Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Etter flere svangerskap hvor magen alltid har blitt flat og seg selv igjen etter fødsel, jeg jeg nå nesten ett år etter forrige fødsel, konkludert med at magemusklene fortsatt er delt. Jeg er slank og i god form, men har fortsatt mage. Når jeg ligger på rygg og strammer magen, er det nesten som en liten spiss midt på. Jeg klarer ikke trekke magen innover, som før; og hvis jeg slapper helt av mens jeg står; får jeg en liten kulemage. 

er det noen øvelser jeg kan gjøre for å fikse dette? Operasjon? Noe jeg IKKE bør gjøre ifm trening? Sit ups, crunches osv. 

Anonymkode: affc2...944

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjøre alle øvelser, det er en myte at det er visse øvelser du må unngå. Hedvig Bang hadde nylig innlegg på Instagram om sine delte magemuskler og brokk der hun skrev hun var like sterk som før svangerskap😊

Anonymkode: ad775...446

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du kan gjøre alle øvelser, det er en myte at det er visse øvelser du må unngå. Hedvig Bang hadde nylig innlegg på Instagram om sine delte magemuskler og brokk der hun skrev hun var like sterk som før svangerskap😊

Anonymkode: ad775...446

Takk for svar. Jeg skal undersøke henne. Men vil trening få det bort? Hvor lang tid kan det ta? Lurer på om det fortsatt er håp om å bli vanlig igjen, eller om jeg bare må leve med at kroppen er blitt en annen 😅 så får jeg uansett prøve å trene mage mer systematisk. Jeg er bare vant med at ting går tilbake til normalen av seg selv. Hilsen ts. 

Anonymkode: affc2...944

Skrevet

I podcasten Trening etter fødsel har de en episode om delte magemuskler. Lett å finne på Spotify hvis man søker på delte magemuskler. Husker ikke helt innholdet bortsett fra at trening er bra! 

Skrevet

Hvor stor deling er det snakk om i fingerbredder? Det er lettest å kjenne hvis du ligger helt flatt på ryggen. De aller fleste tilfeller med delte magemuskler kan fint korrigeres med dedikerte øvelser. Finnes mange gode tips hvis du googler eller søker "diastasis recti exercises" på YouTube. Kirurgi er sjeldent nødvendig. Hvis du ikke oppnår noe fremgang så hør med en fysioterapeut, de er flinke på å gi veiledning.☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...