Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Reverend skrev (1 time siden):

Nei. Hvis karakter faktisk ble permanent satt i tidlig ungdom, ville de fleste av oss hatt et ganske langt rulleblad. Deterministiske påstander om personlighet har ikke særlig støtte i det vi vet fra utviklingspsykologi.

Snakk for deg selv, jeg var ikke kriminell i ungdommen. Ei heller noen i omgangskretsen min. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
FruR skrev (54 minutter siden):

Mette har blitt fjerna fra Epstein-filene. Vet ikke om det er nevnt her før?  Jeg søkte  opp MM og fikk mange hundre treff for noen uker siden. Dette bekrefter også Vg.no her hvor de skriver at kronprinsessen er nevnt over 1000 ganger i filenehttps://www.vg.no/nyheter/i/n1wPvx/stoere-om-epstein-avsloeringene-her-faar-de-fortelle-om-omfanget?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQPNDA5OTYyNjIzMDg1NjA5AAEegI6t9oh0649vA_KM0lOfnIsXmoIjhDZEnmgZPFUg541DElEERDeu1mRuy2M_aem_fQk5PDbVyLnG5GmGGJ2jjw

For to dager siden var det fire treff på Mette Marit og nå er det ett treff. Kilde her

https://search.justice.gov/search?affiliate=justice&query=Mette+Marit

Synes det er meget merkelig at media ikke har nevnt dette at filene er slettet? Jeg har hvertfall ikke sett det nevnt i media.

Håper folk har tatt screenshot for her er alt blitt sletta altså. Vil og legge til at pga dette oppfordrer jeg moderator til regelendring slik at screenshot kan bli publisert her. 

Søk på "kronprinsessen" eller "mette", kommer opp hundrevis av treff.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
luna1 skrev (1 time siden):

Snakk for deg selv, jeg var ikke kriminell i ungdommen. Ei heller noen i omgangskretsen min. 

Jeg er ikke så veldig interessert i personlige anekdoter om det forskning på utviklings- og personlighetspsykologi har kommet frem til.

Det handlet ikke om kriminalitet, men om hvorvidt personlighet er statisk. Der viser forskningen ganske tydelig at den ikke er det.

Jeg kommenterte et poeng rettet mot en annen bruker enn dere to, og har ingen intensjon om å delta i videre spekulasjoner om temaet, og forholder meg til fakta og dokumenterte forhold.

Uansett er dette avsporing.

Endret av Reverend
tilføyelse
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Ikke? Om man er 6 måneder gravid? Du har sett video-klipp av programmet? Da er det ikke magen jeg tenker på 🥺

Var Mette -Marit gravid når hun var med på sjekkeprogrammet? 

• Liker 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Var Mette -Marit gravid når hun var med på sjekkeprogrammet? 

Ja, hun var det.

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Ikke? Om man er 6 måneder gravid? Du har sett video-klipp av programmet? Da er det ikke magen jeg tenker på 🥺

https://www.dagbladet.no/video/tvnorge-aldri-vist-igjen/Zsla4X0y

Det er jo en grunn til at jeg husker denne opptredenen så utrolig godt, blant alle sjekkeprogram som var på den tiden.

Ekstrem oppførsel rett og slett.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Mette har blitt fjerna fra Epstein-filene. Vet ikke om det er nevnt her før?  Jeg søkte  opp MM og fikk mange hundre treff for noen uker siden. Dette bekrefter også Vg.no her hvor de skriver at kronprinsessen er nevnt over 1000 ganger i filenehttps://www.vg.no/nyheter/i/n1wPvx/stoere-om-epstein-avsloeringene-her-faar-de-fortelle-om-omfanget?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQPNDA5OTYyNjIzMDg1NjA5AAEegI6t9oh0649vA_KM0lOfnIsXmoIjhDZEnmgZPFUg541DElEERDeu1mRuy2M_aem_fQk5PDbVyLnG5GmGGJ2jjw

For to dager siden var det fire treff på Mette Marit og nå er det ett treff. Kilde her

https://search.justice.gov/search?affiliate=justice&query=Mette+Marit

Synes det er meget merkelig at media ikke har nevnt dette at filene er slettet? Jeg har hvertfall ikke sett det nevnt i media.

Håper folk har tatt screenshot for her er alt blitt sletta altså. Vil og legge til at pga dette oppfordrer jeg moderator til regelendring slik at screenshot kan bli publisert her. 

Du søker på feil sted. Jeg fikk 919 treff på "kronprinsessen" for 30 sekunder siden.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Kanderehjelpe skrev (15 minutter siden):

Det er nok ikke måten hun har kommunisert på  i seg selv folk blir sjokkert over, men hvem hun har kommunisert med.

Hadde disse meldingene vært med single Terje på 50 el så hadde det vært flaut, og bare det. Men vi snakker om JE her, og jeg skjønner ikke hva som ikke er sjokkerende med det? 
Det er HVEM, ikke hva. 

Da er vi igjen tilbake til hva kronprinsessen visste om Epstein på det tidspunktet og hva hun eventuelt fant av opplysninger. Dette kan bare hun svare på.

Epstein selv var ferdigsonet og igang med å bygge en spindelvev av et nettverk.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Reverend skrev (5 minutter siden):

Da er vi igjen tilbake til hva kronprinsessen visste om Epstein på det tidspunktet og hva hun eventuelt fant av opplysninger. Dette kan bare hun svare på.

Epstein selv var ferdigsonet og igang med å bygge en spindelvev av et nettverk.

Men hun har jo ikke svart på dette og det tror jeg mange er frustrert over. Det gir inntrykk av å sno seg unna ( det er slik det blir oppfattet hos mange) . 

Endret av FruR
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva vi måtte mene om MM, verken vi her på KG eller kommentar-skribenter i VG eller Gunnhild på Stord for den saks skyld.  
Det er opplest og vedtatt internasjonalt at de som hadde nær kontakt med Epstein visste om dette hans overgrep. De utgjør i dag en internasjonal paria-kaste som alle prøver å distansere seg fra. Dette er jo folk som ofte har snakket høyt om å støtte overgreps-ofre, men som i praksis har vist at de ikke bryr seg.

På denne bakgrunnen er det tvilsomt om MM kan fungere som representant for Norge i fremtiden. Det kan virke som om denne rollen nå avvikles i det stille. Holmenkoll-dagen hadde vært en utmerket anledning for kongefamilien å stille opp sammen, og for kongen og dronningen å vise at de støttet MM - hvis det var det de ville. Men det gjorde de ikke, og jeg er nok ikke den eneste som tolket det symbolsk.

Jeg tipper at det enten går mot skilsmisse eller en mye mer tilbaketrukket rolle for MM i fremtiden.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
keops skrev (26 minutter siden):

Ja, hun var det.

Mette -Marit var gravid med Marius og var med på et sjekkeprogram med høy partyfaktor? Hvor langt på vei var hun?

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
FruR skrev (22 minutter siden):

Men hun har jo ikke svart på dette og det tror jeg mange er frustrert over. Det gir inntrykk av å sno seg unna ( det er slik det blir oppfattet hos mange) . 

Jeg har full forståelse for at en forklaring som trekker ut, frustrerer slik det gjør. Samtidig var det vel snakk om at man ikke kunne forvente noe før rettsaken er over. Det kan også være flere andre samtidige grunner til at et svar tar tid. Men jeg krysser fingrene for at det kommer en god, reflektert og informativ forklaring til slutt.

Endret av Reverend
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Der har du det viktigste, tror jeg.

Hun trives ikke. Men kronprinsen uttalte også at han følte at den turen i parken ble "forlovelsesdagen"/forlovelsesturen...siden de følte seg presset til å forlove seg siden media begynte å skrive om en forlovelse med en gang de gikk ut i pressen og bekreftet at de var et par. Da var det bare å hoppe i det og de rakk ikke å bo sammen særlig lenge før alt var all set: forlovelse annonsert "via pressen" uten at de egentlig hadde snakket om en forlovelse bortsett fra at MM hadde sagt til kronprinsen at han måtte være seriøs siden lille Marius knyttet seg til han og at det ikke var noe "tull" denne gangen. Derfor følte han på et spesielt ansvar, også overfor Marius og tok mot til seg og ba om å få lov til å forlove seg (snakket med ML først og hun var IKKE interessert i å ta over tronen, så da ble det et ultimatum til far kong Harald). Og en samtale med Stoltenberg og stortingspresidenten. Deretter ble det forlovelse og satt dato for bryllup i hui og hast...altså noe som skjedde før de egentlig selv hadde planlagt det like godt, de ville helst bo sammen en stund først. MM var fortsatt den bohem/rebelske jenta som ville reise og oppleve verden, leve litt vilt til kanskje før hun roet seg, men da var det bare å sette hælene i gulvet og modnes i en h til fart. Alt skjedde fort, det kom to unger til, mor/mormor/bestemor flyttet sammen med de til Skaugum, søknad om økning i apanasje som skulle gå til guvernante bestemor ble innvilget slik at hun kunne være ansatt som "nanny" til de tre på heltid og bo der ute sammen med de. De kunne fortsatt leve litt wild innimellom om de ville, men det ble ikke nok. Etter 10-11 år på Skaugum ble det for kjedelig...MM fikk rase litt fra seg før hun kom hjem igjen, men den tiden innhentet henne da det var beksvart fra før med den førstefødte bak murene i Oslo Kretsfengsel og en 5 ukers rettssak foran seg, når amerikanskje myndigheter bestemte seg for å frigi den overgrepsdømtes Epsteins filer hvor MM hadde hatt intim og nær kontakt gjennom flere år. 

Det blir nok enda verre å gå ut å representere nå enn det noen gang har vært. Og vil hun føle seg velkommen på alle steder hun kommer sammen med kronprinsen? Er alle kriker og kroker i norges land klar for å ta i mot henne da? Hva synes de eldre veverskene på landet? Tenker de er rede til å ta i mot henne, mens det er verre i storbyene. Men er dette det MM vil? Eller ønsker hun heller en wild night i Istanbul før hun reiser til India og er et par måneder før hun returnerer på heisatur og hilser på gamle venner i NY? 

Ja, jeg er enig i at de ble presset av opinionen og omstendigheter utenfor seg selv. Slik jeg husker det ble det ramaskrik da kronprinsen ble samboer, og prester og biskoper gikk ut i mediene og henstilte dem sterkt til å gifte seg.

Det var ganske interessant, for jeg kan ikke huske at de  uttrykte noen forbehold om verken barnet eller den utagerende festingen.

Det var samboerskap i seg selv de ikke kunne akseptere fra kronprinsen.

Husker mange, ikke bare prester,  problematiserte hvordan man skulle håndtere "kronprinsens samboer" i offisielle sammenhenger. Men inntrykket fra disse som presset på om ekteskap var at de aksepterte kronprinsens valg - de likte bare ikke måten.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Det spiller ingen rolle hva vi måtte mene om MM, verken vi her på KG eller kommentar-skribenter i VG eller Gunnhild på Stord for den saks skyld.  
Det er opplest og vedtatt internasjonalt at de som hadde nær kontakt med Epstein visste om dette hans overgrep. De utgjør i dag en internasjonal paria-kaste som alle prøver å distansere seg fra. Dette er jo folk som ofte har snakket høyt om å støtte overgreps-ofre, men som i praksis har vist at de ikke bryr seg.

På denne bakgrunnen er det tvilsomt om MM kan fungere som representant for Norge i fremtiden. Det kan virke som om denne rollen nå avvikles i det stille. Holmenkoll-dagen hadde vært en utmerket anledning for kongefamilien å stille opp sammen, og for kongen og dronningen å vise at de støttet MM - hvis det var det de ville. Men det gjorde de ikke, og jeg er nok ikke den eneste som tolket det symbolsk.

Jeg tipper at det enten går mot skilsmisse eller en mye mer tilbaketrukket rolle for MM i fremtiden.

Hun er så langt jeg kan se fortsatt inne i varmen i kongehuset? Ble lagt ut et bilde av henne på kongehuset sin IG i går. Ikke så godt mottatt av folket, slette knappen har gått varm på IG deres. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (7 minutter siden):

Mette -Marit var gravid med Marius og var med på et sjekkeprogram med høy partyfaktor? Hvor langt på vei var hun?

Vet ikke akkurat hvor langt, men det var jo sånn at du så det .

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

Hun er så langt jeg kan se fortsatt inne i varmen i kongehuset? Ble lagt ut et bilde av henne på kongehuset sin IG i går. Ikke så godt mottatt av folket, slette knappen har gått varm på IG deres. 

Tror ikke det betyr noe spesielt. De som styrer SoMe kontoene blir nok ikke informert før resten av folket.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...