Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tillegg spares de verste Epstein-filene til slutt, de som viser hvem som drev med voldtektene. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

I tillegg spares de verste Epstein-filene til slutt, de som viser hvem som drev med voldtektene. 

Så er jo spørsmålet om det kommer mer frem om MM. Er det derfor hun ikke kommer frem og snakker nå?

Leste ett sted at hun ble kurert for flyskrekk i 2018. Før det tok hun ofte tog når hun skulle representere, hva med USA turene da?🤔

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
zemer skrev (4 minutter siden):

Så er jo spørsmålet om det kommer mer frem om MM. Er det derfor hun ikke kommer frem og snakker nå?

Leste ett sted at hun ble kurert for flyskrekk i 2018. Før det tok hun ofte tog når hun skulle representere, hva med USA turene da?🤔

Jeg har ingen mistanke om at Mette Marit drev med voldtekter. Jeg nevnte det med voldtekter delvis fordi foreløpig så har kvinner i kongefamiliene kommet dårlig ut. Men det betyr ikke at mennene ikke kan ha gjort enda verre ting. Andrew har man god grunn til å mistenke for å ha gjort langt verre ting enn det som har kommet frem til nå. 

Den flyskrekken til Mette Marit virker absolutt å være et tilfelle av vondt i viljen. 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (9 timer siden):

Er han frikjent allerede?

Går ut for at dette var et pek til serien.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (7 minutter siden):

Jeg har ingen mistanke om at Mette Marit drev med voldtekter. Jeg nevnte det med voldtekter delvis fordi foreløpig så har kvinner i kongefamiliene kommet dårlig ut. Men det betyr ikke at mennene ikke kan ha gjort enda verre ting. Andrew har man god grunn til å mistenke for å ha gjort langt verre ting enn det som har kommet frem til nå. 

Den flyskrekken til Mette Marit virker absolutt å være et tilfelle av vondt i viljen. 

Jeg synes vi mistet perspektivet litt her, når epostene til MM blåses så veldig opp. Det Jagland, Juul og Rød Larsen anklages for er mye verre. Problemet med MM er ikke innholdet i epostene, men det at hun hadde en relasjon i det hele tatt.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
SVK skrev (31 minutter siden):

Vet ikke om folk også følger med på dokumentene om Andrews tidligere kone Sarah Ferguson og dokumentene om henne i Epstein-filene. Godt eksempel på hvordan ekstrem grådighet fjerner all moral.  Hun tigget  i 2010 om å få Ghislaine Maxwells jobb. Ferguson ville lede operasjonen til Epstein. 

“But why I don't understand, don't you just get me to be your House Assistant. I am the most capable and desperately need the money,” Ferguson wrote in the May 16, 2010, email, adding, “Please Jeffrey think about it.”

"You are a legend. I really don't have the words to describe my love, gratitude for your generosity and kindness," she wrote. "Xx I am at your service. Just marry me."

Tenk å skrive noe sånt?

Ferguson told the publication that she had made a “terrible, terrible error of judgment” when she accepted nearly $20,000 from Epstein to pay off debts. Referencing the accusations against her infamous friend, she added, “I abhor pedophilia.”

However, the month after she disowned him, Ferguson reportedly backtracked in an email to Epstein, calling him a “steadfast, generous and supreme friend." "As you know, I did not, absolutely not, say the P [pedophile] word about you," she reportedly wrote. "I know you feel hellaciously let down by me. And I must humbly apologise to you and your heart for that. You have always been a steadfast, generous and supreme friend to me and my family.

https://people.com/sarah-ferguson-asked-jeffrey-epstein-to-work-as-his-house-assistant-11907039

Endret av SVK
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Jeg synes vi mistet perspektivet litt her, når epostene til MM blåses så veldig opp. Det Jagland, Juul og Rød Larsen anklages for er mye verre. Problemet med MM er ikke innholdet i epostene, men det at hun hadde en relasjon i det hele tatt.

Nå vet vi strengt talt heller ikke om MM hadde blitt tatt for korrupsjon om hun faktisk har gjort noe slikt.

Allerede det å ta ferier fra 'venner' ville vært over streken for tjenestereglementet for UD. Mange av mailene bærer også preg av utstrakt "gave"-giving, prada, svindyre klær, legebehandling, flyturer og ferie. Stusser du ikke på noe av dette?

Du kan ikke gradere en immun Kronprinsesse basert på lover og regler kun hennes svigerfar kan dømme henne utifra, ellers blir dette bare et automatisk frikort.

Jeg syntes også innholdet i epostene taler for seg selv. Diskusjon rundt lolita, nakne damer til 15-åringer, at hun kjeder seg i bryllup og tenker at Haralds familie snart dør som på film, er absolutt innhold som skader henne.

Endret av 1600
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (16 minutter siden):

Går ut for at dette var et pek til serien.

Nei, var til å være god på exit (utgang). Synes ikke man er god på det når man sitter i tingretten for over 30 tiltaler.

• Nyttig 2
Skrevet

Har dere tiltro til MM etter avsløringene?Lurer fælt på når hun skal uttale seg ang saken.

• Liker 3
Skrevet
Nettrollet skrev (9 timer siden):

Bare spekulasjoner, men tror hele den tida da MM var utro med en fyr, og også hang med, og mailet Epstein er et for lengst tilbakelagt stadiet for HM og MM. Tipper de er sjokka over det norske folks reaksjoner, men at de selv ikke på langt nær syns dette er så ille. Snart kommer det et koseintervju på tv hvor MM snakker ut om "den vonde tiden!!! Men nå ser vi fremover!"

Case closed. Bortsett fra hvis folket virkelig er klar for å avsette kongehuset....

Jeg er enig.  I tillegg for alt vi vet så visste Haakon hva Mette skrev om allerede da hun skrev. Det at han er med på flere av turene betalt av Epstein taler vel for det. At en dame som tigger om dyre gaver fra en rike eldre mann bruker flørting kan ikke overraske. 

• Liker 6
Skrevet

Nei, kommer dessverre aldri til å ha tiltro til henne. Jeg vil si at jeg er et tilgivende menneske, men her er det ikke bare en tabbe eller to. Vi gjør alle feil , men her er det annerledes. Det har gått over lang tid og det er blitt løyet . Man forventer nok også litt mer av en kongelig. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Bælfeit skrev (Akkurat nå):

Har dere tiltro til MM etter avsløringene?Lurer fælt på når hun skal uttale seg ang saken.

Det spørs jo hva man mener med tiltro. Jeg har vel aldri tenkt at fedrelandet og plikt er viktig for henne. Men det har heller ikke spilt så stor rolle, hun har bare vært der.

Min uvilje begynte da hun ikke lot til å ta innover seg hvor ille sønnen faktisk er. Jeg skjønner at folk tror det beste om barna sine, men når de begynner å skade andre så kan man ikke lenger stikke hode i sanden. 

Men jeg hadde uansett aldri i livet sett for meg at hun skulle ha skrevet slike e-poster til Epstein. Den personen vi ser der er langt utenfor noe jeg kunne ha forestilt meg. Og det er underlig å lese Høibys uttalelser, han er også langt utenfor normene vi har ellers i samfunnet. Det er jo mulig at det er en sammenheng. Og at det forklarer at han er den eneste vi har sett MM prioritere foran seg selv.

Jeg er ikke spent på en uttalelse fra henne. Det som har skjedd kan ikke forsvares. Og dessuten er hun en løgner.

Jeg vil bare at kronprinsparet trekker seg. Jeg vil ikke høre mer fra dem.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Kelia skrev (10 timer siden):

Tja, det kan jo være, men samtidig så vil det jo bare forskyve problemene til en senere anledning. Merkelig hvordan Kongehuset har valgt å håndtere alt dette, det skal sies.

Enig, men virker som om de satser på å kunne komme tilbake om en stund og late som om ingenting har skjedd.  Om vi godtar det så fortjener vi kongefamilien vi har. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Et av Epsteins ofre kommer på Debatten i kveld. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Det spørs jo hva man mener med tiltro. Jeg har vel aldri tenkt at fedrelandet og plikt er viktig for henne. Men det har heller ikke spilt så stor rolle, hun har bare vært der.

Min uvilje begynte da hun ikke lot til å ta innover seg hvor ille sønnen faktisk er. Jeg skjønner at folk tror det beste om barna sine, men når de begynner å skade andre så kan man ikke lenger stikke hode i sanden. 

Men jeg hadde uansett aldri i livet sett for meg at hun skulle ha skrevet slike e-poster til Epstein. Den personen vi ser der er langt utenfor noe jeg kunne ha forestilt meg. Og det er underlig å lese Høibys uttalelser, han er også langt utenfor normene vi har ellers i samfunnet. Det er jo mulig at det er en sammenheng. Og at det forklarer at han er den eneste vi har sett MM prioritere foran seg selv.

Jeg er ikke spent på en uttalelse fra henne. Det som har skjedd kan ikke forsvares. Og dessuten er hun en løgner.

Jeg vil bare at kronprinsparet trekker seg. Jeg vil ikke høre mer fra dem.

Jeg er enig.  I mitt hode så har man også abdisert når man stikker av fra pressen i slik situasjon. Det er i hvert fall slik med statsråder.  Når statsrådene gir opp å prøve å lyve for å slippe ansvar for hva de har gjort og i stedet gjemmer seg fra pressen  ved hjelp av sykemelding. Da går de alltid av. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Blini skrev (1 minutt siden):

Bra. Kanskje det setter enda litt mere press på MM. Hun må snart ta på seg stor-jente-buksene og si noe.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Blini skrev (2 minutter siden):

Bra! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det hadde vært mer riktig at MMs 'beklagelse' var:" Jeg hadde håpet at dere aldri skulle finne ut hva slags menneske jeg er." 

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet
zemer skrev (40 minutter siden):

MM har som sagt av hennes mann ilke fått lov å uttale seg akkurat nå. Grunner til at det må vente er jo litt åpenbart. En ting er jo hennes sønns rettsak, en annen ting er jo også hva som skjedde med han i timene før, og hva som foregår i kulissene med han. Som mor er det en stor belastning. Måtte til utlandet for å finne noe uten betalings mur. Men bla på flere av de norske som man kan lese litt i toppen, står det om kraftig og alvorlig psykisk kolaps på bakrommet. Hans advokat nevnte bla dag to, at han var godt medisinert.  Hun er svært syk. Og å klare å tenke på alt dette på en gang, i tilegg til de to andre, hennes mann kan ikkr ta fri. 

Hun er i en tilstand der hun ikke bør si noe som helst, jeg anser henne ikke i en psykisl stabil nok posisjon til det. Dessuten når hun er klar, så bør hun få god oversikt selv , fordi man klarer ikke å huske alt stort og smått så lang tid tilbake. Og når hun uttaler seg , så bør det helst være iht så dette ikke biter henne/dem i rumpa igjen.

Her står krisene i kø, store nok til å knekke den sterkeste hver og en av dem, og da for å ikke gå fullstendig under selv, selvsagt må ta en ting om gangen.

Mange hadde sendt inn til hennes beskytterskap, at de virkelig var bekymret for hennes psykiske helse nå også.

Så alt det er nok hovedgrunnen til at hun ikke har uttalt seg ennå, eller kommer til å gjøre det ennå heller og fordi haakon har satt ned foten , ikke nå. Da hun ville det.

https://www.hola.com/us/royals/20260210883158/marius-borg-trial-behind-scenes-nervous-collapse-courtroom/

• Liker 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

MM har som sagt av hennes mann ilke fått lov å uttale seg akkurat nå. Grunner til at det må vente er jo litt åpenbart. En ting er jo hennes sønns rettsak, en annen ting er jo også hva som skjedde med han i timene før, og hva som foregår i kulissene med han. Som mor er det en stor belastning. Måtte til utlandet for å finne noe uten betalings mur. Men bla på flere av de norske som man kan lese litt i toppen, står det om kraftig og alvorlig psykisk kolaps på bakrommet. Hans advokat nevnte bla dag to, at han var godt medisinert.  Hun er svært syk. Og å klare å tenke på alt dette på en gang, i tilegg til de to andre, hennes mann kan ikkr ta fri. 

Hun er i en tilstand der hun ikke bør si noe som helst, jeg anser henne ikke i en psykisl stabil nok posisjon til det. Dessuten når hun er klar, så bør hun få god oversikt selv , fordi man klarer ikke å huske alt stort og smått så lang tid tilbake. Og når hun uttaler seg , så bør det helst være iht så dette ikke biter henne/dem i rumpa igjen.

Her står krisene i kø, store nok til å knekke den sterkeste hver og en av dem, og da for å ikke gå fullstendig under selv, selvsagt må ta en ting om gangen.

Mange hadde sendt inn til hennes beskytterskap, at de virkelig var bekymret for hennes psykiske helse nå også.

Så alt det er nok hovedgrunnen til at hun ikke har uttalt seg ennå, eller kommer til å gjøre det ennå heller og fordi haakon har satt ned foten , ikke nå. Da hun ville det.

https://www.hola.com/us/royals/20260210883158/marius-borg-trial-behind-scenes-nervous-collapse-courtroom/

Stakkars folkene som må stå i egne idiotiske valg, og istedenfor å oppføre seg gjemmer seg, og i Marius tilfelle begår nye lovbrudd under to døgn før rettssaken.

Sympatisankingen går nok ikke så godt som du tror.

Du later som om andre ikke står i slike situasjoner hele tiden. Erna, Sandra Borch, Barth Eide er tre eksempler nylig hvor man stiller opp på pressekonferanse og faktisk forklarer seg, ikke skyver alskens unnskyldninger foran seg. Man kan ikke forvente forståelse og tilgivelse hvis man stikker hodet i sanden.

Endret av 1600
  • Liker 6
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...