Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Galanga skrev (Akkurat nå):

Hadde det krevd den slags gradert møte med ministre til stedet? 

Nei.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marlow skrev (Akkurat nå):

Tipper det er skilsmisse på gang. 

Regner med det kunne ventet til fredag? 

• Liker 5
Skrevet

Hadde det krevd den slags gradert møte med ministre til stedet? 

Jeg klamrer meg til halmstrå her, og skjems ikke engang - ønsker ingen av dem dårlig nytt.

• Liker 4
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Skilsmisse har blitt krevet uansett hva som fremkommer, har stått flere innlegg om dette, helt uavhengig av å forklare seg eller ikke. Skikkelig ugreit krav, spør du meg. 

kan du dokumentere at det har blitt «krevet», uten at premisset har vært «hvis HM vil beholde tronen»? 

Kollontaj skrev (1 time siden):

Jeg mener uansett at krav om skilsmisse og diverse (gå på NAV er foreslått) er forhåndsdømming, uavhengig av hvor lang tid MM bruker på å svare. Regner med at det kommer noe innen rimelig tid. 

ah, så praktisk, kan hun da egentlig bare velge aldri svare, så vil all kritikk være forhåndsdømming?

Hebbe-lille skrev (33 minutter siden):

Kan det ha noe med det denne artikkelen beskriver? 

https://www.seher.no/kongelig/eksklusivt-hemmelige-krisemoter/84373554

kan du parafrasere innholdet for oss som ikke har tilgang? 

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Ah, ok, takk. 

Går ut fra det er litt vel optimistisk å håpe på hyggelig nytt? Märtha skal bli bestemor? SM forlovet? 

eller ekte hyggelig nytt, som at hele kongefamilien abdiserer? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Eller endelig en pressekonferanse der hun forklarer seg. 

Ja, kanskje det? Ikke pressekonferanse i dag, men forberedelse til det der regjeringa blir brifa?

• Liker 4
Skrevet

Skilsmisse annonseres, MM dumpes og slipper og uttale seg før Skavland 2030. Haakon lever videre lykkelig og finner snart kjærligheten. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, kanskje det? Ikke pressekonferanse i dag, men forberedelse til det der regjeringa blir brifa?

Ja, det var det jeg mente. Takk.

• Liker 2
Skrevet

Nå som rettsaken nærmer seg slutten, tror jeg kongehuset forbereder en «uttalelse» e.l. kanskje noe skriftlig fra Mette Marit og Haakon, eller Kongen selv?

Enten en unnskyldning (nok en gang), skilsmisse eller en god blanding (inkl. noe om sykdommen).

Det de tok opp i ekstraordinært statsråd i dag, blir muligens informert om på fredag (i ordinært statsråd). 

• Liker 8
Skrevet

Det kan jo også være at hun får nye lunger.

• Liker 3
Skrevet

Men interessant at dette skjer, samtidig som @Hekken påpeker at noe skjer.

• Liker 8
Skrevet

Med tanke på at Støre ikke var fysisk tilstede, så kan man vel utelukke at det gjelder noe sprell fra en viss dement president i USA? Så da gjenstår det statlig anliggende som er det mest naturlige som tema? 

• Liker 7
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Det kan jo også være at hun får nye lunger.

Det er godt nytt da, hvis hun har funnet en match, men er det samle-flere-ministre-på-slottet nytt? 

• Liker 8
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Det er godt nytt da, hvis hun har funnet en match, men er det samle-flere-ministre-på-slottet nytt? 

Nei, det er nok ikke det. 

• Liker 4
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Hun står ikke i transplantasjonskø(dumt ord, men), hun forberedes til å KANSKJE stå i kø. Hun er altså ikke på noe liste. Det er IKKE lunger det er snakk om i dette statsråder  

Jeg håper det er informert om skilsmisse, og at MM ikke lenger er kongelig. Hun er hvert fall IKKE min kronprinsesse!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Har noen her greie på om en skilsmisse i seg selv er grunn til gradering? Det høres ikke sånn ut for meg. Skilsmisse som resultat av noe virkelig sensitivt som ikke er kommet fram kanskje.

• Liker 7
Skrevet

Hvis de skulle skilles, er det nok pga andre ting enn at hun ikke skal kunne bli dronning. Da tipper jeg det handler om faktiske problemer i ekteskapet.  Så vidt jeg ser, står de sammen. Tror ikke det blir skillsmisse, hvert fall ikke fordi folk ikke ønsker å ha henne som kronprinsesse lengre. Nå vet jeg ikke hvordan dette funker, men hun bør vel heller frasi seg tittelen enn at de skulle skilles fordi andre ser på det som en løsning.

• Liker 9
Skrevet

Ekstraordinært statsråd på en onsdag har vel ikke skjedd siden covid-pandemien. Så her er åpenbart noe stort på gang? Er i alle medier nå. MM og HM planlegger skilsmisse?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Anbefaler sterkt å lese det Anne Holt skriver på sin Facebook-side, da hun er mer velartikulert enn de fleste. Hun formidler, etter min mening presist, hvorfor Tore Renbergs forsvar av MM er helt skivebom på flere plan.

Hun tilføyer et sitat fra Harald Syvertsen, som jeg også synes er godt formulert. Og gjør dette skilsmisse mer eller mindre sannsynlig/ærbart?:

« … kongehuset (har) i ukevis nå latt bussen kjøre fram og tilbake over et menneske i sin dypeste krise. De har gjort kronprinsessens usedvanlige dårlige dømmekraft til hennes private problem, et problem som bare vokser for hver dag som går. Men det er ikke et privat problem, det er et problem for kongehuset som institusjon. At de ikke tar tak i den situasjonen i stedet for å la bussen kjøre fram og tilbake over kronprinsessen, selv om hun selv har gått foran den, tjener dem ikke akkurat til ære.»

Endret av JustAsking
  • Liker 18
  • Nyttig 10
Skrevet

Det har gått rykter om annonsering av skilsmisse når rettsaken til Marius er over, og det er den jo i morgen. Hvem vet, kanskje det er noe hold i de ryktene. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...