Gå til innhold

Adhd og kan ikke få lappen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser at dersom man har adhd er det noen  som ikke kan få lappen. Noen som har opplevd det, at barnet ditt eller deg selv eller andre ikke har fått lappen pga vansker med adhd? Hvilke vansker er det snakk om?

Anonymkode: b8eba...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leser at dersom man har adhd er det noen  som ikke kan få lappen. Noen som har opplevd det, at barnet ditt eller deg selv eller andre ikke har fått lappen pga vansker med adhd? Hvilke vansker er det snakk om?

Anonymkode: b8eba...72a

Det er absolutt høyere forekomst av bil ulykker for de med ubehandlet adhd, typ pga mangel på regulering av impulskontroll og konsentrasjon… men stor forskjell på alle personer med adhd, da symptomer varierer. 

Anonymkode: 3c2af...4ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere voksene og ungdom med adhd kun en gang jeg har opplevd de har nektet og da har det vært pga at ungdommen ikke gikk på medisi er  og legen sa rett ut at ungdommen hadde ikke nok impuls kontroll uten medisiner. Denne ungdommen hadde selv avsluttet medisiner ved 16 års alder og legen kjente ungdommen godt og Hvistendahl hvordan det ble uten medisiner. Foreldrene hadde gitt helt opp å få ham på medisiner igjen. Så fikk beskjed start opp igjen så tar vi ny vurdering. 

Ungdommen her fikk nå lov å ta lappen med både epilepsi og adhd. Bruker medisiner for begge og oppfølging hele veien

Anonymkode: 0b91b...d96

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det må være ganske alvorlig grad av ADHD da i såfall. Kjenner mange som har ADHD og fått lappen. Må ha helsseattest. Får først for 2 år, deretter vanlig varighet. Men om de har med adferdsproblemer i tillegg altså F.90.1 så får de kun helseattest for 2 år av gangen, slik at de må fornye dette jevnlig. 

Anonymkode: bca44...6c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slik som mange beskriver sin adhd her på KG,burde dem ikke ha vært i trafikken,knapt nok som fotgjenger.

Anonymkode: 42ca9...52c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik som mange beskriver sin adhd her på KG,burde dem ikke ha vært i trafikken,knapt nok som fotgjenger.

jeg har adhd og er nok ironisk nok ganske okei til å kjøre bil, da jeg aktivt prøver å se etter mentale blindsoner, og tar selvkritikk overfor meg selv i trafikken. mao er jeg ikke en av de som har oppnådd nirvana i perfeksjon og som overlater all kritikk til andre. 

Anonymkode: 36fae...5d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg har adhd og er nok ironisk nok ganske okei til å kjøre bil, da jeg aktivt prøver å se etter mentale blindsoner, og tar selvkritikk overfor meg selv i trafikken. mao er jeg ikke en av de som har oppnådd nirvana i perfeksjon og som overlater all kritikk til andre. 

Anonymkode: 36fae...5d6

Godt å lese. Men tror du dine kognitive ferdigheter vil bli svekket tidligere enn på "normale" mennesker? Mange med adhd sier dem har så uhorvelig mye kluss og ritualer oppe i hodet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn med ADHD, som har førerkort og bil, og er en veldig dyktig sjåfør. Flinkere enn da jeg var på hennes alder. 

Anonymkode: 84350...39b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til ei på 20. Da hun kjørte moped var det venting og utforkjøringer ukentlig. Da hun fikk lappen som 18 åring mistet hun lappen i 6 mnd for å kjørt for fort. Har vel vraket to biler på to år nå,er på god tur med nr 3 nå. Skole går ikke så bra,men klarte teori på bil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...