Violetta Skrevet 31. januar #21 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Stakkars katter. Skulle vært tester for å bli dyreeier. Anonymkode: 1bfda...fcc Det skulle det vært for å skrive innlegg her og. Hørt om empati?
AnonymBruker Skrevet 31. januar #22 Skrevet 31. januar For noe tull. Du trenger ikke avlive katt nr 2. du vet ingenting om hvor godt han klarer seg uten vennen. Jeg hadde to sammensveisa hunder. De var alltid sammen. Bestevenner. Spiste, sov, levde sammen, tilbragte hver time på døgnet sammen, hele livet. Så måtte den ene avlives. Den gjenværende hunden sørget og leita. Og så klarte hun seg bra etter det. Du har ingen forutsetning for å stadfeste at katt 2 absolutt ikke klarer seg uten katt 1. Det er romantisering av et forhold mellom dyr. Dyr som er skapt for å klare å stå i et tap. Det er så latterlig dumt det du kommer med her. Anonymkode: 6de9a...657 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #23 Skrevet 31. januar Tenk om vi skulle sagt det samme om gamle folk. Nå er hofta til bestemor dårlig så nå må hun gå… Anonymkode: e31e4...633 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #24 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk om vi skulle sagt det samme om gamle folk. Nå er hofta til bestemor dårlig så nå må hun gå… Anonymkode: e31e4...633 Det er jo akkurat slik det er med dyr. Anonymkode: dcbbd...8e5
AnonymBruker Skrevet 31. januar #25 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenk om vi skulle sagt det samme om gamle folk. Nå er hofta til bestemor dårlig så nå må hun gå… Anonymkode: e31e4...633 Og bestefar må også gå, for han blir så lei seg uten bestemor (dessuten er det fare for at han sulter ihjel foran brødboksen, for han har jo aldri lært matlaging eller husstell, derfor er det mest humane at han også slipper mer lidelse, ja). Anonymkode: 86ae6...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #26 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenk om vi skulle sagt det samme om gamle folk. Nå er hofta til bestemor dårlig så nå må hun gå… Anonymkode: e31e4...633 Nei, når hofta til bestemor er dårlig så må hun gå, og det må også den friske naboen på 39 fordi de var så gode venner … Anonymkode: 513d2...829
Helene Skrevet 4. februar Forfatter #27 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 31.1.2026 den 11.37): Det kan umulig være et sunnhetstegn at man heller mot avliving av friske katter fordi man blir trist og frustrert. Dette må du jobbe med. Du kan ikke ta din egen frustrasjonen ut på dyrene dine, da kan man ikke ha dyr. Anonymkode: cc953...43e Min gamle katt er ikke frisk. Han har plager jeg ikke har fortalt om. Det er for meg litt for personlig, jeg deler ikke alt på kg. Men kan si litt. Han har alltid elsket å bli børstet. Nå greier han ikke det da han har fått alvorlige store vorter. Dette er noe han har slitt med lenge, og har kostet på fjerning tidligere. De har nå eksplodert på nytt. Tidligere kom dette gradvis, nå har han fått mange og store på kort tid. Veterinær advarte meg, dette er et virus, ikke farlig. Han greier nesten ikke hoppe opp i sofaen lengre, eller senga. Han blir tydelig flau om jeg løfter han opp. Han har blitt aggressiv mot sine medkatter. Angriper søsteren, ligger på vakt for å ta henne. Han har blitt aggressiv mot meg innimellom. Han elsker å ligge oppå meg å bli puslet med. Kan ligge lenge. Plutselig biter han, noe han aldri har gjort før. Dette er ikke jeg vant med fra gutten. Det skal sies, han er snart 16 år. Lurer på om han holder på å få demens.
Timeglass Skrevet 4. februar #28 Skrevet 4. februar Helene skrev (6 timer siden): Min gamle katt er ikke frisk. Han har plager jeg ikke har fortalt om. Det er for meg litt for personlig, jeg deler ikke alt på kg. Men kan si litt. Han har alltid elsket å bli børstet. Nå greier han ikke det da han har fått alvorlige store vorter. Dette er noe han har slitt med lenge, og har kostet på fjerning tidligere. De har nå eksplodert på nytt. Tidligere kom dette gradvis, nå har han fått mange og store på kort tid. Veterinær advarte meg, dette er et virus, ikke farlig. Han greier nesten ikke hoppe opp i sofaen lengre, eller senga. Han blir tydelig flau om jeg løfter han opp. Han har blitt aggressiv mot sine medkatter. Angriper søsteren, ligger på vakt for å ta henne. Han har blitt aggressiv mot meg innimellom. Han elsker å ligge oppå meg å bli puslet med. Kan ligge lenge. Plutselig biter han, noe han aldri har gjort før. Dette er ikke jeg vant med fra gutten. Det skal sies, han er snart 16 år. Lurer på om han holder på å få demens. Du bør ta han med til veterinæren snarest,virker som om han ikke har det bra. Synes det er dyreplageri å ikke skaffe nødvendig hjelp til dyr,når man ser at dyret ikke har det bra. 3
Helene Skrevet 4. februar Forfatter #29 Skrevet 4. februar Ja er enig. Ved siste besøk hos veterinær sa hun, enten må jeg har det bra, eller pus. Jeg må katt gå. Det er så vondt etter så mange år. I hverdagen, er ikke med. Jeg har ikke vært med heller. Har sviktet pus. Når pus blir agresiv, han skal jeg gjøre
AnonymBruker Skrevet 4. februar #30 Skrevet 4. februar Min dyrlege hadde avvist katt nr 2 pga mangel på helseplager. Anonymkode: 97c4d...610 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #31 Skrevet 4. februar Helene skrev (På 30.1.2026 den 19.22): Har en pus som nå er 16 år. Han sliter. Ser at han ikke har det godt. Må la pus gå. Samtidig har jeg pus nr 2 som er helt avhengig av pus 1. Må ta han og. Dette er vanskelig. Tenker på kattene sine beste. Akkurat nå sloss 2 av dem. Katt 1 har aldri sloss eller kranglet i sine unge dager. Som ansvarlig dyreeier må jeg ta grep. Gamlepus må gå. Han har det ikke godt. Katt nr 2 kan ikke leve uten katt 1. Dvs, jeg må la 2 katter gå. Dette handler ikke om min hverdag. Dette er dyrenes beste. Sånn var det her også. Men vi avlivet naturligvis ikke den unge, og den kom seg over det. Var trist, nedfor etc en stund som resten av oss.. Anonymkode: 363fe...3cd
AnonymBruker Skrevet 4. februar #32 Skrevet 4. februar Helene skrev (9 minutter siden): Ja er enig. Ved siste besøk hos veterinær sa hun, enten må jeg har det bra, eller pus. Jeg må katt gå. Det er så vondt etter så mange år. I hverdagen, er ikke med. Jeg har ikke vært med heller. Har sviktet pus. Når pus blir agresiv, han skal jeg gjøre Har du fortsatt ikke latt han få slippe? Det er vondt,( jeg vet) men la pus gå foran dine egne behov nå. Anonymkode: 07e67...277 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar #33 Skrevet 4. februar Helene skrev (7 timer siden): Min gamle katt er ikke frisk. Han har plager jeg ikke har fortalt om. Det er for meg litt for personlig, jeg deler ikke alt på kg. Men kan si litt. Han har alltid elsket å bli børstet. Nå greier han ikke det da han har fått alvorlige store vorter. Dette er noe han har slitt med lenge, og har kostet på fjerning tidligere. De har nå eksplodert på nytt. Tidligere kom dette gradvis, nå har han fått mange og store på kort tid. Veterinær advarte meg, dette er et virus, ikke farlig. Han greier nesten ikke hoppe opp i sofaen lengre, eller senga. Han blir tydelig flau om jeg løfter han opp. Han har blitt aggressiv mot sine medkatter. Angriper søsteren, ligger på vakt for å ta henne. Han har blitt aggressiv mot meg innimellom. Han elsker å ligge oppå meg å bli puslet med. Kan ligge lenge. Plutselig biter han, noe han aldri har gjort før. Dette er ikke jeg vant med fra gutten. Det skal sies, han er snart 16 år. Lurer på om han holder på å få demens. Men da må du avlive den nå. La den slippe å ha det mer vondt. Ta kontakt med dyrlegen i morgen, for du skal leve med deg selv og det faktum at du satte egne behov først.. Anonymkode: 363fe...3cd 1
Helene Skrevet 5. februar Forfatter #34 Skrevet 5. februar Jeg vet hva jeg må gjøre. Men, akkurat i dag kan jeg ikke gjennomføre det. Far til mitt barn har gått bort. Datter sørger allerede.
Maskinfører Skrevet 5. februar #35 Skrevet 5. februar (endret) De er så knytt til hverandre altså 😻 Endret 5. februar av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 5. februar #36 Skrevet 5. februar Helene skrev (23 timer siden): Ja er enig. Ved siste besøk hos veterinær sa hun, enten må jeg har det bra, eller pus. Jeg må katt gå. Det er så vondt etter så mange år. I hverdagen, er ikke med. Jeg har ikke vært med heller. Har sviktet pus. Når pus blir agresiv, han skal jeg gjøre Du skriver litt rotete og usammenhengende. 🤨 Anonymkode: 2ea23...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #37 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 31.1.2026 den 12.00): Det er jo akkurat slik det er med dyr. Anonymkode: dcbbd...8e5 Nå er hofta til gamlemor så dårlig at både gamlemor og ektefelle må gå. Han klarer seg ikke uten henne... Bare så veldig i mot å ta friske dyr. Det er trist for dem å bli alene, men de klarer det. Ts må ikke finne på å ta katt 2, det er feil valg. Anonymkode: bf668...833 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #38 Skrevet 5. februar Min kompis hadde to hunder som hang sammen hele tiden. Forrige uke døde den ene hunden, og jeg spurte hvordan den andre reagerte, og fikk til svar at den var som vanlig. Ingen piping eller uling, bare litt mer kosete enn vanlig. Nå er hunder mer "happy go lucky" enn katter, men tror dette vil gå helt fint. Man må avlive syke dyr. Anonymkode: 2ea23...7d4
AnonymBruker Skrevet 5. februar #39 Skrevet 5. februar Helene skrev (På 30.1.2026 den 19.22): Har en pus som nå er 16 år. Han sliter. Ser at han ikke har det godt. Må la pus gå. Samtidig har jeg pus nr 2 som er helt avhengig av pus 1. Må ta han og. Dette er vanskelig. Tenker på kattene sine beste. Akkurat nå sloss 2 av dem. Katt 1 har aldri sloss eller kranglet i sine unge dager. Som ansvarlig dyreeier må jeg ta grep. Gamlepus må gå. Han har det ikke godt. Katt nr 2 kan ikke leve uten katt 1. Dvs, jeg må la 2 katter gå. Dette handler ikke om min hverdag. Dette er dyrenes beste. Du ser da virkelig hvordan det går en stund før du velger å avlive den unge katten . Gi den mye oppmerksomhet og kos, så går det forhåpentligvis bra med den etterhvert. Anonymkode: 10a05...ddb
Helene Skrevet 8. februar Forfatter #40 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2026 den 21.20): Du ser da virkelig hvordan det går en stund før du velger å avlive den unge katten . Gi den mye oppmerksomhet og kos, så går det forhåpentligvis bra med den etterhvert. Anonymkode: 10a05...ddb Tenker også dette. Har aldri avlivet en katt under 14 år, og da har det vært pga alvorlig skade.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå