengsel fram til då, men det veit eg ingenting om.

Då Marius begynte på skulen, heitte det at han skulle begynna med delt bustad mellom foreldra, men eg er usikker på om det tydde 50-50 bokstaveleg talt, og kor lenge ordninga varte. I det heile er tida han har tilbrakt med faren eit mørkelagt kapittel, men eg tenker jo at mykje av den negative påverknaden kan ha komme derifrå, og at det i så fall må ha vore fortvilande for MM og HM.

Har inntrykk av det samme som deg, uten at jeg har kilder å henvise til.

• Liker 1
Skrevet
Natttåke skrev (3 timer siden):

Ja, jeg synes det. De risikerer ei prinsesse som Norge ikke blir kjent med. Det er uheldig. Mitt eksempel Victoria får Sverige et nærmere forhold til. Dersom man bygger ei merkevare, og de kongelige er jo det, så må man slippe folket inn.

Det viser klasseforskjellen på de skandinaviske kongehusene. 

• Liker 6
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det viser klasseforskjellen på de skandinaviske kongehusene. 

Ja, absolutt, og jeg tror at vårt kongehus hadde vunnet på å lære av dem.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
Natttåke skrev (28 minutter siden):

Ja, absolutt, og jeg tror at vårt kongehus hadde vunnet på å lære av dem.

Tror det er "litt" for sent. Her på berget har de lagt opp til et privat kongehus - det skal noe til å snu det. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (12 minutter siden):

Tror det er "litt" for sent. Her på berget har de lagt opp til et privat kongehus - det skal noe til å snu det. 

Sikkert sant, men vemodig.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (2 timer siden):

Haakon har beskrevet flere ganger at han bodde jenvlig med Marius. Her er en av kildene til dette

https://www.klikk.no/underholdning/kongelig/slik-er-kronprins-haakons-forhold-til-marius-borg-hoiby-7452890

Så Marius har vært fulgt opp av kronprinsfamilien i alle fall. Nært og tett.

Problemene til Marius har ikke oppstått på kort tid, slikt vokser frem over tid,  så jeg tenker nok MM og H visste en god del. Samt at dette som sagt er Norges best passa på familie. Bakgrunnssjekker og overvåkning er en del av dette.

Tolker ikke den artikkelen til det. Men at han har hatt han endel alene. Bla når mora har vært borte, og at de har gjort ting sammen, som feks surfing og ski kjøring bla. 

Jeg ser det som både normalt og naturlig, som 50/50% tid som bonus mor selv. Og sliter da med å se at det skulle bety mest nødvebdigvis hos dem.  Jeg tenker at akkurat den delen er privat og ikke åpent for diskusjon. Men vi kan konkludere at han har vært hos far på 17 mai, vært på besøk hos han og faren var med på første skoledag etc, altså en del av livet sitt der også. Han har også søsken på sin fars side. Det er vist bilder etc av det

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Det var kronprinsen som selv uttalte at julefeiringen skulle være privat. Men har også inntrykk av at dette er normalt for dem, at de alltid feirer privat. 

Tv 2

Overfor TV 2 forteller kronprinsen at høytiden skal tilbringes i Norge:  

– Vi skal feire privat. Vi blir i Norge, tenker jeg. Det gleder vi oss til, sier kronprins Haakon til TV 2

Det meste koker ned til hvordan man tolker og oppfatter ting. For min del sier denne uttalelsen at han skal feire julen med sin familie i Norge. 

Skulle han feiret på kongsseteren ville han nok sagt noe lignende, som "vi skal feire med kongen og dronningen. Det gleder vi oss til".

Det at de feirer jul med kongeparet betyr da ikke at den er offentlig. Den eneste forskjellen er at de da går i Holmenkollen kapell første juledag. Hvor media er på plass utenfor og får en kommentar eller to på vei inn og ut av kapellet. I min bok er ikke dette offentlig julefeiring.

Det er utrolig hvordan ord og kommentarer fra de kongelige vrenges og dras gjennom ”kg mølla" for å passe inn i en ønsket negativ tolkning,

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Miominoen skrev (33 minutter siden):

Det meste koker ned til hvordan man tolker og oppfatter ting. For min del sier denne uttalelsen at han skal feire julen med sin familie i Norge. 

Skulle han feiret på kongsseteren ville han nok sagt noe lignende, som "vi skal feire med kongen og dronningen. Det gleder vi oss til".

Det at de feirer jul med kongeparet betyr da ikke at den er offentlig. Den eneste forskjellen er at de da går i Holmenkollen kapell første juledag. Hvor media er på plass utenfor og får en kommentar eller to på vei inn og ut av kapellet. I min bok er ikke dette offentlig julefeiring.

Det er utrolig hvordan ord og kommentarer fra de kongelige vrenges og dras gjennom ”kg mølla" for å passe inn i en ønsket negativ tolkning,

Jeg tolker det slik som deg, ville bare presisere hvorfor folk bruker ordet "privat" i tråden, i tilfelle man ikke hadde fått det med seg. 

• Liker 3
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (4 timer siden):

Faren hans satt i fengsel de første årene. Men jeg har ikke satt meg så inn i det. De har vel gitt beskjed her i tråden at de ikke ønsker diskusjoner om hans far og øvrige som ikke er ofisielle personer.

Men tenker at selv om vi ikke ser alt, så betyr det ikke at han ikke har vært der osv. Det går vel under privatliv, og omtales ikke

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...