Gjest Gjest_MinniMus_* Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Saken er at jeg for tiden er i fødselspermisjon. Startdato på jobb igjen er 11 august 06. Jeg har søkt skole, voksenopplæring på vgs og høyskole. Vet ikke om jeg kommer inn på noe av det og ønsker derfor å ha jobben i bakhånd. Går det an at jeg f.eks søker utdanningspermisjon f.o.m 11 aug til 11 sep?? Med info om at jeg gjør det fordi jeg ikke er sikker på at jeg kommer inn på skole? Jeg får jo svar i løpet av sommeren og da vil jeg med en gang utvide utdanningspermisjonen. Noen her med synspunkter? Kankje noen som har tips om hvordan jeg skal formulere brevet??
abelille Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Det går ikke an å skrive permisjonssøknad med forbehold om at du kommer inn på skole da? Det er kanskje ikke så lett å lyse ut en stilling som kanskje muligens blir ledig. Men dersom de allerede har en vikar inne for deg, så vil denne ha forlengelse? Jeg tror jeg ville tatt en prat med arbeidsgiver og spurt hvordan de ville foretrukket at jeg gjorde det.
Gjest Gjest_MinniMus_* Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 De har en inne for meg nå, som vil fortsette i stillingen. Jeg får kanskje kontakte kommunen å høre.....
Gjest Gjest_MinniMus_* Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Kan jeg skrive dette?? SØKNAD OM UTDANNINGSPERMISJON Er for tiden i svangerskapspermisjon og min startdato på jobb er 11.08.06. Jeg søker derfor om utdanningspermisjon f.o.m 11.08.06 til 11.09.06. Grunnen til kort permisjon er at jeg ikke vet om jeg kommer inn på skole til høsten og ønsker i så fall å fortsette i jobben ved XXXXX. Kommer jeg inn får jeg vite det i løpet av sommeren og vil da utvide permisjonen så fort som mulig. Håper dette går i orden!
Dagoberta Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Jeg ville gjort som abelille sier, og kontaktet mine overordnede og hørt med dem hva de synes passer best å gjøre. Er du kommunalt ansatt har de sikkert opplevd før at ansatte venter på svar på skolesøknader, sånn at de har en praksis for det.
Gjest Gjest_MinniMus_* Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 Fikk svar fra personalsjefen med dette svaret: Jeg tror det vil være riktig av deg å søke utdanningspermisjon fra høsten, men ta et forbehold om at dersom du ikke kommer inn på skolen så skal du begynne i din stilling igjen ihht din svangerskapspermisjon. Noen her som kan hjelpe meg å ordlegge meg?? Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Bare skriv det helt kort at du søker utdannigspermisjon med forbehold om at du kommer inn på skolen. Hvis du ikke kommer inn starter du i jobben igjen xxxx dato. Du regner med å få svar fra skolen rundt xxxx dato. Ikke gjør det så vanskelig
Gjest Gjest_MinniMus_* Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Bare skriv det helt kort at du søker utdannigspermisjon med forbehold om at du kommer inn på skolen. Hvis du ikke kommer inn starter du i jobben igjen xxxx dato. Du regner med å få svar fra skolen rundt xxxx dato. Ikke gjør det så vanskelig ← Må være litt vanskelig da Men takk for svar!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå