Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (11 minutter siden):

Og denne personen som foreslo at MM gjorde noe hun ikke ville med en 17-åring er selvfølgelig opptatt av Nabokov.

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01773796.pdf

Hadde dette vært meg så hadde jeg ikke ønsket meg tilbake til offentligheten.

image.thumb.png.6dbd018c876fcd026fc3efb39fce29a7.png

Dette her er altså så drøyt. Det er jo helt åpent her at Epstein likte spesielt unge jenter, og de kommuniserer om dette. Lurer på hvordan MM er oppdratt, hva slags kvinnesyn og sjargong de har i den familien. Hvordan er egentlig moren. Broren er jo også en dømt kriminell.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere ekteskapet vil tåle alt dette ? 🤔

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det kan ha noe med denne filen å gjøre. Det er ikke stort men det virker som om det er noe økonomisk som har vært planlagt men ikke blitt noe av.

EFTA01936423broker.thumb.png.bfead503991bf78e52e4a529152de393.png

Tja, kanskje. Som skrevet tidligere, det er håpløst å finne tilbake blant alle linkene. Men 20' til MM og 10' til venninne med avsender Epstein, det er graverende om det skjedde en overføring. For hvorfor motta en slik sum?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
blvck skrev (5 minutter siden):

Hvis norges kronprisnesse, og kommende dronning først skal være utro, hadde jeg helst sett at det var med noen andre enn Epstein....

Hvem som helst andre egentlig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (24 minutter siden):

Det er jo ingen her som vet hva hun mente med det. Det er heller ikke bevis for noen ting. Man får jo mye rart opp når man googler. 

Dette var 3 år etter et av JEs ofre var i Daily Mail og fortalte om hvordan hun var voldtatt og sendt rundt mens hun var under 17.

Hva er greia med å forsvare dette? MM har visst og like vel turet på. Hun har til og med selv innrømmet å ha googlet han og sagt at det ikke så bra ut, men likevel fortsatt.

Hva mener du egentlig at kongehuset skal gjøre før du syntes det er alvorlig?

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Ja ja. Mette Høiby fra Kristiansand var visst enda mer upassende for rollen enn selv de mest svartsynte kunne spådd for 25 år siden. Det er litt av en prestasjon. 

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (5 minutter siden):

Jeg leste det som "If you like sweetness"... ettersom det var liten forbokstav. Som noe slags flørting. Men de er jo ikke så nøye med rettskrivinga, så man kan aldri vite.

Jeg leste det også sånn først, men googlet det, og det kommer opp masse bøker. Bl.a denne: Sweetness Summary - BookBrief

Skal ikke si at det er det de mener, at det er akkurat denne de i såfall snakker om, men... Kommer som sagt opp mange bøker når jeg søker. Kan også være andre ting de mener.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 5
Skrevet
Sh999 skrev (1 minutt siden):

Dersom det skulle gjøre det, så viser jo nok en gang HM totalt manglende evne til å tenke hva som passer seg, egner seg og vil være fornuftig i den rollen han har. Det blir uansett spikeren for monarkiet, det bør være det!

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Istapp skrev (Akkurat nå):

Dersom det skulle gjøre det, så viser jo nok en gang HM totalt manglende evne til å tenke hva som passer seg, egner seg og vil være fornuftig i den rollen han har. Det blir uansett spikeren for monarkiet, det bør være det!

Helt enig. Nå får det være nok! 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er vel hakket verre enn hva kongehuset i nabolandene våre har slitt med. Mette som synger salmer, vever og er beskytter for krisesenter. Snakk om dobbeltkommunikasjon. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Jeg håper ikke det. Beholder Kronprinsen Mette viser han at han ikke tar kongegjerningen alvorlig. Mette har selv gjort seg uegnet som framtidig dronning. Kronprinsen kan redde stumpene ved å separere seg fra Mette. 

Mette kan fortsatt behandles med anstendighet. Altså at det sørges for tak over hodet og løpende utgifter. Apanasjen er mer enn nok til det. Skaugum har mange boliger. Hun kan bo i en av de boligene. Alene eller sammen med moren. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sh999 skrev (5 minutter siden):

Skal man bedømme etter siste pressemøte med Haakon, vil jeg si at det i alle fall nå ikke ser veldig lyst ut. Han så helt ødelagt ut. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Dette er vel hakket verre enn hva kongehuset i nabolandene våre har slitt med. Mette som synger salmer, vever og er beskytter for krisesenter. Snakk om dobbeltkommunikasjon. 

Kunne ikke vært verre faktisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det virker som om mange reagerer instinktivt med å forsvare ekteskapet når det er under angrep. Tenk bare på alle amerikanske politikere som er tatt i pinlige utroskapssaker og stiller opp med ektefellen (vanligvis kona) og bedyrer bot og bedring. Jeg tror det er litt av de samme mekanismene som slår inn her. Man er for opptatt med å forsvare seg til å tenke gjennom om dette egentlig er liv laga og om man er tjent med å fortsette. For kronprinsparet spiller det kanskje inn at de ikke vil gi kritikerne rett også. Kong Edward som abdiserte ble visstnok bare mer trassig av at folk prøvde å snakke han bort fra forholdet med Wallis Simpson.

Politikerfenomenet jeg tenker på.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

https://www.kongehuset.no/nyheter/apnet-nye-kongsberg-krisesenter

Sitat

H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit foretok i dag den offisielle åpningen av de nye lokalene til Kongsberg krisesenter. Det har vært et stort engasjement for å beholde et krisesenter i byen - for voksne og barn som ikke er trygge i sine egne hjem.

Skarve året etter hun var i full kontakt med en av USAs absolutt verste overgripere.

Moraler? Nja. Når man diskuterer med fullt overlegg med Epstein at han liker damene unge og flørter frem og tilbake, er det noe hakkende galt.

Forteller du meg at denne dama skal være vår dronning? Det er absolutt ikke tittelen verdig. Spar meg.

Endret av Ellie42
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (22 minutter siden):

Og denne personen som foreslo at MM gjorde noe hun ikke ville med en 17-åring er selvfølgelig opptatt av Nabokov.

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01773796.pdf

Hadde dette vært meg så hadde jeg ikke ønsket meg tilbake til offentligheten.

image.thumb.png.6dbd018c876fcd026fc3efb39fce29a7.png

"Scenes from the Life of a Double Monster har jeg ikke lest selv, regner med det er den?

• Liker 2
Skrevet
Istapp skrev (2 minutter siden):

Sven O, Marius, og nå veldig drøye avsløringer om MM. Det er veldig rart om ikke dette sliter på både ekteskap og kongehus. For meg er alt dette et eksempel på at det IKKE fungerer å vanne ut et monarki. 

Vi har fått et kongehus som drukner i skandaler om rølp, vold, klovner og dårlig dømmekraft i aller næreste familie. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Jeg leste det også sånn først, men googlet det, og det kommer opp masse bøker. Bl.a denne: Sweetness Summary - BookBrief

Skal ikke si at det er det de mener, at det er akkurat denne de i såfall snakker om, men... Kommer som sagt opp mange bøker når jeg søker. Kan også være andre ting de mener.

Det kan være "Scenes from the Life of a Double Monster, Men har ikke lest denne.

• Liker 1
Skrevet
Sh999 skrev (10 minutter siden):

Nei, det tror jeg oppriktig talt ikke. Hvordan i all verden skal hun kunne opptre som norges kommende dronning etter dette - i tillegg til rettssaken som starter tirsdag? Hun skyr jo ubehageligheter allerede - hvordan skal det bli når pressen konfronterer  henne om Epstein? Jeg tenker at de 7 ferieukene lett blir til 7 måneder. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det virker som om mange reagerer instinktivt med å forsvare ekteskapet når det er under angrep. Tenk bare på alle amerikanske politikere som er tatt i pinlige utroskapssaker og stiller opp med ektefellen (vanligvis kona) og bedyrer bot og bedring. Jeg tror det er litt av de samme mekanismene som slår inn her. Man er for opptatt med å forsvare seg til å tenke gjennom om dette egentlig er liv laga og om man er tjent med å fortsette. For kronprinsparet spiller det kanskje inn at de ikke vil gi kritikerne rett også. Kong Edward som abdiserte ble visstnok bare mer trassig av at folk prøvde å snakke han bort fra forholdet med Wallis Simpson.

Politikerfenomenet jeg tenker på.

Man kan jo, for dere private, personlige del, håpe (eller hva man skal si) at de klarer å ikke la det knekke dem. Jeg unner ingen en (stygg) skillsmisse. Men for monarkiets del? Jeg synes ikke det passer seg at MM blir dronning. Nå er det så mye som skjer. Jeg tror personlig ikke at hun har gjort noe ulovlig, med mindre noe helt sjokkerende dukker opp i filene som jeg ikke har sett enda, men (igjen) dårlig dømmekraft, elendig rolleforståelse og blåøydhet er ikke noe jeg ser på som en styrke når man skal være dronning. Sett at man fortsatt velger å beholde det.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...