Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en pus som nå er 16 år. Han sliter. Ser at han ikke har det godt. Må la pus gå. Samtidig har jeg pus nr 2 som er helt avhengig av pus 1. Må ta han og. Dette er vanskelig. Tenker på kattene sine beste. Akkurat nå sloss 2 av dem. Katt 1 har aldri sloss eller kranglet i sine unge dager. 

Som ansvarlig dyreeier må jeg ta grep. Gamlepus må gå.  Han har det ikke godt. Katt nr 2 kan ikke leve uten katt 1. Dvs, jeg må la 2 katter gå. Dette handler ikke om min hverdag. Dette er dyrenes beste. 

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke ta livet av en frisk katt, skjerp deg. 

Anonymkode: b06bc...90a

• Liker 22
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Helene skrev (19 minutter siden):

Har en pus som nå er 16 år. Han sliter. Ser at han ikke har det godt. Må la pus gå. Samtidig har jeg pus nr 2 som er helt avhengig av pus 1. Må ta han og. Dette er vanskelig. Tenker på kattene sine beste. Akkurat nå sloss 2 av dem. Katt 1 har aldri sloss eller kranglet i sine unge dager. 

Som ansvarlig dyreeier må jeg ta grep. Gamlepus må gå.  Han har det ikke godt. Katt nr 2 kan ikke leve uten katt 1. Dvs, jeg må la 2 katter gå. Dette handler ikke om min hverdag. Dette er dyrenes beste. 

Hvor gammel er "katt 2"? 

• Liker 5
Skrevet

Dette må være ett utrolig dårlig forsøk på trolling eller så er du bare stokk dum

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Den kommen nok over det, katter er smarte selvstendige dyr

• Liker 11
Skrevet
Helene skrev (23 minutter siden):

er du ikke god ??!!! 🤬 Du kan ikke la katten 2 gå ! dyrlegen håper jeg, skal si nei ! og hva er vitsen til dette inlegg bortsett fra å provosere absolutt alle ??!!

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Helene skrev (24 minutter siden):

Katt nr 2 kan ikke leve uten katt 1. Dvs, jeg må la 2 katter gå. Dette handler ikke om min hverdag. Dette er dyrenes beste

Du har hatt parterapi time med de?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Helene skrev (33 minutter siden):

Du avliver selvfølgelig ikke en helt frisk katt fordi du som mennesker har innbilt deg at pus 7 eller 9, er fullstendig avhengig av en annen katt! 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde to hunder sammen - bestiser. Når den eldste måtte få slippe så lette den yngste etter henne en stund, sturet, spiste lite, men det var snakk om max en uke, så var yngste ovenpå igjen, de glemmer fort. Var aldri en tanke engang om å la de gp sammen, yngste var bare to år. Prøv først, før du velger å la nr 2 gå? Skaff evt pus nr 3 om den savner selskap? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegene i dag avliver ikke friske dyr. Det du kan er jo prøve med en kattunge, eller rett og slett være til stede for den katten som er igjen.

Anonymkode: 9f395...b8c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du lei av å ha katt? Høres ut som du bare vil kvittet deg med den. Den kan fint leve uten katt 1 og det vet du selv.  Du kan overleverer katten til dyrebeskyttelsen eller lignende, også slipper du å beholde katten og den kan få bo med noen som faktisk vil ha den. 

Anonymkode: fdc8a...2b6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (7 timer siden):

Hæ?? hvor gammel er katt nr 2?? du kan jo drepe den bare fordi katt 1 er syk ? da må du så fall omplassere til noen som har en katt den kan bli venn med!  Alternativt skaffe deg ny katt som kan bli venn med katt 2. 

Det er mye man skal lese før øynene detter av.. Hoff! 

Anonymkode: 6d2b6...f64

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff en ny lekekamerat til katt nummer to.

Anonymkode: 2ea23...7d4

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest Lurendreieren
Skrevet

Tipper katt nr 2 er trist en periode og så går det seg til ganske kjapt. De er tilpasningsdyktige. Du må jo gi katt nr 2 sjansen ihvertfall da før du eventuelt avliver. 

Skrevet

Dere har rett. Katt nr 2 kommer til å overleve. Kan egentlig ikke leve uten han. Han er omplassert til meg. Han er født ut i det fri. Var villkatt da han kom til meg. Jeg ble bare frustrert i går. Og lei meg. Å innse at man må ta en pus er vondt. 

• Hjerte 4
Skrevet

Nå har jeg pus nr 3. Så pus nr 2 blir ikke alene. Disse 2 siste leker ofte sammen. Men å la gamlepus gå er vondt. Han har det vondt. Greier ikke å komme seg opp i sofa eller seng lengre. Veterinær gav han smertestillende i høst. Noe jeg skulle gi ved behov. Jeg synes dette er feil. Når et dyr har vondt, går med smerter, må man være ansvarlig dyreeier. Det er vondt for meg, men dyret kan ikke gå rundt å ha det vondt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan umulig være et sunnhetstegn at man heller mot avliving av friske katter fordi man blir trist og frustrert. Dette må du jobbe med. Du kan ikke ta din egen frustrasjonen ut på dyrene dine, da kan man ikke ha dyr. 

Anonymkode: cc953...43e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Helene skrev (1 time siden):

Nå har jeg pus nr 3. Så pus nr 2 blir ikke alene. Disse 2 siste leker ofte sammen. Men å la gamlepus gå er vondt. Han har det vondt. Greier ikke å komme seg opp i sofa eller seng lengre. Veterinær gav han smertestillende i høst. Noe jeg skulle gi ved behov. Jeg synes dette er feil. Når et dyr har vondt, går med smerter, må man være ansvarlig dyreeier. Det er vondt for meg, men dyret kan ikke gå rundt å ha det vondt. 

Dette skjønner jeg nada av.. skal du la pus nr 2 få leve eller ikke? Skjønner det er vondt å la pus nr 1 gå, men når han har det vondt er det det eneste rette å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Stakkars katter. Skulle vært tester for å bli dyreeier. 

Anonymkode: 1bfda...fcc

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Helene skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at du har det vondt nå og ikke tenker klart i situasjonen. Ta en prat med veterinær. Pust med magen. Den gamle katten har hatt et langt liv og du må ta ansvar. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...