Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kommer fortsatt ikke forbi at så mange folk som virker som de er intelligente oppegående mennesker liksom skal tro på at en kronprinsesse ikke har fått med seg at en prins i et nært relatert land sitter i klisteret for å henge med Epstein, og at hun liksom ikke leser aviser, ser på TV, google eller på noen som helst måte undersøker folkene hun åpner relasjoner til. Ei heller diskuterer Haralds firmenning i det hele tatt i de tre årene før dette hvor Andrew var i store problemer?

Mener folkene som unnskylder og bagatelliserer dette med 'hun visste ikke!' at dette er gode kvaliteter for en dronning å ha? Man argumenterer jo regelrett for at MM er meget naiv, dum og overfladisk, mens man forsvarer henne på den andre siden.

Jeg håper virkelig at man i så tilfelle aldri lar henne være med i sammenhenger hvor hun kan komme til å høre noe om rikets sikkerhet, f.eks kongen i statsråd hvis alt som skal til er litt jatting om pedo-bøker, ferier og shopping i New York.

Endret av 1600
  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1600 skrev (32 minutter siden):

Her er det en fantastisk paragraf som hoffet, MM og HM bør ta til seg:

Jepp! Og i tillegg:

«Vi kan forstå både sterke følelser og reaksjoner. Vi burde ha kommunisert bedre, og det tar vi med oss videre.»

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
1600 skrev (25 minutter siden):

Jeg kommer fortsatt ikke forbi at så mange folk som virker som de er intelligente oppegående mennesker liksom skal tro på at en kronprinsesse ikke har fått med seg at en prins i et nært relatert land sitter i klisteret for å henge med Epstein, og at hun liksom ikke leser aviser, bøker, google eller på noen som helst måte undersøker folkene hun åpner relasjoner til.

Mener folkene som unnskylder og bagatelliserer dette med 'hun visste ikke!' at dette er gode kvaliteter for en dronning å ha?

Etter Andre verdenskrig så var det ingen tyskere eller utenlandske nazister som hadde fått med seg noe vondt skje mot jødene. Ingen hadde heller ønsket kriging.  Det var helt andre grunner til de støttet Hitler.  Det hadde  kanskje hjulpet jødene med å flytte, men det er ikke forbudt å hjelpe folk å flytte. 

Endret av SVK
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
1600 skrev (41 minutter siden):

Jeg kommer fortsatt ikke forbi at så mange folk som virker som de er intelligente oppegående mennesker liksom skal tro på at en kronprinsesse ikke har fått med seg at en prins i et nært relatert land sitter i klisteret for å henge med Epstein, og at hun liksom ikke leser aviser, bøker, google eller på noen som helst måte undersøker folkene hun åpner relasjoner til.

Mener folkene som unnskylder og bagatelliserer dette med 'hun visste ikke!' at dette er gode kvaliteter for en dronning å ha?

En annen ting jeg syntes er oppsiktsvekkende, er dette sitatet fra intervjuet.

«Det er veldig vanskelig for meg personlig, og har egentlig vært det siden 2019, da jeg ble klar over de grove overgrepene.»

Synes det er veldig rart om hun virkelig ikke ble klar over dette før så sent som i 2019. Det var veldig mye i nyhetsbildet om prins A og JE i 2015, og press på Buckingham Palace, og enda mer i årene frem til 2019. 
Hadde forestilt meg at hoffet og apparatet rundt hadde bedre kilder enn oss vanlige folk og ville vært klar over dette før. 

Kilde:

https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (17 timer siden):

Når kongen av Belgia sier at boken ikke er kjedelig, og alle ler en klein og beklemt latter og kronprinsessen blir stram i masken. Helt ubetalelig seanse, verdt å få den med seg live. Spesielt fordi NRK deler kun bildene der det ser ut som det er riktig så god stemning, men live seansen viser hvordan stemningen faktisk er. 

Under gaveoverekkelsen gir det belgiske kongeparet også en bok. Når denne presenteres så griper den belgiske Kongen ordet og sier noen positive ord om denne, og at boken ikke er «boring». Det er ikke tilfeldig bruk av ord, tenker jeg, og man ser hvordan MM blir stram i ansiktet. Ordene ser jeg på som en klar melding til henne fra den belgiske Kongen, og som en slags korreks, og et personlig stikk til MM,  om at de absolutt har fått med seg hva hun skrev til Epstein om bryllupet i Luxembourg. - Boring.   MM skrev jo videre at hun ville ha 

- more books -    Under er linken hvor denne episoden vises. 

https://www.vg.no/rampelys/i/9ppOPE/mette-marit-deltar-paa-statsbesoeket

Flaut! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er fremkommet dokumentasjon på at MM hadde kontakt med Jeffrey Epstein lenge etter 2014. 
I 2018 kan man lese fra en mailutveksling at de var sammen i 2018. 

image.thumb.png.38bbf30ce7d0cd035c6d7b40ef32624e.png

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Så da er begge manipulert så til de grader da? At den hendelsen i Palm Beach ikke var så alvorlig allikevel, at de like gjerne fortsatte kontakten med han - helt frem til 2019? 

Er de da rede til å ta over som monarker? Hvis de begge to ikke klarer å skille hvem som vil de vel, og bruke det enorme apparatet de har rundt seg?

Eller burde kongen la henne abdisere pga sykdommen slik at hun får ro til å fokusere på seg selv? 

Gode poeng. 
Når MM påstår seg manipulert og lurt gjennom flere år, og kronprinsen, som visste om forholdet i følge seg selv, og godtok den tette, nære og fortrolige relasjonen på tross av «hendelse» som gjorde MM utrygg, så ble begge manipulert og lurt? 
Hva ER dette for noe bullshit? 
Har begge så dårlig dømmekraft, så klarer jeg virkelig ikke å se ryggraden til noen av de. Spesielt tenker jeg at kronprinsen ikke har utvist klokhet og ansvar i forhold til å følge opp. Skremmende, vil jeg si. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
Eufemia- skrev (15 minutter siden):

Under gaveoverekkelsen gir det belgiske kongeparet også en bok. Når denne presenteres så griper den belgiske Kongen ordet og sier noen positive ord om denne, og at boken ikke er «boring». Det er ikke tilfeldig bruk av ord, tenker jeg, og man ser hvordan MM blir stram i ansiktet. Ordene ser jeg på som en klar melding til henne fra den belgiske Kongen, og som en slags korreks, og et personlig stikk til MM,  om at de absolutt har fått med seg hva hun skrev til Epstein om bryllupet i Luxembourg. - Boring.   MM skrev jo videre at hun ville ha 

- more books -    Under er linken hvor denne episoden vises. 

https://www.vg.no/rampelys/i/9ppOPE/mette-marit-deltar-paa-statsbesoeket

Flaut! 

Jeg synes det er meget spesielt å antyde at kongen av Belgia er så lite profesjonell, og så ubehøvlet, at han vil benytte den høyst formelle gaveoverrekkelsen under et statsbesøk, som er et diplomatisk møte mellom stater, til å kritisere et medlem av vertslandets kongefamilie. Det er faktisk helt utenkelig. Det er rett og slett en majestetsfornærmelse å si det om ham.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

For dem som ikke har hørt den ennå kan episoden av podcasten Avhørt med Tove Taalesen anbefales. Den er spilt inn før intervjuet med kronprinsparet, men belyser Kongehuset med innsikt og hennes meninger, samtidig som hun bevarer sin taushetsplikt fra sin jobb ved Slottet.

Jeg må si at inntrykket av Mette M som en statusjagende partyjente som kjeder seg ikke akkurat ble mindre av å høre episoden. Hun har mye pent å si om Kongehuset også, men hun er ærlig om fadesene og løgnene som har kommet fra kronprinsparet gjennom flere år.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

Med tanke på at de kongelige får innsideinformasjon i statsråd er det noen som kontrollerer aksjehandelen deres?

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

Som det fremkom i anledning Debatten fikk kronprinsparet spørsmålene en uke før intervjuet.  Dagbladet skriver om saken i dag. Er dette blitt nevnt på forumet? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (17 minutter siden):

Det er fremkommet dokumentasjon på at MM hadde kontakt med Jeffrey Epstein lenge etter 2014. 
I 2018 kan man lese fra en mailutveksling at de var sammen i 2018. 

image.thumb.png.38bbf30ce7d0cd035c6d7b40ef32624e.png

Dette har vi vært gjennom før. Mange ganger. Senest i går.

Det er en samtale mellom Boris og JE om noe med B's øyne som skjedde i januar 2013.

Den hesten er grundig ferdigpisket.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Eyr skrev (17 minutter siden):

Med tanke på at de kongelige får innsideinformasjon i statsråd er det noen som kontrollerer aksjehandelen deres?

oj, det har jeg ikke tenkt på, det er jo ekstremt bekymringsverdig 😵‍💫

vi vet jo at kongen i årevis misbrukte  avgiftsfritaket til å berike seg selv som bilselger

kilde: 

https://www.dagbladet.no/nyheter/bruktbilselgeren-harald/65636634

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det er riktig. Det er hans jobb å representere Belgia utad, ikke komme med stikk til andre kongelige. Og så skal man være forsiktig med analyse basert på hva man har sett på tv o.l fra kongelige begivenheter. Det er lett å overtolke. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det er meget spesielt å antyde at kongen av Belgia er så lite profesjonell, og så ubehøvlet, at han vil benytte den høyst formelle gaveoverrekkelsen under et statsbesøk, som er et diplomatisk møte mellom stater, til å kritisere et medlem av vertslandets kongefamilie. Det er faktisk helt utenkelig. Det er rett og slett en majestetsfornærmelse å si det om ham.

Du om det. 
Han gjorde det på en måte som pakket inn beskrivelsen av boken, så det ble meget elegant gjort. 
Å bruke ordet slik han gjorde er slik at det er kun adressaten den treffer, samt alle de som faktisk er sterkt opprørt over oppførselen til det som skal være landets kronprinsesse. 
Som du også vet - det er sannelig ikke småtterier MM har bedrevet gjennom flere år. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (38 minutter siden):

Dette har vi vært gjennom før. Mange ganger. Senest i går.

Det er en samtale mellom Boris og JE om noe med B's øyne som skjedde i januar 2013.

Den hesten er grundig ferdigpisket.

Da må du hoste opp linken til det du påstår. Her er mailene datert i 2018. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FORFAR skrev (40 minutter siden):

Som det fremkom i anledning Debatten fikk kronprinsparet spørsmålene en uke før intervjuet.  Dagbladet skriver om saken i dag. Er dette blitt nevnt på forumet? 

Hvilken betydning har det?

Skrevet

Nå dukker det plutselig mye sympati-skriverier om MM og bilder der hun ser stakkarslig og offer-aktig ut. Det er nok akkurat det hun vil for å vinne folket tilbake, og vi skal tydeligvis tilgi og vite at tiden leger alle sår.
Enten prøver hun å ligne mest mulig på Diana for å hanke inn sympati eller så er hun flau der hun står bak det belgiske kongeparet og holder HM i hånden.
kanskje er  hun hevnlysten til folket sitt. «Se her, dere får ikke viljen deres. Jeg skal bli dronning!» Hun kjemper en kamp mot media, men også folket sitt. Hun er også forbanna over å måtte forklare seg.

Etter et forhold til en pedofil som har vært litt for intimt kan ikke MM stå å vinke til alle barna på 17. mai, eller?
Og dette intervjuet: hva skjedde? Hvor mange er vi som satt igjen med en skuffet følelse? Hun virket bare sur og brukte hersketeknikker mot journalisten i mens HM sitter som en tøffel ved siden av. Jeg ble bare mer provosert etterpå, og jeg tåler ganske mye. Ja, jeg kjente jeg ble oppriktig sint på vegne av alle som har vært utsatt for seksuelle krenkelser både av Epstein og sønn. Ikke sitt der og vær et offer, ikke ljug, ikke lat som du gråter (ingen tårer) for så å smile. 
Når en frivillig går inn i et monarki så må en forstå at en ikke kan ha relasjon med en pedofil! Alle som jobber der, HM og co visste om overgrepene den tiden og prøvde garantert å advare. Bomba sikker!  
Jeg tror dessverre det er HM som er utsatt for manipulasjon, og ikke  utekatten MM!
Ja, for hun er en utekatt. Og utekatter kan aldri temmes til å bli en innekatt!  

• Liker 11
  • Nyttig 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...