Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Miominoen skrev (19 minutter siden):

Jeg kan ikke se noen har nektet deg å si hva du mener. Jeg har derimot registrert noen ytre seg om dine meninger, og det må jo være lovlig i "Norge i året 2026". 

Selv må jeg si det er rimelig drøyt å komme med meninger og krav om skilsmisse. Det samme kan sies om spekulasjonene om MM sykdom og at denne brukes som unnskyldning i forbindelse med jobb og media. For ikke glemme antydninger om straffbare forhold rundt Epstein. 

For meg er ikke slike ytringer og fremme meninger eller kreve svar. Det er forhåndsdømming og hetsing.

Hvilke «antydninger om straffbare forhold rundt Epstein» er det du snakker om her? Hvem har antydet at MM har gjort noe som omfattes av Straffeloven?

Endret av rebella81
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Et kjapt googlesøk på ekstraordinære statsråd sier meg at det oftest er når regjering går av/skifter ministre, eller helt spesielle saker (a la corona-nedstengning). Er vel ikke noe dramatisk med ministrene for tiden, som kom så brått på?

Kan ikke se at det er noen minister som er på vei ut, eller en regjering som skal gå av. Man må bare håpe på at det ikke er noe som har med kongeparet å gjøre, typ abdisering til fordel for HM. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Flere av oss levde faktisk i 2011, og vi kan fortelle deg at Google fungerte helt fint. 

Ikke like godt som i dag. Det er enorm forskjell på google anno 2011 og 2026. Bare algorytmer som hjelper å søke opp relevant informasjon. 

Svært ofte fikk man ikke opp treff, selv om du visste andre hadde søkt opp det samme. 

Nå er det jo så møter noen, søker opp noe, vil du ofte først få opp noe vedkommende har søkt/kjøpt etc slik var det ikke i 2011. 

Edit :I tilegg er det fjernet mange artikler. I de gamle linker ol, så ligger det inneffektive artikler. 

Jeg husker for min egen del, at jeg først fikk med meg at det skulle bli en sak ang mange barn. Og forvirrende nok ble dette dysset ned , og bla et fokus på at ofrene var ute etter penger, eller at foreldrene var det. 

Og at det var mange artikler som  bagateliserte.

I dag har jeg kun funnet igjen en. Den snakker også ett offer sitt svar, men epstein sine handlinger er langt på vei bagatrlliserende og ikke minst fokus på at det var synd på han, som var så aktiv. I epstein filene ligger det timesvis med materiale, som var ment for å bagatellisere hans handlinger. Som ikke ble noe av

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Kan ikke se at det er noen minister som er på vei ut, eller en regjering som skal gå av. Man må bare håpe på at det ikke er noe som har med kongeparet å gjøre, typ abdisering til fordel for HM. 

Akkurat dét tror jeg ikke kongeparet ville turt slik situasjonen rundt kronprinsparet er akkurat nå…

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Galanga skrev (4 minutter siden):

Akkurat dét tror jeg ikke kongeparet ville turt slik situasjonen rundt kronprinsparet er akkurat nå…

Håper du har rett!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Selv om det oppleves brutalt å «kreve» skilsmisse mellom HM og MM, så er det mulig det nå skjer grunnet to grunner;

- det har fremkommet utroskap (baserer dette på ordlyd i mailutvekslinger mellom MM og JE)

- monarkiet vil ikke overleve ved å bare vinke videre. Tilliten forsvant, for å si det sånn. 

Jeg håper de forblir gifte, og at vi heller kan kvitte oss med monarkiet. Håper det som skjer nå kan dreie seg om forarbeid rundt spørsmålet om en folkeavstemning, og så får HM verne om sin syke og (emosjonelt) utro kone i fred.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Galanga skrev (8 minutter siden):

Tidenes mest stusslige signingsferd til Nidaros, mutters alene. 
Det han bærer nå ville fått mange til å trekke seg allerede. Hvis han blir stående i dette uansett hva som skjer nå så er det bare å ta av seg hatten. 

• Liker 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (17 minutter siden):

Ble det skrevet noe sted hvilke ministere som deltok?

• Liker 3
Skrevet
Avispapir skrev (Akkurat nå):

Nei, bare at kongen og kronprinsen er med. 

• Liker 4
Skrevet
Avispapir skrev (Akkurat nå):

Ikke såvidt jeg kunne se, men de holder møtet uten å vente på Støre som er i Sverige, så enten er det ikke så alvorlig at statsministeren må være med, eller så er det helt unntakstilstand?

• Liker 10
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Ikke såvidt jeg kunne se, men de holder møtet uten å vente på Støre som er i Sverige, så enten er det ikke så alvorlig at statsministeren må være med, eller så er det helt unntakstilstand?

Ja, det er en av disse to.  Gradert indikerer alvor.

Endret av Natttåke
  • Liker 9
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Ja, det er en av disse to.  Gradert indikerer alvor.

Det må være alvorlig om man ikke kan vente til fredag eller på Støre. 

• Liker 13
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Støre kan like gjerne være kjent med saken, og trenger derfor ikke å være tilstede om det er andre plikter han har. 
Så spørs det hva orienteringen gjelder da, og da trolig fra de kongelige til ministrene, regjeringen for øvrig, siden statsministeren ikke er der. 

• Liker 5
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Støre kan like gjerne være kjent med saken, og trenger derfor ikke å være tilstede om det er andre plikter han har. 
Så spørs det hva orienteringen gjelder da, og da trolig fra de kongelige til ministrene, regjeringen for øvrig, siden statsministeren ikke er der. 

Ah, ok, takk. 

Går ut fra det er litt vel optimistisk å håpe på hyggelig nytt? Märtha skal bli bestemor? SM forlovet? 

• Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Ah, ok, takk. 

Går ut fra det er litt vel optimistisk å håpe på hyggelig nytt? Märtha skal bli bestemor? SM forlovet? 

Hadde det krevd den slags gradert møte med ministre til stedet? 

• Liker 6
Skrevet
Galanga skrev (Akkurat nå):

Nei.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Galanga skrev (Akkurat nå):

Jeg klamrer meg til halmstrå her, og skjems ikke engang - ønsker ingen av dem dårlig nytt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...