Runnah Skrevet 31. januar #1 Skrevet 31. januar Da er man forpliktet til å selge for 1 kr ikke sant? En luring som la ut sko med butikkpris på flere tusen kroner og ville ha bud, men prisen er 1 kr og det er fiks ferdig. Har prøvd å kjøpe skoene for 1 kr, men får bare feilmelding. Vil uansett tro at jeg var for sent ute, men skal vel stå solgt når de er solgt 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Skrevet 31. januar Nei. Kommer an på om man velger Selg direkte for oppgitt pris eller ikke. Anonymkode: aa606...25a 1 1
Runnah Skrevet 31. januar Forfatter #3 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Kommer an på om man velger Selg direkte for oppgitt pris eller ikke. Anonymkode: aa606...25a Ser ingenting om det på annonsen, da er det kanskje Finn skylden ligger hos.
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Skrevet 31. januar Runnah skrev (Akkurat nå): "Kjøp nå" 😑 Ja i teorien kan du det. Men han kan kansellere salget:) Anonymkode: 4637e...7ce 1
Runnah Skrevet 31. januar Forfatter #6 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja i teorien kan du det. Men han kan kansellere salget:) Anonymkode: 4637e...7ce For en surreside Finn er til tider. Bordet fanger tenker jeg.
Rødvinsfilosofen Skrevet 31. januar #7 Skrevet 31. januar Runnah skrev (2 timer siden): Da er man forpliktet til å selge for 1 kr ikke sant? En luring som la ut sko med butikkpris på flere tusen kroner og ville ha bud, men prisen er 1 kr og det er fiks ferdig. Har prøvd å kjøpe skoene for 1 kr, men får bare feilmelding. Vil uansett tro at jeg var for sent ute, men skal vel stå solgt når de er solgt 🤔 Man skal i utgangspunktet opplyse om at det er en budrunde og at man selger for høystbydende over 1,-. Tror Finn også har en sperre på at kjøp må være minimum over 10,-.
Rødvinsfilosofen Skrevet 31. januar #8 Skrevet 31. januar Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå): Man skal i utgangspunktet opplyse om at det er en budrunde og at man selger for høystbydende over 1,-. Tror Finn også har en sperre på at kjøp må være minimum over 10,-. For at man skal kunne benytte fiks ferdig, altså
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Skrevet 31. januar Man bruker sunn fornuft. 1kr er selvsagt en misforståelse, dersom det er et skikkelig produkt. Anonymkode: 9eb43...618 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Skrevet 31. januar Åpenbart er dette «gi bud» og en selger som feilaktig har glemt å fjerne krysset for «kjøp nå» da h*n opprettet annonsen. Anonymkode: 539c4...f12 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Skrevet 31. januar Man er vel ikke forpliktet til noenting. Avtale er ikke inngått før bud er akseptert. Noen ganger er det mange kjøpere og man velger jo selv hvem man vil selge til - man kan til og med ombestemme seg og ikke selge likevel. Det er ikke sånn at når jeg legger ut noe til 100kr på Finn og det er kjempemasse interesse, gjerne folk. som byr høyere også fordi jeg jo åpenbart har lagt meg for lavt, så kan alle de som ikke fikk den for 100kr saksøke meg liksom. Du forstår vel at de ikke selges for 1kr. Du må gi høyere bud. Anonymkode: 76824...557 3
Runnah Skrevet 31. januar Forfatter #12 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Man bruker sunn fornuft. 1kr er selvsagt en misforståelse, dersom det er et skikkelig produkt. Anonymkode: 9eb43...618 Hva er dette svar på? Det fremstår som at selgeren gjorde en feil og så ville jeg kjøpe for 1 kr. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man er vel ikke forpliktet til noenting. Avtale er ikke inngått før bud er akseptert. Noen ganger er det mange kjøpere og man velger jo selv hvem man vil selge til - man kan til og med ombestemme seg og ikke selge likevel. Det er ikke sånn at når jeg legger ut noe til 100kr på Finn og det er kjempemasse interesse, gjerne folk. som byr høyere også fordi jeg jo åpenbart har lagt meg for lavt, så kan alle de som ikke fikk den for 100kr saksøke meg liksom. Du forstår vel at de ikke selges for 1kr. Du må gi høyere bud. Anonymkode: 76824...557 Bør være slik at kjøpet aksepteres automatisk, evt må Finn informere bedre. Da en kjøper ville ha mine varer, som var fiks ferdig, for noen dager siden fikk jeg først varsel i Posten-appen (ganske merkelig) og tenkte bare "åja, solgt". Ikke at nå får jeg vurdere om jeg vil selge eller ikke. Kanskje det finnes valg for dette som jeg har oversett, men bør uansett informeres bedre for kjøperne.
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Skrevet 31. januar Runnah skrev (7 timer siden): Hva er dette svar på? Det fremstår som at selgeren gjorde en feil og så ville jeg kjøpe for 1 kr. Bør være slik at kjøpet aksepteres automatisk, evt må Finn informere bedre. Da en kjøper ville ha mine varer, som var fiks ferdig, for noen dager siden fikk jeg først varsel i Posten-appen (ganske merkelig) og tenkte bare "åja, solgt". Ikke at nå får jeg vurdere om jeg vil selge eller ikke. Kanskje det finnes valg for dette som jeg har oversett, men bør uansett informeres bedre for kjøperne. Det er jo ikke særlig redelig å forsøke å tjene penger på at noen har skrevet feil. Anonymkode: 01ee7...f82 2
Runnah Skrevet 31. januar Forfatter #14 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke særlig redelig å forsøke å tjene penger på at noen har skrevet feil. Anonymkode: 01ee7...f82 Jo, særlig når noen uansett ville utnyttet dette, hvis det faktisk var mulig å kjøpe for 1 kr. Om det er meg eller Hilmar på Toten som kjøper spiller ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Skrevet 31. januar Runnah skrev (52 minutter siden): Jo, særlig når noen uansett ville utnyttet dette, hvis det faktisk var mulig å kjøpe for 1 kr. Om det er meg eller Hilmar på Toten som kjøper spiller ingen rolle. La oss håpe det ikke skjer. Anonymkode: 007ac...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Skrevet 1. februar Runnah skrev (19 timer siden): Jo, særlig når noen uansett ville utnyttet dette, hvis det faktisk var mulig å kjøpe for 1 kr. Om det er meg eller Hilmar på Toten som kjøper spiller ingen rolle. Det er mange som ikke tenker på en så utspekulert måte, at de ønsker profitt uansett og driter i om det går ut over andre. Anonymkode: 01ee7...f82
Runnah Skrevet 1. februar Forfatter #17 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er mange som ikke tenker på en så utspekulert måte, at de ønsker profitt uansett og driter i om det går ut over andre. Anonymkode: 01ee7...f82 Faktum er at en eller annen ville kjøpt disse for 1 kr om det var mulig.
BareMay Skrevet 1. februar #18 Skrevet 1. februar Rødvinsfilosofen skrev (På 31.1.2026 den 14.27): Man skal i utgangspunktet opplyse om at det er en budrunde og at man selger for høystbydende over 1,-. Tror Finn også har en sperre på at kjøp må være minimum over 10,-. Selger kan avvise budet. Det har jeg selv gjort ved skambud. 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 1. februar #19 Skrevet 1. februar BareMay skrev (Akkurat nå): Selger kan avvise budet. Det har jeg selv gjort ved skambud. Når du legger ut en vare for 1,- så skal du i utgangspunktet være villig til å selge for den prisen. Finn ønsker ikke lokkepriser, osv. Å sette 1,- som pris er en effektiv måte å kaste bort andres og egen tid på.
BareMay Skrevet 1. februar #20 Skrevet 1. februar Rødvinsfilosofen skrev (5 minutter siden): Når du legger ut en vare for 1,- så skal du i utgangspunktet være villig til å selge for den prisen. Finn ønsker ikke lokkepriser, osv. Å sette 1,- som pris er en effektiv måte å kaste bort andres og egen tid på. Det var ikke saken her. Ts bød en krone på en vare som var priset mye høyere. Jeg legger ut til faste priser, men det er alikevel mulig å by mindre. Da er det opp til selger å velge..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå