AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Kjæresten er utrolig glad i den gamle, lille hytta han har overtatt fra familien. Det blir både påsken, og mange andre helger/ ferier tilbragt. Jeg trives ikke der i det hele tatt😔 Hytta er gammel, trang, det er lavt under taket, altfor masse møbler på minimal plass, et slags improvisatorisk bad og do på utsiden av hytta, hard seng og vonde stoler så jeg får vondt i ryggen, og der er masse store edderkopper, mer enn man vanligvis ser, og de dukker opp inne til stadighet også. Og jeg har edderkoppfobi. Dette er hans magiske sted hvor han finner roen, men jeg klarer ikke slappe av og kose meg der. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå i årene fremover. Noen med lignende erfaring? Anonymkode: 9be8d...5a8 4 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Går det ikke an å oppgradere og modernisere hytta? Og det finnes spray for å fjerne insekter og edderkopper. Du kan kjøpe nye puter evt. ta med noe hjemmefra eller kjøpe nye stoler.. Prat med gubben. Anonymkode: b31f0...b72 9 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Kjøpt deg inn og gjør det til din egen? Ta grep Anonymkode: d1e4b...c75 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Jeg tenker at så heldig du er som har en hytte å reise til. Snakk om å se negativt på alt. Men men det er jo bare du som taper på det. Da får du bli hjemme, og kjæresten din nyte hytte freden alene . 😊 Anonymkode: 73cb3...51e 8 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Kommunisere med samboer er ikke et alternativ? Anonymkode: b4996...b5d 12 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden La han reise alene? Anonymkode: d7a1f...1c5 11
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Hvis hytta er hans, så kan du vel få han til å oppgradere standarden der? Anonymkode: b6e0c...2de 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Går det ikke an å oppgradere og modernisere hytta? Og det finnes spray for å fjerne insekter og edderkopper. Du kan kjøpe nye puter evt. ta med noe hjemmefra eller kjøpe nye stoler.. Prat med gubben. Anonymkode: b31f0...b72 Modernisering og oppgradering koster jo gjerne veldig mye. Vi har sprayet litt ute med innsektsspray, men han vil helst ikke gjøre det. Lenestolene som står der, elsker han og vil ikke bytte de ut. Så står der en hard treseters sofa i tillegg, som han liker godt. Ikke plass til noe mer. Han vet at jeg ikke trives der, og sier bare at det er leit, og at jeg forhåpentligvis vil like å være der bedre med tiden. Anonymkode: 9be8d...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden .. Så mye negativitet. Stolene er harde, senga er vond, hytta har for mange møbler. For meg hadde dette vært svært skuffende og turn off oppførsel Anonymkode: 18984...1b6 4 5
Kvist Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Om han liker stolene og sofaen, kanskje du kan få oppgradere senga i det minste? Nye madrasser kan vel umulig ødelegge nostalgien? Ellers må dere jo bare gjøre det beste ut av det. Kanskje du kan bli med av og til, men ikke hver gang? Eller bare for noen dager, ikke hele påsken? 6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at så heldig du er som har en hytte å reise til. Snakk om å se negativt på alt. Men men det er jo bare du som taper på det. Da får du bli hjemme, og kjæresten din nyte hytte freden alene . 😊 Anonymkode: 73cb3...51e Teit svar. Jeg har aldri hatt hyttemuligheter i oppveksten, og har pleid å elske å være på andre type hytteturer med venner, så det er ikke det at jeg ikke liker hytteturer generelt. Men energien der er så trykkende siden den er så liten og det er plassert så mye møbler der. Og det hjelper ikke på trivselen at jeg ikke ligger godt når vi sover, eller sitter godt der gjennom døgnet. Og edderkoppfobien hjelper heller ikke på. Du trekker raske konklusjoner når du skriver at jeg ser negativt på alt. Det er viktig for den fysiske kroppen å sitte/ ligge greit når man er på hytteturer, spesielt når man har en vond kropp i utgangspunktet. Og det er ikke noe kjekt å ha edderkoppfobi på toppen av det, på et sted med mange edderkopper. Anonymkode: 9be8d...5a8 5 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): .. Så mye negativitet. Stolene er harde, senga er vond, hytta har for mange møbler. For meg hadde dette vært svært skuffende og turn off oppførsel Anonymkode: 18984...1b6 Me herregud da! Er det ikke lov å dele sin oppriktige følelse nå da? Anonymkode: 9be8d...5a8 16 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Kvist skrev (1 minutt siden): Om han liker stolene og sofaen, kanskje du kan få oppgradere senga i det minste? Nye madrasser kan vel umulig ødelegge nostalgien? Ellers må dere jo bare gjøre det beste ut av det. Kanskje du kan bli med av og til, men ikke hver gang? Eller bare for noen dager, ikke hele påsken? Ja det er sånn vi har gjort det hittil, at jeg bare er med av og til. Men det er jo leit at det er sånn. Jeg har en klump i magen allerede nå, fordi jeg gruer meg sånn til hyttesesongen (ca påsketider- høstferie). Ja, kanskje madrassene må byttes ut, på sikt i alle fall. Anonymkode: 9be8d...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Bli hjemme, og la samboer få ha roen sin i fred! Hvis du ikke kan se gleden i kjærestens fristed, så tenker jeg at du skal holde deg langt unna. Selv kom jeg til samme "fristed". Istedenfor å se det negative ved det, valgte jeg å se alt det positive kjæresten min så; et fristed uten stress, uten krav om perfeksjon, og med mus og edderkopper løpende rundt bena. Uten innlagt vann, med vedfyring, stearinlys og med ekstrem frihet. Nå bruker vi mer enn 1/3 av året på hytta, fortsatt med mus skravlende rundt oss, og etterkoppene gjemmer seg så godt de kan i varmen. Det er nå eneste plassen jeg slapper skikkelig av, hvor skuldrene senker seg og stresset slipper taket. Hvis du ikke er villig til å la hans fristed være også ditt fristed,så lar du være. Du skal også tenke på hvor heldig du er, som faktisk har denne muligheten i livet ditt, det er virkelig luksus for mange å i det hele tatt har en hytte å dra til! Anonymkode: 777a8...8dd 3 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og edderkoppfobien hjelper heller ikke på. Du trekker raske konklusjoner når du skriver at jeg ser negativt på alt. . Og det er ikke noe kjekt å ha edderkoppfobi på toppen av det, på et sted med mange edderkopper. Anonymkode: 9be8d...5a8 Du er klar over at vi ikke har farlige edderkopper i Norge, sant? Så denne edderkoppfobien er ene og alene din å gjøre noe med? Anonymkode: 777a8...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bli hjemme, og la samboer få ha roen sin i fred! Hvis du ikke kan se gleden i kjærestens fristed, så tenker jeg at du skal holde deg langt unna. Selv kom jeg til samme "fristed". Istedenfor å se det negative ved det, valgte jeg å se alt det positive kjæresten min så; et fristed uten stress, uten krav om perfeksjon, og med mus og edderkopper løpende rundt bena. Uten innlagt vann, med vedfyring, stearinlys og med ekstrem frihet. Nå bruker vi mer enn 1/3 av året på hytta, fortsatt med mus skravlende rundt oss, og etterkoppene gjemmer seg så godt de kan i varmen. Det er nå eneste plassen jeg slapper skikkelig av, hvor skuldrene senker seg og stresset slipper taket. Hvis du ikke er villig til å la hans fristed være også ditt fristed,så lar du være. Du skal også tenke på hvor heldig du er, som faktisk har denne muligheten i livet ditt, det er virkelig luksus for mange å i det hele tatt har en hytte å dra til! Anonymkode: 777a8...8dd Det var da voldsomt, med utropstegn og greier.. Du har ikke edderkoppfobi du da, tenker jeg, siden du slapper av med edderkopper løpende rundt beina? Og ingen forståelse for at andre får sterke angstsymptomer av det? Eller at jeg har kroniske smertetilstander som forverres kraftig når jeg er der? Jeg gikk inn i dette med en positiv innstilling, og har lenge prøvd så godt jeg kan, men nå vokser klumpen i magen mer og mer for hver gang vi skal dra dit. Og hvis du lurte; det er både lov og viktig å uttrykke genuine følelser. Og nå gjorde jeg det her i denne tråden. Er det for mye å be om forståelse og respekt i svarene? Anonymkode: 9be8d...5a8 4 5
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er klar over at vi ikke har farlige edderkopper i Norge, sant? Så denne edderkoppfobien er ene og alene din å gjøre noe med? Anonymkode: 777a8...8dd Ja, og der svarte du på spørsmålet mitt; du vet ikke hvordan det er å ha edderkoppfobi. Skjønner. Anonymkode: 9be8d...5a8 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Me herregud da! Er det ikke lov å dele sin oppriktige følelse nå da? Anonymkode: 9be8d...5a8 Dette er jo ikke følelser, du klager over fasiliteter og velger å fokusere på alt du ikke liker. Du hadde fort blitt en eks her. Snakk om å ikke prøve å anstrenge seg litt for å glede kjæresten sin. Anonymkode: 18984...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo ikke følelser, du klager over fasiliteter og velger å fokusere på alt du ikke liker. Du hadde fort blitt en eks her. Snakk om å ikke prøve å anstrenge seg litt for å glede kjæresten sin. Anonymkode: 18984...1b6 Klart det er følelser, når sterk angst knyttet til edderkoppfobi er involvert, og den fysiske kroppen får sterke smerter av å være der inne? Klart man gruer seg da! Anonymkode: 9be8d...5a8 8
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo ikke følelser, du klager over fasiliteter og velger å fokusere på alt du ikke liker. Du hadde fort blitt en eks her. Snakk om å ikke prøve å anstrenge seg litt for å glede kjæresten sin. Anonymkode: 18984...1b6 Men du skjønner tydeligvis ikke hva jeg snakker om. Anonymkode: 9be8d...5a8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå