Gå til innhold

Lyst på ny sofagruppe.. MEN, katt som klorer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Passer en ekstra nå og den klorer på alt. Min klorer litt.

Finnes det råd? Utenom  å kaste ut katten.

Anonymkode: 3e16c...0d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Passer en ekstra nå og den klorer på alt. Min klorer litt.

Finnes det råd? Utenom  å kaste ut katten.

Frøkna her i huset var helt ram på å klore på sofaen og til slutt var vel mer av fyllet utenfor sofaen enn inni og løsningen her i hus ble å festet blank kontaktplast på sofaen og kjøpe et klorebrett som kan henges på vegghjørner. Så hver gang hun skuffet prøvde å klore på sofaen løftet jeg henne bort til klorebrettet uten å si et eneste ord og etter et par måneder kunne jeg ta av kontakten og frøkna har ikke rørt sofaen siden.

https://www.musti.no/trixie-klorebrett-til-hjorner-hvit?52519&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19629615759&gclid=Cj0KCQiAyvHLBhDlARIsAHxl6xqfK4QPfgcCornpL5GneyQu7ZDeoKROCr4oBNKAhHZP2IIQkgyO0UQaAgAuEALw_wcB

Anonymkode: 4da02...9f7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

få tak i et kloretre? Som katten kan klore og klatre i. De klorer jo ikke for å være rampete - det er faktisk noe de trenger å gjøre 

Anonymkode: 0152b...f4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frøkna her i huset var helt ram på å klore på sofaen og til slutt var vel mer av fyllet utenfor sofaen enn inni og løsningen her i hus ble å festet blank kontaktplast på sofaen og kjøpe et klorebrett som kan henges på vegghjørner. Så hver gang hun skuffet prøvde å klore på sofaen løftet jeg henne bort til klorebrettet uten å si et eneste ord og etter et par måneder kunne jeg ta av kontakten og frøkna har ikke rørt sofaen siden.

https://www.musti.no/trixie-klorebrett-til-hjorner-hvit?52519&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19629615759&gclid=Cj0KCQiAyvHLBhDlARIsAHxl6xqfK4QPfgcCornpL5GneyQu7ZDeoKROCr4oBNKAhHZP2IIQkgyO0UQaAgAuEALw_wcB

Takk. Har intet mindre enn fire klorebrett🫣😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Cat off spray?

Anonymkode: de094...643

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha sofa av vevet stoff, men mikrofiber, velur eller lignende hvor det ikke er tråder å få tak i.

Anonymkode: ac7a4...edd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk. Har intet mindre enn fire klorebrett🫣😅

Jeg hadde også forskjellige klorebrett, men når hun bruker det som henger på hjørnet så får hun et annet grep pluss at klorebrettet er kun festet øverst så når hun klorer på det trekkes det litt mot henne i motsetning til de andre klorebrettente.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har med suksess sprayet Feliway på ting de har klort på som jeg ikke vil at de skal klore på. 

Anonymkode: 988ce...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha katten i stua. Hos oss bor den i gangen.

Anonymkode: 2d0a7...e9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 17.47):

få tak i et kloretre? Som katten kan klore og klatre i. De klorer jo ikke for å være rampete - det er faktisk noe de trenger å gjøre 

Anonymkode: 0152b...f4d

My sweet summer child…

TS, jeg lyktes aldri med å få kattene til å slutte å klore på sofaen. De kloret på alt, uansett materiale. Vevd, glatt, skinn… 

Hadde kloretre opp til taket. De gikk løs på sofaen uansett. 

Anonymkode: 80826...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Spray med citrus der de kvesser klørene.Gjør det regelmessig over tid og de slutter å klore der

Anonymkode: 10da8...afa

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...