Vampyrina Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Hvilket merke av tynn mohair røyter minst synes du? jeg strikker en del med dette, og noe røyter mye og andre lite. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke som er best 😅
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Skrevet 30. januar Med unntak av den lysegule, synes jeg ikke drops kidsilk røyter særlig mye. Men den gule gjorde det, av en eller annen grunn, Anonymkode: 84797...ddd
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Jeg har brukt Sandnes, Isager og KFO og jeg er usikker på om den største forskjellen er garnet eller om det er strikkefastheten, hva det er strikket sammen med og kanskje fargen. Strikket sammen med merino på typisk 21 masker per 10 cm synes jeg ingen av disse røyter så mye. Strikket løsere og/eller alene røyter de mer synes jeg. Og jeg innbiller meg at de lyse fargene røyter mest, men det kan bare være at det synes bedre. Og det roer seg etter litt bruk. Godt brukt genser i merino og mohair røyter ikke noe i de jeg har erfaring med i hvert fall. Anonymkode: 3b86a...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Skrevet 30. januar Det eneste som ikke røyter er Prime fra Cardiff Cashmere for min del. All mohair er djevelens verk og jeg fatter ikke at folk bruker det. Klør og er helt ille mot huden, og plaggene er fine ca 2 mnd. Sikkert derfor det frontes så mye, det blir mer salg. Bruk heller alpaca-varianter og denne nevnte. Mine favoritter er Alpakka Silk fra Rauma og Prime. Anonymkode: 12ebd...401
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå