AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar Jeg jobber 100%. Skulle ha ferie i julen, men ble sykmeldt før det. Har jeg krav på ny ferie? Anonymkode: dd5a5...164
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber 100%. Skulle ha ferie i julen, men ble sykmeldt før det. Har jeg krav på ny ferie? Anonymkode: dd5a5...164 Kommer an på hva du svarte i søknaden om sykepenger, og om arbeidsgiver er villig til å overføre fjorårets ferie til i år. Anonymkode: 7ef32...925 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på hva du svarte i søknaden om sykepenger, og om arbeidsgiver er villig til å overføre fjorårets ferie til i år. Anonymkode: 7ef32...925 Hva mener du med svarte i søknad om sykepenger? Anonymkode: dd5a5...164
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du med svarte i søknad om sykepenger? Anonymkode: dd5a5...164 Du må svare på om du har avviklet ferie eller permisjon i tidsrommet for sykemeldingen, når du søker om sykepenger. Anonymkode: 7ef32...925 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må svare på om du har avviklet ferie eller permisjon i tidsrommet for sykemeldingen, når du søker om sykepenger. Anonymkode: 7ef32...925 Dette kan også endres i etterkant hvis du svarte ja på ferie og det var feil. Gjort den tabben selv en gang, men ble endret. Anonymkode: 21b02...693 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette kan også endres i etterkant hvis du svarte ja på ferie og det var feil. Gjort den tabben selv en gang, men ble endret. Anonymkode: 21b02...693 Ja, det stemmer, kan endres i overraskende lang tid etter man har sendt inn feil. I dette tilfellet kan det være lurt å avklare med arbeidsgiver først. Anonymkode: 7ef32...925 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar Du må melde krav om å få ferien tilbake første dag du er tilbake i jobb. Og du må ha vært 100% sykmeldt Anonymkode: eefe5...2cc 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Skrevet 29. januar Ts bør jo vite om hun var 100% sykemeldt i den aktuelle perioden og hva hun svarte i søknad om sykepenger. Anonymkode: 1d3a8...4bb
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kommer an på hva du svarte i søknaden om sykepenger, og om arbeidsgiver er villig til å overføre fjorårets ferie til i år. Anonymkode: 7ef32...925 Kan arbeidsgiver nekte å overføre ferie? Anonymkode: dd5a5...164
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts bør jo vite om hun var 100% sykemeldt i den aktuelle perioden og hva hun svarte i søknad om sykepenger. Anonymkode: 1d3a8...4bb Jeg svarte at jeg avviklet ferie. Anonymkode: dd5a5...164
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan arbeidsgiver nekte å overføre ferie? Anonymkode: dd5a5...164 Ja. De fleste er smidige, men arbeidsgiver MÅ ikke overføre ferie. Anonymkode: 7ef32...925
AnonymBruker Skrevet 29. januar #12 Skrevet 29. januar Du må ha gitt beskjed til arbeidsgiver om at du ikke kunne avvikle ferie pga sykdommen. Anonymkode: 870ab...686
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg svarte at jeg avviklet ferie. Anonymkode: dd5a5...164 Det står kanskje på lønnslippen hvor mange feriedager du har. Anonymkode: 3a9a7...444
AnonymBruker Skrevet 30. januar #14 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg svarte at jeg avviklet ferie. Anonymkode: dd5a5...164 Da må du først endre det hvis du skal ha tilbake ferie. Anonymkode: 21b02...693
AnonymBruker Skrevet 30. januar #15 Skrevet 30. januar Gav du beskjed til arbeidsgiver om å utsette ferien? Hvis ikke er du veldig sent ute. Anonymkode: b64bd...134 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #16 Skrevet 30. januar Om hun ikke har brukt alle feriedagene sine i 2025 har hun rett på å få de overført eller utbetalt. Er du sykmeldt så har ikke du ferie. Anonymkode: 3bceb...5d7
-venter- Skrevet 30. januar #17 Skrevet 30. januar På min arbeidsplass gir vi bare tilbake ferie om man var så syk at man ikke fikk gjort det man skulle. Eksempelvis man må være hjemme fra bestilt utenlandsferie. Man får ikke om man hadde lungebetennelse, men tross alt fikk være med på julefeiringen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar #18 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om hun ikke har brukt alle feriedagene sine i 2025 har hun rett på å få de overført eller utbetalt. Er du sykmeldt så har ikke du ferie. Anonymkode: 3bceb...5d7 Dette er ingen lovfestet rettighet, man kan overføre feriedager så lenge det foreligger en skriftlig avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Anonymkode: 7ef32...925
AnonymBruker Skrevet 30. januar #19 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg jobber 100%. Skulle ha ferie i julen, men ble sykmeldt før det. Har jeg krav på ny ferie? Anonymkode: dd5a5...164 Brukte du ferien din i julen da? Selv om du var sykemeldt? Anonymkode: 3cff7...02c
AnonymBruker Skrevet 30. januar #20 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brukte du ferien din i julen da? Selv om du var sykemeldt? Anonymkode: 3cff7...02c Man har jo ikke ferie fra jobb når man er 100 prosent sykemeldt. Er man sykemeldt når planlagt ferie er så må man ta feriedagene når man er tilbake eller at de evt overfører til neste år(om de er litt fleksible) Anonymkode: 73cb5...766 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå