Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Jammen, hun har da ikke gjort noe kriminelt 🙄 Hva med Rød-Larsen, og hans likemenn? Det er mye verre det de har gjort, så det formidler den kontakten MM har hatt med Epstein. 

Mener du formildende?

De andre du nevner diskuteres i sine respektive tråder for de som er interessert. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
luna1 skrev (4 minutter siden):

Mener du formildende?

De andre du nevner diskuteres i sine respektive tråder for de som er interessert. 

Ja, det var formidlende jeg mente. Ser at det kanskje ikke kom helt frem at innlegg var ironisk ment. 

• Liker 6
Skrevet
Eufemia- skrev (4 timer siden):

Politikerne er nå enige og samstemte i at kronprinsessen må forklare seg. Norske borgere fortjener å vite sannheten. 
(SP er ikke en del i dette)

https://www.vg.no/nyheter/i/wrgxyd/partilederne-til-kronprinsesse-mette-marit-alle-unntatt-en-stiller-seg-bak-statsministerens-oppfordring-om-aa-fortelle

Monarkiets fremtid er i spill, og tålmodigheten har tatt slutt. 

Det er også spesielt at en statminister går ut to ganger og etterspør en forklaring. I tillegg brytes samarbeid med MM da det ikke er kommet en forklaring. Det er veldig vanskelig å forstå strategien til Kongehuset vårt og jeg føler at tilliten til andre medlemmer også begynner å minke. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Susanne skrev (1 time siden):

Flere som har gått lei av tullet.. 

Norsk Bibliotekforening avslutter nå beskytterskapet med MM

Ny forening avslutter samarbeid med kronprinsesse Mette-Marit

Norsk bibliotekforening opplyser at de avslutter beskytterskapet med kronprinsesse Mette-Marit. Det skjer samme dag som slottet varsler at kronprinsessen uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere.

Slottet varsler at hun uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere. Det kan jo også være årsaken til at hun ikke har uttalt seg.

Er det ingen som tenker at det kan være årsaken?

Noen skriver tilogmed her i tråden at hun bruker det som unnskyldning, men vi vet jo alle at hun er alvorlig syk. 

Hun besøkte Marius i fengselet, men det ville jo en mor ha gjort nesten uansett helsetilstand, ihvertfall om hun bryr seg om sønnen sin.

Jeg får vond smak i munnen av all hetsen her inne med tanke på sykdommen hun har og hvor alvorlig den faktisk er.

Den er dødelig om hun ikke får hjelp fort nok, og her er det ikke snakk om kø, men å finne organer som passer. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Hanne67 skrev (Akkurat nå):

Slottet varsler at hun uteblir fra statsbesøk fordi hun har blitt dårligere. Det kan jo også være årsaken til at hun ikke har uttalt seg.

Er det ingen som tenker at det kan være årsaken?

Noen skriver tilogmed her i tråden at hun bruker det som unnskyldning, men vi vet jo alle at hun er alvorlig syk. 

Hun besøkte Marius i fengselet, men det ville jo en mor ha gjort nesten uansett helsetilstand, ihvertfall om hun bryr seg om sønnen sin.

Jeg får vond smak i munnen av all hetsen her inne med tanke på sykdommen hun har og hvor alvorlig den faktisk er.

Den er dødelig om hun ikke får hjelp fort nok, og her er det ikke snakk om kø, men å finne organer som passer. 

Det er presisert at nye lunger ligger frem i tid, og det stemmer ikke at hun ikke skal i noe kø. Enig i at sykdommen er alvorlig, men det fritar ikke kronprinsessen for kritikk. De sier at Trump er dement, men han kan da kritiseres for handlingene sine selv om. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Sykdommen har ikke noe med fraværet å gjøre. Hun har en sakte progressiv lungesykdom. Hjernen og taleorganene fungerer helt fint. Hun var nettopp på en tur til Oslo fengsel. 

PS. Er en kjip sykdom, da det ikke finnes noen helbred, og gir vesentlig forventet avkortet levetid. Har en medlem i nær familie med samme sykdom. Ønsker Mette all lykke og at det er mest mulig positiv vei videre med hennes sykdom. Men den har ikke NOE med det at hun er stille nå. Hun er stille fordi hun ikke kan si noe som hjelper på at hun har vært en nær fortrolig venn (+++) med verdens mest kjente pedofil. Så at hun har vært tydelig på at Norge og hennes rolle som kronprinsesse ikke er noe hun setter pris på. 

Det vet vi jo selvsagt ikke sikkert. Men er rimelig kynisk å bruke det som unnskyldning om det ikke skulle stemme. Og så vet vi ikke om det er lungesykdommen det siktes til, det kan like gjerne være psykiske utfordringer som gjør at hun klassifiseres som dårligere. Økt angst f.eks. Jeg hadde i hvert fall hatt angst hvis min voksne sønns ufyselige oppførsel ble omtalt i retten, pluss egen kontakt med Epstein brettet ut for hele verden, og et økt (helt innafor, etter min mening) press fra bl.a partilederne om en uttalelse. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Det er presisert at nye lunger ligger frem i tid, og det stemmer ikke at hun ikke skal i noe kø. Enig i at sykdommen er alvorlig, men det fritar ikke kronprinsessen for kritikk. De sier at Trump er dement, men han kan da kritiseres for handlingene sine selv om. 

Altså på en måte står de som trenger lungetransplantasjon i kø, men de får lunger som passer til seg uavhengig hvor lenge de har ventet.

En ting er kritikk, men her inne er det hets. Det er stor forskjell. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hanne67 skrev (Akkurat nå):

Altså på en måte står de som trenger lungetransplantasjon i kø, men de får lunger som passer til seg uavhengig hvor lenge de har ventet.

«På en måte»? Spar meg. 

• Liker 15
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Det vet vi jo selvsagt ikke sikkert. Men er rimelig kynisk å bruke det som unnskyldning om det ikke skulle stemme. Og så vet vi ikke om det er lungesykdommen det siktes til, det kan like gjerne være psykiske utfordringer som gjør at hun klassifiseres som dårligere. Økt angst f.eks. Jeg hadde i hvert fall hatt angst hvis min voksne sønns ufyselige oppførsel ble omtalt i retten, pluss egen kontakt med Epstein brettet ut for hele verden, og et økt (helt innafor, etter min mening) press fra bl.a partilederne om en uttalelse. 

Det kan vi vite, hvis man har erfaring å møte folk som er syke, inklusive som har kroniske lungesykdommer. Hun var på tur til Fredrikstad på biblioteks besøk samme dag som sanningen om henne og Epstein ble kjent, har vært ute å fartet til Oslo fengsel. Nei, hun ligger ikke å gisper etter luft på Skaugum i hyproksi tåke på grensen til å dø i påvente av lungetransplantasjon. 

Det vet vi. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Jeg er etterhvert blitt mer og mer sikker på at mm ikke vil snakke ut eller komme med en nærmere redegjørelse. Hun har tatt seg faen på at hun nok en gang skal stå skolerett foran det norske folk. Hm støtter henne, mens kongen og dronningen mener at dette er noe hun simpelthen bare må gjøre, jmf krav fra våre politikere. Kongehuset kan faktisk ikke gå imot det en statsminister mener. Da får vi en konstitusjonell krise. Og der er vi iferd med å komme. For mm og hm veier individuelle hensyn tyngst. Tror rett og slett de heller sier ifra seg tronen, før vi ser mm krype til korset. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det kan vi vite, hvis man har erfaring å møte folk som er syke, inklusive som har kroniske lungesykdommer. Hun var på tur til Fredrikstad på biblioteks besøk samme dag som sanningen om henne og Epstein ble kjent, har vært ute å fartet til Oslo fengsel. Nei, hun ligger ikke å gisper etter luft på Skaugum i hyproksi tåke på grensen til å dø i påvente av lungetransplantasjon. 

Det vet vi. 

Leste du kun èn setning av innlegget du siterte meg på? 

-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det vet vi. 

Ikke slik forverring etter 5 uker nei. Når det er sagt så er jeg personlig fornøyd med at Norsk bibliotekforeningen har avsluttet beskytterskapet, det er en av organisasjonene som er viktig for meg. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Sgirl skrev (1 minutt siden):

Jeg er etterhvert blitt mer og mer sikker på at mm ikke vil snakke ut eller komme med en nærmere redegjørelse. Hun har tatt seg faen på at hun nok en gang skal stå skolerett foran det norske folk. Hm støtter henne, mens kongen og dronningen mener at dette er noe hun simpelthen bare må gjøre, jmf krav fra våre politikere. Kongehuset kan faktisk ikke gå imot det en statsminister mener. Da får vi en konstitusjonell krise. Og der er vi iferd med å komme. For mm og hm veier individuelle hensyn tyngst. Tror rett og slett de heller sier ifra seg tronen, før vi ser mm krype til korset. 

og ingenting er bedre for Norge enn om det skjer. Jeg vil MYE heller bli kvitt det paret der og aldri få høre på unnskyldningene de eventuelt koker sammen.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Sgirl skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du har rett.

• Liker 3
Skrevet

Gode refleksjoner på Dax18 i dag, men ikke fra krf som bruker denne saken til å forkynne. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Gode refleksjoner på Dax18 i dag, men ikke fra krf som bruker denne saken til å forkynne. 

hva forkynner de? tilgivelse? jeg går ut i fra det ikke er fordømmelse, mtp at Mm og HM er kristne, i hvert fall utad...?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

hva forkynner de? tilgivelse? jeg går ut i fra det ikke er fordømmelse, mtp at Mm og HM er kristne, i hvert fall utad...?

Klart det er tilgivelse. Mange av de som forsvarer sakskomplekset hos MBH og MM er religiøse eller av den eldre garde, eller begge deler. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
Hanne67 skrev (12 minutter siden):

Det er jo ikke noe tvil om at det som skrives her dras alt for langt innimellom. Men utfordringen til MM og kongehuset nå er at de har mistet mange sin tillit og troverdighet og da begynner man å stille spørsmål man ikke engang hadde tenkt på å stille for kort tid siden. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Klart det er tilgivelse. Mange av de som forsvarer sakskomplekset hos MBH og MM er religiøse eller av den eldre garde, eller begge deler. 

Ser på det nå. Han i studio har fullstendig rett i at "alle andre" hadde måttet svare på seg med en gang. Hvorfor gjelder ikke det samme for kronprinsessen? Og Krf er nu seg selv lik...

Endret av -Pusheen-
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg mener dere forlanger noe vagt, ullent og samtidig noe helt revolusjonerende nytt fra kronprinsessen. Men, jeg er nokså sikker på at ingen som roper på et svar vil si seg fornøyd med noen uttalelse når den kommer. Kronprinsessen har fått lekket høyst private e-poster som aldri var ment for offentligheten. Alle offentlige figurer som bekler et høyt embete er selvfølgelig litt andre personer når de er i private settinger. Jeg undrer meg virkelig på hva slags konkret uttalelse dere ønsker dere og som kan stilne dette enorme vitebegjæret etter hvilke beveggrunner Kronprinsessen hadde for sin private kontakt med Epstein. Hvilke uttalelser vil gjøre dere tilfredse?  Hva er det mer vi som norsk offentlighet egentlig har "krav" på å få vite? 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...