Gå til innhold

Spm ang alimemazin sovemedisin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, legen nevnte ingenting da jeg fikk forskrevet alimemazin dråper, er dette noe jeg må trappe ned på eller kan man slutte brått? Jeg har brukt hver kveld i 3-4 uker i strekk, brukt en liten dose, 0,25 på pipetten, altså minste dosen. Vil slutte men var usikker på om jeg måtte trappe ned eller kan bare slutte, får ikke spurt noe lege nå så lurer på om noen har erfaringer å dele? 🥰

Anonymkode: 1eb69...088

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å seponere med nedtrapping hvis du har brukt det i mindre enn 4-6 uker. 

Anonymkode: b5285...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på dagen og det var ikke noe problem. Brukte vesentlig mer enn deg. 

Anonymkode: 5e49f...832

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Dere merket ikke at det ble vanskeligere å sove eller noe «abstinenser»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Dere merket ikke at det ble vanskeligere å sove eller noe «abstinenser»?

Dette er et antihistamin. Glem alt om abstinenser, avhengighet eller nedtrapping. JA, du kommer til å få det vanskeligere med å sove når du slutter på dem, men det er fordi du slutter å ta en medisin som gjør deg søvnig.
MEN du kan utvikle toleranse og må øke dose for samme effekt. 

Anonymkode: 24335...02e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca 0,10 ml, dvs 2-3 dråper. Har brukt det i mange år og aldri hatt behov for å øke dosen. Sliter med søvn pga overgangsalder. 

Hvorfor skal du slutte?

Anonymkode: c9fdd...eee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg bruker ca 0,10 ml, dvs 2-3 dråper. Har brukt det i mange år og aldri hatt behov for å øke dosen. Sliter med søvn pga overgangsalder. 

Hvorfor skal du slutte?

Anonymkode: c9fdd...eee

Fordi jeg ønsker å prøve å sove helt uten medisiner. Og jeg føler ikke det har så mye virkning heller 🫣 kunne selvfølgelig økt dosen men .. skal prøve uten hvertfall 

AnonymBruker
Skrevet

Det er et antihistamin, du kan bare droppe den. 

Anonymkode: 62aac...8ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette er et antihistamin. Glem alt om abstinenser, avhengighet eller nedtrapping. JA, du kommer til å få det vanskeligere med å sove når du slutter på dem, men det er fordi du slutter å ta en medisin som gjør deg søvnig.
MEN du kan utvikle toleranse og må øke dose for samme effekt. 

Anonymkode: 24335...02e

Dette er en sterkt sedativ medisin som også påvirker andre ting i hjernen og man må trappe ned hvis man har brukt høyere doser over lang tid 

Anonymkode: 18ada...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Det var problemfritt å slutte for min del. Droppet den i går og det gikk fint. Mulig den ikke hadde så mye effekt for meg, hvertfall på så liten dose, like vanskelig å sove både med og uten denne innabords for min del. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt dem av og på i 35 år. Bruker dem i perioder der min kroniske sykdom blusser opp og gir smerter som gjør det vanskeligere å sovne, og så slutter jeg på dem når jeg har bedre perioder og skal tilbake til jobb. 

Anonymkode: aade5...951

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...