AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Jeg lurer på om det er noen her inne som har tatt bachelor uten studiekompetanse, ved bruk realfagskompetanse? Hva slags yrkesfag kom du fra? Hvilken bachelor tok du? Gikk du mye opp i lønn? Hvordan var det å få jobb med ny utdannelse etterpå? Anonymkode: 91afb...7aa
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Skrevet 2. februar Ja 😃 Tok bachelor i HR og ledelse, manglet studiekompetanse pga stryk i et fag på vgs. Kunne dokumentere 10 år med relevant arbeidserfaring fra rekruttering, økonomi og administrasjon. Det var en glede å studere, og jeg gikk ut med toppkarakterer. Søkte ikke ny jobb, men fikk bedre lønn der jeg var. Anbefales å studere i voksen alder om du som meg var demotivert på vgs. I voksen alder var jeg interessert i fagene, i å lære noe nytt, og ikke minst å ta med meg erfaring fra tidligere. Refleksjon gikk som en lek. Travelt med deltidsstudier og full jobb i flere år, men angrer ikke i dag. Lykke til 👍 Anonymkode: 37746...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 21.13): Jeg lurer på om det er noen her inne som har tatt bachelor uten studiekompetanse, ved bruk realfagskompetanse? Hva slags yrkesfag kom du fra? Hvilken bachelor tok du? Gikk du mye opp i lønn? Hvordan var det å få jobb med ny utdannelse etterpå? Anonymkode: 91afb...7aa Dette er ikke svar på det du spør om, men når det gjelder høyere studier er det ganske viktig å vite forskjellen mellom realfag og realkompetanse. Realfag er matte, fysikk, kjemi osv, mens realkompetanse er det man vurderes etter når man ikke har studiekompetanse. Anonymkode: f8914...54f 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke svar på det du spør om, men når det gjelder høyere studier er det ganske viktig å vite forskjellen mellom realfag og realkompetanse. Realfag er matte, fysikk, kjemi osv, mens realkompetanse er det man vurderes etter når man ikke har studiekompetanse. Anonymkode: f8914...54f Tusen takk for korrigeringen! Anonymkode: 91afb...7aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå