Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært så mye inne på rampelyskategorien, men fy søren så mye dritt det er her inne! Jeg blir helt flau av å lese innleggene skrevet av voksne folk. Hva går det av noen av disse menneskene? Bare det at det opprettes egne tråder for å diskutere enkeltpersoner  er jo helt på kanten. Men hvis man først skal åpne for dette så må jo isåfall innholdet overvåkes nøye! Og jeg forstår at det er en stor jobb å følge opp alle disse trådene, men da har man kanskje tatt seg vann over hodet da eller? Eller så må man jo få flere hender inn her.

Jeg er sjokkert, jeg. Og det kommer fra en som henger mest på familieforumet, med mammapolitiet i spissen😅 Det sier litt. Pluss for at man ikke kan huke av for å være anonym, men helt ærlig synes jeg de fleste av kategoriene burde vært stengt for anonymitet.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å rapportere?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med deg. Det beveger seg fort fra å kritisere bedriften, til å bli personfokus med kommentarer om kropp, utseende, klær osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Eg er heilt samd med deg!  Eg skulle ønskt at moderatorane var strengare når det gjeld reglane om latterleggjering og personangrep , på influensarane som blir diskutert. Det verkar som dei har god kontroll på diskusjonar mellom deltakarane, men personfokuset på influensarane går altfor langt, med kommentarar om skam, kropp, utseende og klede. Det finst nok av problem knytt til influensarar og rolla deira, men ein burde kunne diskutere dette utan å vere stygg.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Tjoheiii skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke vært så mye inne på rampelyskategorien, men fy søren så mye dritt det er her inne! Jeg blir helt flau av å lese innleggene skrevet av voksne folk. Hva går det av noen av disse menneskene? Bare det at det opprettes egne tråder for å diskutere enkeltpersoner  er jo helt på kanten. Men hvis man først skal åpne for dette så må jo isåfall innholdet overvåkes nøye! Og jeg forstår at det er en stor jobb å følge opp alle disse trådene, men da har man kanskje tatt seg vann over hodet da eller? Eller så må man jo få flere hender inn her.

Jeg er sjokkert, jeg. Og det kommer fra en som henger mest på familieforumet, med mammapolitiet i spissen😅 Det sier litt. Pluss for at man ikke kan huke av for å være anonym, men helt ærlig synes jeg de fleste av kategoriene burde vært stengt for anonymitet.

💯💯

• Nyttig 3
Skrevet

Men er det ingen som rapporterer? Hver gang jeg spør om det i tråder der man etterlyser mer moderering, eller syns folk er ufine på forumet, så er det *crickets* (stillhet). Det er jo vi som må vise hva vi godtar og ikke. Jeg opplever at hver gang jeg rapporterer ufine kommentarer så ryddes det, så det hjelper.

• Liker 2
Skrevet
Tjoheiii skrev (På 30.1.2026 den 20.03):

Du må rappprtere de innleggene som du mener ikke er ok. Du får valg om å rapportere en obs. Altså komrntaren er ok(dvs ikke brudd på forumregler) men stille spøsmål om dette er ok eller ikke.

Også kan du rapportere om regel brudd. Det er da regelbrudd på forumreglene. 

Ryktespredning og  spekulasjoner, tiegne følser og meninger etc på andre er feks brudd på forumregler og kan rapporteres som det

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (På 31.1.2026 den 17.03):

Men er det ingen som rapporterer? Hver gang jeg spør om det i tråder der man etterlyser mer moderering, eller syns folk er ufine på forumet, så er det *crickets* (stillhet). Det er jo vi som må vise hva vi godtar og ikke. Jeg opplever at hver gang jeg rapporterer ufine kommentarer så ryddes det, så det hjelper.

Jeg er altfor dårlig til å rapportere 😕 

Krokenguri skrev (10 timer siden):

Du må rappprtere de innleggene som du mener ikke er ok. Du får valg om å rapportere en obs. Altså komrntaren er ok(dvs ikke brudd på forumregler) men stille spøsmål om dette er ok eller ikke.

Også kan du rapportere om regel brudd. Det er da regelbrudd på forumreglene. 

Ryktespredning og  spekulasjoner, tiegne følser og meninger etc på andre er feks brudd på forumregler og kan rapporteres som det

Skal bli flinkere til det🤍

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Tråden om Pilotfrue er et godt eksempel på hvordan ting får skli helt ut av kontroll på rampelys, og hvor mye irrelevant oppgulp, folk kommer med. Kommentarer om nese og pupper, med forsvar om hvorfor det er ok.. Jeg trodde trådene på rampelys var ment som kritikk til hvordan disse menneskene driver bedriftene sine med umerket reklame, eksponering av barn, clickbait’s osv, jeg trodde ikke det var ment som fritt frem for personangrep og mobbing. 
Jeg har rapportert, men ved noen tilfeller så virker det ikke som mods bryr seg, og ved andre tilfeller går det ekstremt sakte. 

Endret av Queen19
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Queen19 skrev (1 time siden):

Tråden om Pilotfrue er et godt eksempel på hvordan ting får skli helt ut av kontroll på rampelys, og hvor mye irrelevant oppgulp, folk kommer med. Kommentarer om nese og pupper, med forsvar om hvorfor det er ok.. Jeg trodde trådene på rampelys var ment som kritikk til hvordan disse menneskene driver bedriftene sine med umerket reklame, eksponering av barn, clickbait’s osv, jeg trodde ikke det var ment som fritt frem for personangrep og mobbing. 
Jeg har rapportert, men ved noen tilfeller så virker det ikke som mods bryr seg, og ved andre tilfeller går det ekstremt sakte. 

Jeg skal ikke uttale meg om Pilotfrue tråden for den kjenner jeg ikke mye til. Men Sophie Elise tråden er rene skole eksemplet på det du her nevner. Latterliggjøring og nedsettende kommentarer om kropp og utseende. Hvor det hele rettferdiggjøres med at det er kritkk av bedriften Sofie Steen Isachsen.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg høyner, den verste tråden på Rampelyset er definitivt Helene Drage-tråden. Synd at enkelte ødelegger for de utrolig mange gode innleggene som også skrives på forumet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Tjoheiii skrev (På 1.2.2026 den 20.26):

Jeg er altfor dårlig til å rapportere 😕 

Skal bli flinkere til det🤍

Det er bra :) 

Og det at folk ikke rapporterer er jo en av grunnene til at det fortsetter slik. Forumet består av oss og moderatorer, og om vi ikke rapporterer så er det kun moderatorer som må gå gjennom alt og ta stilling til hver eneste kommentar,  og det er deres moral eller arbeidskapasitet som bestemmer. Men vi er mange, og om en bruker rapporterer en kommentar hver dag, så er vår moral og kapasitet med på å moderere  i stor grad.
Kanskje folk flest sitter og tenker at om dette står der og ikke blir moderert, så er det vel greit da. Men det fjernes faktisk om man rapporterer. Jeg har rapportert MYE på religionsforumet, for det kommer alltid folk og skal avspore og fortelle at det ikke finnes noen gud og at klarsyn ikke går an, når diskusjonen ikke handler om hvorvidt ting finnes eller går an. Og det ryddes!

Så bare rapporter folkens, det hjelper faktisk.

• Hjerte 2
Skrevet
Maia70 skrev (På 4.2.2026 den 15.17):

Det er bra :) 

Og det at folk ikke rapporterer er jo en av grunnene til at det fortsetter slik. Forumet består av oss og moderatorer, og om vi ikke rapporterer så er det kun moderatorer som må gå gjennom alt og ta stilling til hver eneste kommentar,  og det er deres moral eller arbeidskapasitet som bestemmer. Men vi er mange, og om en bruker rapporterer en kommentar hver dag, så er vår moral og kapasitet med på å moderere  i stor grad.
Kanskje folk flest sitter og tenker at om dette står der og ikke blir moderert, så er det vel greit da. Men det fjernes faktisk om man rapporterer. Jeg har rapportert MYE på religionsforumet, for det kommer alltid folk og skal avspore og fortelle at det ikke finnes noen gud og at klarsyn ikke går an, når diskusjonen ikke handler om hvorvidt ting finnes eller går an. Og det ryddes!

Så bare rapporter folkens, det hjelper faktisk.

Jeg rapporterte kommentarer i tråden om pilotfrue for flere dager siden, uten at mods. har gjort noe med det. Kommentaren som er totalt usaklige og handler om hengepupper og nese, vekker ikke så mye tro til at rapportering fungerer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Queen19 skrev (1 time siden):

Jeg rapporterte kommentarer i tråden om pilotfrue for flere dager siden, uten at mods. har gjort noe med det. Kommentaren som er totalt usaklige og handler om hengepupper og nese, vekker ikke så mye tro til at rapportering fungerer. 

Ser mye av det samme i Stina tråden. Innlegg som latterliggjør utseende og er nedsettende får lov til å stå. Så enig med deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Samme i CBE-tråden. Folk nileser influenserne daglig for å finne noe de kan "ta" dem på, og løper til Rampelys for å latterliggjøre og ha noen å føle seg bedre en.

Det er temmelig vanvittig at KG tillater dette. Men det bringer jo klikk og aktivitet, og det går foran etiske prinsipper om uthenging og latterliggjøring, tydeligvis.

Det er jo egentlig mest trist, hvor aktiv Rampelys er, og hvor mange det er som får noe ut av å holde på sånn. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Queen19 skrev (3 timer siden):

Det kan ta noen dager når de har mye å gjøre. Nå er det jo så mye aktivitet pga dette Epstein-greiene.

• Nyttig 1
Skrevet

Rampelyset moderes daglig, men det er mange tråder å gjennomgå og ting kan glippe. Da går vi tilbake i tråden og fjerner regelbrudd.

Vi tar med oss tilbakemeldingene.

måne, admin.

Skrevet
Maia70 skrev (På 6.2.2026 den 14.05):

Det kan ta noen dager når de har mye å gjøre. Nå er det jo så mye aktivitet pga dette Epstein-greiene.

Men klarer de ikke rydde unna bør de vurdere å få flere moderatorer. For slik det er nå og lar rykter stå i 1 uke fungerer ikke, er ikke holdbart. Er ikke riktig at MBH sine rykter blir ryddet på flekken, men andres rykter driter de i.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Måne Rampelyset skrev (11 timer siden):

Rampelyset moderes daglig, men det er mange tråder å gjennomgå og ting kan glippe. Da går vi tilbake i tråden og fjerner regelbrudd.

Vi tar med oss tilbakemeldingene.

måne, admin.

Jeg reagerer på hvordan dere har moderert i tråden om pilotfrue. Mener dere virkelig at det er innafor med nedsettende kommentarer om utseende?  

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...