Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
42. skrev (28 minutter siden):

Ja, for en heldig familie. Er bare å kjøre på, for pappa er over loven. Wtf. Er jo egentlig en sinnsyk lov når vi ser alt som har kommet fram, og i tillegg sirkus med Marta. Er bare å snorte i vei, liksom. Party ON, fordi de kan. Herregud

Det er nå en ting, men tanken på at de i praksis uhindret og uten risiko kan servere hele nasjonen på sølvfat til høystbydende fremmed makt, vil gi meg mareritt en stund framover, kjenner jeg. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1600 skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke en gang motivasjonen til å være sammen med Epstein, og det er før man ser på at han allerede var dømt for overgrep mot en mindreårig, at Andrew var eksponert og uglesett og Guiffre hadde ropt fra nær sagt alle platformer som tok henne om JEs overgrep.

Er virkelig prada, ferie, og intime samtaler verdt mer enn ens integritet når man allerede er fra en familie som er verdt godt over 500 millioner kroner?

Jeg bare sliter med hvor bakkekontakten forsvant. Hun er jo ikke født inn i skattegildet som er det Norske kongehus, hun burde vite bedre.

Utifra de få sms'ene/mailene jeg har sett, virka hun veldig ensom.  Sikkert ikke vært lett å gå rett fra en tilværelse med "utagerende festing" og dysfunksjonell oppvekst, til å bli kongelig. Men med et nytt årtusen, og med et utenfra-perspektiv, kunne jo MM vært en frontfigur for å ta opp diskusjonen om hvordan teit hele tradisjonen med kongelige er, og avsluttet det hele. Så kunne de levd friere liv, menget seg med de de vil,  investert pengene og jetsettet verden rundt.  Helt uten krav til det å skulle være bedre eller dårligere enn andre mennesker. Det er som et super-merkelig skuespill, det her med kongelige.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det er også en grunn til at dette med at de kongelige skal suse rundt på internasjonale arenaer er tull. Representasjon i hovedsak hjemme og høflig opptreden ved eller på statsbesøk hadde holdt i lange baner. Så får de heller dra på ferie for egen regning hvis de vil til utlandet, med et tydelig skille mellom ferie og jobb.

Vi sitter ikke igjen med noen verdens ting annet enn problemer av denne virksomheten. Hva det har kostet tror jeg ikke noen har lyst til å regne på. 

Vi skal være glad MM ikke tok med MBH mer på tur. Hva han hadde funnet på med Epstein-gjengen hvis han hadde fått sjansen kan man jo lure på.

😅 G Maxwell hadde visst en forkjærlighet for høye, blonde skandinaviske løpegutter. Kanskje MBH hadde endt opp som løpegutt for henne. Også kunne de bond'et over svært avvikende syn på sex og samtykke. Grøss og gru!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (1 minutt siden):

Utifra de få sms'ene/mailene jeg har sett, virka hun veldig ensom.  Sikkert ikke vært lett å gå rett fra en tilværelse med "utagerende festing" og dysfunksjonell oppvekst, til å bli kongelig. Men med et nytt årtusen, og med et utenfra-perspektiv, kunne jo MM vært en frontfigur for å ta opp diskusjonen om hvordan teit hele tradisjonen med kongelige er, og avsluttet det hele. Så kunne de levd friere liv, menget seg med de de vil,  investert pengene og jetsettet verden rundt.  Helt uten krav til det å skulle være bedre eller dårligere enn andre mennesker. Det er som et super-merkelig skuespill, det her med kongelige.

Jeg tror også hun kan ha vært ensom. Men valget av en sjelevenn er jo spesielt.

• Liker 15
Skrevet
Nettrollet skrev (2 minutter siden):

Hadde de ikke vært gift i 10 år i 2011? 

Det er jo ti år til å venne seg til sitt nye liv. Det er ikke 'rett fra' lengre.  

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Det er nå en ting, men tanken på at de i praksis uhindret og uten risiko kan servere hele nasjonen på sølvfat til høystbydende fremmed makt, vil gi meg mareritt en stund framover, kjenner jeg. 

Det fordrar at kongen held orden i eige hus. Tidlegare prins Andrew blir nå etterforska med godkjenning av kong Charles.

• Liker 14
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg tror også hun kan ha vært ensom. Men valget av en sjelevenn er jo spesielt.

Ja. Virkelig. Hun virker å ha vært naiv og som et lett bytte for han.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dette er jo helt håpløst..! 😅 Her er Slottets uttalelse ifm med en artikkel i Nettavisen

«Vi forstår de sterke reaksjonene folk har på det som har kommet fram de siste dagene. Kronprinsessen tar sterk avstand fra Epsteins overgrep og kriminelle handlinger. Hun er veldig lei seg for ikke å ha forstått tidlig nok hva slags menneske han var. Kronprinsessen ønsker å fortelle om det som skjedde og forklare seg mer utfyllende. Det klarer hun ikke nå. Kronprinsessen er i en svært krevende situasjon. Hun håper på forståelse for at hun trenger tid til å samle seg»

De kan ikke si det når det var allment kjent at Epstein var en overgriper mange år før Mette Marit valgte å treffe han gjentatte ganger... Det holder bare ikke! 

Endret av LeneXCII
skrivefeil
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (3 minutter siden):

At hun ble ensom, rastløs og kjedet seg er jeg ikke overrasket over i det hele tatt. Hun virker ikke som typen som faller til ro med det kongelige livet så lett. 

Men da kan du ikke være i det forholdet. Om ti år eller mer ikke gir deg tilvenning så må du enten jobbe for å finne plass i rollen, eller forlate den den og det livet. 

Vi må kunne forvente mer av dem som er i slike roller og når vi ser prinsesse Kate og dronning Mary så vet vi det er mulig å forme og finne sin plass. Selv om vi også vet det er utfordrende, og krevende når man også er menneske. 

• Liker 23
Skrevet
Nettrollet skrev (5 minutter siden):

Ja. Virkelig. Hun virker å ha vært naiv og som et lett bytte for han.

Nei, jeg tror ikke hun var naiv i det hele tatt. Jeg tror hun rett og slett ville ha det hun anså som spennende. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
LeneXCII skrev (1 minutt siden):

Dette er jo helt håpløst..! 😅 Her er Slottets uttalelse ifm med en artikkel i Nettavisen

«Vi forstår de sterke reaksjonene folk har på det som har kommet fram de siste dagene. Kronprinsessen tar sterk avstand fra Epsteins overgrep og kriminelle handlinger. Hun er veldig lei seg for ikke å ha forstått tidlig nok hva slags menneske han var. Kronprinsessen ønsker å fortelle om det som skjedde og forklare seg mer utfyllende. Det klarer hun ikke nå. Kronprinsessen er i en svært krevende situasjon. Hun håper på forståelse for at hun trenger tid til å samle seg»

De kan ikke si det når det var allment kjent at Epstein var en overgriper mange år før Mette Marit valgte å treffe han gjentatte ganger... Det holder bare ikke! 

Det virker jo innlysende at norske kongelige holder seg oppdatert om andre kongelige (er de ikke i slekt hele gjengen?) Tviler STERKT på at ikke de norske kongelige fikk med seg alt styr med Epstein og Prins Andrew.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
LeneXCII skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal vi gi henne tid til å finslipe? Jeg mener hun burde forklart seg så fort som mulig, og jeg mener hun burde gjøre det uten Haakon.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kan bare ikke relatere. Vi har jo alle møtt noen råtne epler opp igjennom livet. Og jeg har såvisst møtt min del av de jeg også, det gjør vi jo alle sammen. Men magefølelse, intuisjon og bakgrunnssjekk er verktøy vi alle kan benytte oss av. Vi kan velge å bruke det, eller ikke.

Og så er det jo enkelte som argumenterer med at "alle" blir blendet av rikdom og jetset-liv. Helikopter og flotte yatcher. Vel - alle er ikke til salgs. Min integritet viser seg å være utmerket i situasjoner hvor jeg må velge mellom selvrespekt og penger. Og det vet jeg at gjelder for en del andre også.

Så jeg kan bare ikke relatere. Det er særdeles vanskelig å finne forståelse for dem i denne situasjonen.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

At hun ble ensom, rastløs og kjedet seg er jeg ikke overrasket over i det hele tatt. Hun virker ikke som typen som faller til ro med det kongelige livet så lett. 

Men da kan du ikke være i det forholdet. Om ti år eller mer ikke gir deg tilvenning så må du enten jobbe for å finne plass i rollen, eller forlate den den og det livet. 

Vi må kunne forvente mer av dem som er i slike roller og når vi ser prinsesse Kate og dronning Mary så vet vi det er mulig å forme og finne sin plass. Selv om vi også vet det er utfordrende, og krevende når man også er menneske. 

Der tror jeg vi er uenig. Prinsesse Kate er jo kroneksempel på hvor dysfunksjonelt sånt ekstremt fokus på fasade, tradisjoner og eldgamle formaliteter er. Ifølge britisk sladderpresse har hun og William vært ulykkelige nesten siden de giftet seg. Men alt for kronen - tradisjoner for alle pengarna, koster hva det koste vil! Det er jo helt motsatt av slik samfunnet ellers utvikler seg. Nei, avvikle hele greia! 

• Liker 1
Skrevet

Det virker jo innlysende at norske kongelige holder seg oppdatert om andre kongelige (er de ikke i slekt hele gjengen?) Tviler STERKT på at ikke de norske kongelige fikk med seg alt styr med Epstein og Prins Andrew.

Det spiller mindre rolle om Mette Marit mot formodning ikke skulle ha fått vite at Epstein var dømt (noe jeg ikke kan forestille meg at kan være tilfelle), det er like sjokkerende som om hun valgte å besøke han vel vitende om hvem han var. 

En person i hennes stilling plikter selvsagt å sette seg inn i sine bekjentskapers bakgrunn. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Prins Andrews relasjon til Epstein var en stor sak i dette tidsrommet.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Der tror jeg vi er uenig. Prinsesse Kate er jo kroneksempel på hvor dysfunksjonelt sånt ekstremt fokus på fasade, tradisjoner og eldgamle formaliteter er. Ifølge britisk sladderpresse har hun og William vært ulykkelige nesten siden de giftet seg. Men alt for kronen - tradisjoner for alle pengarna, koster hva det koste vil! Det er jo helt motsatt av slik samfunnet ellers utvikler seg. Nei, avvikle hele greia! 

Jeg har ikke lest noe særlig sladrepresse, men våre engelske venner har i alle fall et ryddig og godt inntrykk av Kate. Har du noen kilder på dette jeg kan lese?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (20 minutter siden):

Det ble brukt vanvittige summer på sikkerhetsfolk, men MM syntes det var best å plassere dem på hotell og heller bo alene med Epstein. 

De hadde neppe et fysisk forhold, siden han liker de under seksuell lavalder, lave, tynne og knapt utviklede sekundære seksuelle modningstegn. Æsj!

• Liker 6
Skrevet
Pilaff skrev (26 minutter siden):

Angående sikkerheten for de kongelige. Dette skrev Dagbladet i 2016:

Den kongelige politieskorten (DKP) er kongefamiliens livvakttjeneste i det daglige. De senere årene har kronprinsparets hyppige reiser til utlandet bidratt til en økt satsing på politieskorten.

Budsjettene til livvaktene hemmeligholdes av politiet. Men Dagbladet har samlet informasjon om utgifter og ansatte fra en rekke ulike kilder. Basert på den informasjonen anslår Dagbladet at de reelle utgiftene til politieskorten er minst 110 millioner kroner i året. Det er et moderat anslag. Trolig er tallet flere millioner høyere.

Kostnaden til politieskorten dekkes av Justisdepartementet, og utgjør nesten en fjerdedel av de totale utgiftene til det norske monarkiet.

Pluss på 35 - 40 prosent prisvekst på disse summene. 

Skulle likt å visst hvor mye som var offisielle oppdrag og hvor mye som var privat/ferie. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal vi gi henne tid til å finslipe? Jeg mener hun burde forklart seg så fort som mulig, og jeg mener hun burde gjøre det uten Haakon.

Jeg tror Haakon også har noen ting han bør svare på. Vi er ganske sikre på at Mette må ha visst hva Epstein holdt på med, men tror vi seriøst at ikke Haakon vet hva Mette har drevet med? Haakon har jo tilgang til all informasjon som finnes tilgjengelig i alle offentlige instanser han ønsker. I enda større grad enn Mette. Det er klart han har visst! Allikevel støtter han henne ett hundre prosent, prioriterer hennes og «flokkens» ved og vel over nasjonens og oppfører seg som dette er noe som kun berører dem, personlig som en familie. Han framstår altså så totalt blottet for innsikt og forståelse for sin egen rolle og posisjon at man kan begynne å lure på om han ikke «spiller med full kortstokk» - direkte oversatt fra engelsk

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...