Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer noe som gir oss tett oppfølging av forelesere og emneansvarlige. Jeg gjør det bra, og kan mye, men er anonym og kan bli litt distré til tider. Det gjør at jeg nok fremstår som dummere enn det jeg er.

Klassemiljøet er ganske dårlig. Vi kommuniserer dårlig med hverandre, og det er klikker som virker brydd med andre medstudenter som ikke er i vennekretsen deres. Det gjør at mye gruppearbeid egentlig fungerer ganske dårlig.

Jeg blir tydelig stresset av dårlig kommunikasjon. Stemningen blir amper, vi får dårlig tid og stresser og jeg blir klønete. Denne klønete oppførselen skyldes en medfødt malformasjon i hjernen, men påvirker meg ikke egentlig så mye. Jeg har nevnt det overfor de ansvarlige og administrasjonen, men dette er ikke noe de virker å anse som et problem, så lenge jeg er ærlig.

Likevel føler jeg at jeg bebreides for dårlig arbeid og kommunikasjon. Spesielt er det én av lærerne som virker å favorisere synlig flinke, svært ivrige studenter, og klarer aldri å se at de kan gjøre feil eller vise dårlig samarbeidsevne. Noen av dem er jeg på gruppe med, og kommer til å være senere. Så selv når de gjør feil, bebreider hun meg. Det er jeg som får skjenneprekenene, og hun virker å overse feilene de gjør. Hun mente studiet ikke passet for meg, og kanskje hun har rett in at det finnes bedre for meg, men jeg føler at andres feil ALLTID blir oversett. Jeg har lyst å hyle at jeg ikke har kommet for sent én eneste gang, og at jeg faktisk ikke gjør kardinalfeil som mange av de andre.

Tross gode karakterer og god skikk skremmer hun meg vekk fra studiet. Hun tar motet fullstendig fra meg, og jeg har bare lyst å gråte. Jeg har prøvd og feilet før, så jeg er muligens litt lett å tilte, men jeg synes hun er svært urimelig.

Vi skal ha henne videre, så dette er noe som kommer til å være pressende lenge. Hvordan håndtere en slik situasjon?

Anonymkode: 114c4...0cb

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...