Gå til innhold

Thorbjørn Jagland var Epsteins gode venn.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Maia70
Skrevet

Koselig det, de hadde det nok hyggelig sammen.

Skrevet

Jeg tror ikke at alle Epstein var i kontakt med, har vært involvert i det verste som blir nøstet opp i forbindelse med han. Men jo nærere vennskap, jo mer mistenkelig blir det. 

• Liker 21
  • Nyttig 11
Skrevet

Det står i artikkelen at han skulle reise dit med noen i familien, men det kommer ikke fram hvem det er snakk om. Det var vel ikke akkurat et reisemål for kone og barn?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Maia70
Skrevet
Piggsopp skrev (17 minutter siden):

Det står i artikkelen at han skulle reise dit med noen i familien, men det kommer ikke fram hvem det er snakk om. Det var vel ikke akkurat et reisemål for kone og barn?

Det er jo også veldig koselig der med alle gargoylene, ikke noe ekkel stemning i det hele tatt.

Skrevet

"Thorbjørn Jagland var i kontakt med Epstein gjennom flere år fra 2013 til 2018. Den tidligere statsministeren mener hans kontakt med Epstein var «normal diplomatisk virksomhet».
– For meg var det særlig viktig å forstå Donald Trump og hva som utviklet seg i forholdet mellom USA og Europa, skrev Jagland i en melding til pressen da Epstein-dokumenter ble offentligjort tidligere denne måneden."

Jagland sa han tok sterk avstand fra «det som er kommet frem om Jeffrey Epsteins privatliv».

Hva lokket mektige mennesker til Jeffrey Epstein?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Har sagt det før, men alle folka som har hatt kontakt eller vært bekjent med Epstein er ikke nødvendigvis pedofile jævler. 

Epstein virket å være en fyr som kjente "alle" i det øvre sjiktet, og hadde stort nettverk med eliten.   

Er du milliardær / statsoverhode / kjendis / osv. og innom mange selskap / events i visse deler av USA, så havnet du sikkert til slutt i nærheten av Epstein.

• Liker 18
  • Nyttig 7
Gjest Maia70
Skrevet

Da jeg så Exit-serien lurte jeg på om det var like ille på toppen av politikken. Og vi har jo Pizzagate-saken fra før (som ble stengt effektivt ned med en historie om noen som skjøt, slik at nesten ingen vet hva det egentlig handlet om nå), og en hashtag på flere av bildene i P-saken, var #carisjames, som det ble spekulert på om kunne være forkortelse for en viss liten Karibisk øy. Og så eksploderer altså Epstein-saken til slutt, og navnene kommer ut som perler på en snor.

Ja man kan lure, man kan lure på så mangt. Det som i alle fall er helt sikkert er at ting er ikke alltid slik de ser ut, de kan være mye, mye mer bedritne enn det.

Skrevet
Piggsopp skrev (19 timer siden):

Stod han hadde vært der med kone og barn et sted hvis jeg leste rett 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje har Jagland mer skjelett i skapet enn han vil innrømme, utfordringen er at alle skjelett har en tendens til å komme frem litt etter litt. Så får vi bare håpe at han ikke er en av disse som har misbrukt sin stilling til å utnytte jenter. 
Viktigste er å ikke forhåndsdømme mannen, det må kunne bevises om man skal slakte han, noe som garantert vil komme frem om han har forbrutt seg. 

• Liker 1
Skrevet

Jagland er en ekte sosialdemokrat :) 

• Liker 2
Gjest Maia70
Skrevet
Rotehodet skrev (2 timer siden):

Og ikke minst arbeider.

Skrevet
Rotehodet skrev (2 timer siden):

Håper det er ironisk?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Annus horribilis skrev (På 30.1.2026 den 22.08):

https://www.tv2.no/nyheter/jagland-benekter-at-han-var-pa-epstein-oya/18518378/
Hva sier dere? Først løy Jagland om at han aldri hadde hatt kontakt med Epstein. Men så kom det frem beviser og han måtte innrømme han har hatt kontakt. 

I tillegg  til at Jagland løy så ble det i november 2025 avslørt at Jagland hadde sendt en e-post til Epstein hvor han skrev:  "Hvis Trump vinner i USA slår jeg meg ned på øya di." E-posten ble sendt juni 2016. Da pressen konfronterte Jagland med den eposten og spurte Jagland om han hadde vært på øya så svarte Jagland at det nekter han å svare på. 

Hvorfor vil noen nekte å svare på om man har vært på barnevoldtekt-øya om man ikke har vært der? Dette var som sagt også i forbindelse med at Jagland hadde blitt tatt i løgn om Epstein-relasjonen og Jagland hadde skrevet at han ønsket å flytte til øya. Så det var ikke et ubegrunnet spørsmål.  Samtidig som han nektet å svare på om han hadde vært på øye så sendte han en pressemelding  hvor han skrev at han at han tok avstand fra Epsteins kriminelle handlinger.  Så han var villig til å svare på spørsmålet, han ville bare ikke si at han ikke har vært på øya.   

https://www.nettavisen.no/nyheter/jagland-om-epstein-sporsmal-kan-ikke-forholde-meg-til-dette-lenger/s/5-95-2727105

Endret av SVK
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Annus horribilis skrev (På 30.1.2026 den 22.08):

https://www.tv2.no/nyheter/jagland-benekter-at-han-var-pa-epstein-oya/18518378/
Hva sier dere? Først løy Jagland om at han aldri hadde hatt kontakt med Epstein. Men så kom det frem beviser og han måtte innrømme han har hatt kontakt. 
Nå har TV2 intervjuet Jagland om nye avsløringer. At han planla ferieopphold på pedofil-øya til Epstein. Han nektet for det. 
Men når TV2 konfronterer Jagland om at det finnes dokumentasjon på at det ble bestilt flybilletter til han til øya, så slutter plutselig Jagland å svare mer. 

Helt klart "Epsteins gode venn" - den ene :D 

Epstein hadde jo venner overalt, i alle kretser, i alle lag, i alle typer. På godt og vondt. Hva kan man lese av det? Egentlig ingenting.

Hadde jeg vært hans "venn", hadde jeg nok spontant også løyet om det. Det er lett å forstå, haha.

At Jagland ikke står for det når alt kommer frem, er en annen sak, men det er lett å skjønne hvordan det blir kludrete det her.

Endret av AnonaymBruker
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er litt artig hvordan vi anser kopier av e-poster som bevis på noe som helst, hvor ufattelig mange ulike interesser kan ha påvirket og endret materialet. "Kan ha påvirket" er vel noe vi alle er enige om at har skjedd fra et eller annet hold.

Jeg må bare nevne dette i en noe ensporet diskusjon. I mange tilfeller ville vi tenkt at disse "bevisene" kan være påvirket av både et og annet.

Av en eller annen grunn uteblir konspirasjonsteoriene her, selv om vi åpenbart ser rom for ytre påvirkning. Det kan godt være Jagland er en gris altså, men dette er rimelig tynt grunnlag. Beviser også dette at Trump er en OK kar i denne sammenheng, grunnet manglende e-poster?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder, avsporing og tilhørende svar.

Rhodiola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...