Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
TigerK skrev (4 minutter siden):

«Slottets kommunikasjonssjef Guri Varpe sier følgende til Dagbladet om intervjuet med NRK: 

- Det er om Epstein-saken, det er hele poenget, sier hun.

Varpe sier videre at det er kronprinsparet som er intervjuet, ikke bare kronprinsessen.»  https://www.dagbladet.no/nyheter/intervjuet-mette-marit/84394033

Litt ampert på slottet om dagen? 

Og så må jeg ha misforstått noe, for jeg trodde det var MM som skulle intervjues og HM bare skulle være til stede. Hva i all verden har HM å si om Epstein-saken? Er dette en innrømmelse av at han også har vært involvert? 

Det er mye indirekte navn-slenging om Hakkon, Hookkoon, og Haakon i filene.

Mye Davos-tull og WEF-greier. Men ikke noe direkte med Epstein utover et møte på gaten hvor MM planla dette, og at MM var meget klar for å dra ut til Epstein Island med han men ble stoppet av vær en dag og magen en annen.

Det stod i hvert fall ikke på viljen for Mette.

Endret av 1600
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FORFAR skrev (1 minutt siden):

Flott. Jeg oppfordrer folk til å gjøre det. 

Ja, min niese som er bibliotekar gjorde, men muligens bør vi andre og :)

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
Bombibit skrev (12 minutter siden):

Nå bygges MM opp igjen fram mot sending. Smilende bilder av henne i media og Statsministeren er på banen og hyller henne. Noen har snakket sammen, ingenting er tilfeldig. Og i morgen forventes det at vi alle skal gråte en skvett og synes synd på henne. 

Hvor står det at statsministeren hyller henne?

• Liker 5
Skrevet

Jeg tipper at all kritikken mot kongehuset legges død Frau morgen.

Jeg spår at MM legger seg flat, mange tårer. men innrømmer ikke noen skyld utover dårlig dømmekraft, og at HM stepper inn og stopper de mest kritiske spørsmålene. 

Deretter har alle fått svar, folk synes synd på Mette Marit og det generelle inntrykket blir at hun har uttalt seg «så nå holder det».

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror ikke på skillsmisse. Imidlertid blir det interessant hvordan kronprinsen passer inn i dette intervjuet. 

• Liker 11
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Minner om våre regler om brukerdebatt og debatt av brukergrupper. 98% av alle innlegg som ryddes omhandler nå dette. 

• Liker 4
Skrevet
Galanga skrev (1 time siden):

Jeg spår at MM legger seg flat, mange tårer. men innrømmer ikke noen skyld utover dårlig dømmekraft, og at HM stepper inn og stopper de mest kritiske spørsmålene. 

Deretter har alle fått svar, folk synes synd på Mette Marit og det generelle inntrykket blir at hun har uttalt seg «så nå holder det».

Spot on. 

• Liker 7
Skrevet
1600 skrev (8 timer siden):

"Mette and I just walked in a park" betyr at Mette og han gikk i parken. Han skriver ikke at han "møtte Mette Marit".

Jeg vet ikke hvorfor man har sånn enormt behov for å spekulere på dette. Det som står er at to personer gikk sammen i parken. Ikke 3, ikke 12, ikke flere. "Mette and I".

På tre forsøk har du nå gjengitt det han sier feil 3 ganger. Du har lagt til et "hvis", og nå at han skriver noe annet enn han skriver.

Kan vi forholde oss til fakta, ikke diktning? 

Ser du endrer innlegget etterpå. Det var ikke direkte sitat/oversettelse. Å gå en tur i parken med Mette-Marit betyr å møte Mette-Marit. Så enkelt. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tror MM kommer til å fortelle om psykiske problemer, og det vil høres så tungt og vanskelig ut at fokuset flyttes til åpenheten og sårbarheten, og folk vil se mer gjennom fingerene på at en som har hatt det så tøft kan gjøre litt dumme ting.

Vipps, alt er dermed forklart og unnskyldt på den mest sympatiske måten (inkludert hennes tilkortkommenhet som ansvarlig mor).

Og vipps, alt de har blitt anklaget for får en sympatisk forklaring, og så skal det heller bli alle oss som skammer oss. Det skal gå opp for alle hvorfor det har tatt lang tid, hvorfor HM fremstår beskyttende. 

Og vipps....de klarer å snu dette til at de er forbilder som kan snakke åpent om hvor vanskelig man kan ha det mentalt og vil hylles for det. 

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Galanga skrev (1 time siden):

Det er flere medier som kjører felles front nå i forkant av intervjuet, med en relativ lik tilnærming du skisserer her. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
helene3210 skrev (4 timer siden):

Noen som har tanker om at de kunngjør skilsmisse i morgendagens intervju?

Jeg er rimelig sikker på at det er det som skal skje, ja. Hun har gått under jorda og de har avventet rettssakens slutt for nå å kunngjøre skilsmissen. derfor er de begge til stede. 

onsdag: ekstraordinært og superkort statsråd som tok en halv time eller noe ble avholdt (uten statsminister og utenriksminister (?) til stede, som hadde vært rart ved sikkerhetspolitiske avgjørelser som hastet så mye at man ikke kunne vente til ordinært statsråd fredag), så min gjetning er at det ble avholdt fordi de skulle informere om skilsmisse, og siden MM da ikke lenger vil ha tittelen kronprinsesse (jeg ser på nett at det kan være aktuelt med ekstraord.statsråd i tilfeller med skilsmisse der det påvirker arverekkefølge eller titler).. 

Fredag: rettssaken over og de kan endelig ta bladet fra munnen, og da vil både MM utbrodere om epstein og de vil samtidig fortelle at de skilles. 

Endret av Newbeginnings
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (1 time siden):

Har du noen gang sett på en pressekonferanse hvor en statsråd må gå av? Tør jeg minne deg på hva Erna gjorde når hennes mann ble tatt i å handle aksjer borte i gangen?

Vil du ha en dronning som ikke har kapasitet til å svare på spørsmål som omhandler åpenhet, skikkethet og faktiske forhold om ikke de kommer i en form som er regissert, redigert og nøye planlagt?

1: Ja. 
2: Ja, og hun avsluttet sin på forhånd skriftlige redegjørelse med : De samtalene om tillitsbruddene til Sindre skal jeg ha med ham, og ikke dere ( journalistene). 
3: Jeg vil faktisk ikke ha en dronning i Norge  i det hele tatt, uavhengig av hvem det er. 
Når det gjelder Mette Marit så tror jeg ikke hun har kapasitet til det du spør om akkurat nå. Når det  er sagt så forventer og håper jeg at hun forklarer seg på en rederlig måte i morgen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

For meg blir intervjuet i morgen fullstendig urelevant, jeg skjønner hva som kommer og er ikke interessert. Hadde det vært en direktesendt pressekonferanse eller direkteintervju skulle jeg fulgt med for underholdingen sin skyld. 

Det er absolutt ingenting hun kan si som vi gi meg tillit til kongefamilien igjen. Its done.

ML/Durek, MBH, IA, MM og HM. 

+ det stakkarslige kongeparet som ikke evner å sette grenser. 

Nei takk!

• Liker 26
  • Hjerte 6
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Hun skal få kred hvis det kommer gode svar i morgen, og ikke bare flere bortforklaringer og floskler fra de begge.

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hørte nettopp de første klippene fra intervjuet på radio. Forbered dere på mye gråting.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Viki6 skrev (5 minutter siden):

Hørte nettopp de første klippene fra intervjuet på radio. Forbered dere på mye gråting.

Hører nå. Det er veldig striglet og virker planlagt og gråt.

Endret av Natttåke
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...