Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som aktivt kommer med skambud på Finn da via budfunksjonen til Fiks Ferdig.

Får dere napp på det? Lykkes dere med kjøp ved å legge inn slike skambud? Driver noen av dere med videresalg på denne måten?

Jeg selger mye og får av og til skambud på Fiks Ferdig. Da ofte uten at noen meldinger er sendt. Jeg synes det er irriterende og avslår som regel alle slike skambud. Så desperat er jeg ikke 😅. Tar kjøper kontakt via meldingsfunksjonen, er høflig og villig til å diskutere pris så er det langt større mulighet for å kjøpe varen til en lavere pris.

Denne tråden handler ikke om svindel via Fiks Ferdig. Det finnes andre tråder for slikt.

Anonymkode: 8d54e...991

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Betaler nesten aldri mer enn 50% av forlangende.. 

Anonymkode: 3e463...158

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du handle hos de desperate

• Liker 8
Skrevet

Hvordan definerer du et skambud?

Det er forskjell på om man prøver å prute 100 kr. på noe som koster f. eks 200 kr, enn om man pruter 1000 kr på noe som koster f.eks. 10 000 kr.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Får av og til tilslag, eller så kommer det en melding fra selger om å diskutere pris. 

Anonymkode: 24131...f3f

AnonymBruker
Skrevet
rockybalboa skrev (1 minutt siden):

Hvordan definerer du et skambud?

Det er forskjell på om man prøver å prute 100 kr. på noe som koster f. eks 200 kr, enn om man pruter 1000 kr på noe som koster f.eks. 10 000 kr.

50% og lavere

Spørsmålet her handler egentlig om hvorfor folk ikke sender melding istedenfor å slenge inn et tilfeldig skambud via Fiks Ferdig (som jeg i de fleste tilfeller avslår fordi det ikke er noen kommunikasjon)

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg den som kommer med skambud, men jeg får ofte skambud. 

Noen ganger gidder jeg ikke kommentere, andre ganger svarer jeg saklig nei. Men innimellom så serverer jeg dem bare denne emojien her: 🖕🏻

Anonymkode: c8bc4...763

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

50% og lavere

Spørsmålet her handler egentlig om hvorfor folk ikke sender melding istedenfor å slenge inn et tilfeldig skambud via Fiks Ferdig (som jeg i de fleste tilfeller avslår fordi det ikke er noen kommunikasjon)

Skjønner. Jeg er også mindre interessert i å kommunisere videre med potensielle kjøpere som bare sender en kort medling som sier omtrent slik: kjøper xxxx for kr xxxx.

Da svarer jeg bare høflig at det er dessverre ikke aktuelt.

Endret av rockybalboa
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også nevne at jeg hadde en kjøper som la inn lavt bud på 2 varer via Fiks Ferdig. Disse ble avslått. Kjøper kom med enda flere lavbud. Jeg kom med motbud som tilsvarte samme pris ved å slå sammen 2 produkter til en annonse. Det var ikke kjøper interessert i, men ønsket heller å betale dobbel avgift til Finn som tilsvarte pris på 1 samlet annonse. Da hadde plutselig kjøper funnet en annen vare 😅 En kan ko lure på motivasjonen til enkelte kjøper

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er litt av poenget med fiks ferdig at jeg skal slippe å forholde meg til meldinger til selger. Jeg byr gjerne under prisen ting ligger ute til, men aldri så mye som 50% under. Ofte får jeg tilslag, men ikke alltid og det er helt greit. 

Anonymkode: a7327...12d

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Spørsmål til dere som aktivt kommer med skambud på Finn da via budfunksjonen til Fiks Ferdig.

Får dere napp på det? Lykkes dere med kjøp ved å legge inn slike skambud? Driver noen av dere med videresalg på denne måten?

Jeg selger mye og får av og til skambud på Fiks Ferdig. Da ofte uten at noen meldinger er sendt. Jeg synes det er irriterende og avslår som regel alle slike skambud. Så desperat er jeg ikke 😅. Tar kjøper kontakt via meldingsfunksjonen, er høflig og villig til å diskutere pris så er det langt større mulighet for å kjøpe varen til en lavere pris.

Denne tråden handler ikke om svindel via Fiks Ferdig. Det finnes andre tråder for slikt.

Finnes ikke skambud, bare skampriser😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tenker likt som deg der. 

selger må huske på at det er kjøper som bestemmer pris

AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring overvurderer de fleste verdien.

Men om jeg ikke vil kjøpe til fullpris og du ikke vil selge til den prisen jeg mener varen er verdt, så er vi begge fornøyde med at det ikke blir handel.

Jeg gidder ikke selge selv pga styret. Kaster alt uansett tilstand og alder😅

Anonymkode: afba6...02e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer alle som kommer med skambud. Irriterer meg grønn over at Fiks ferdig tillater at man kan legge inn bud under prisen som er satt. 

Anonymkode: f5387...180

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del av gamet. Noen legger ut til korrekt pris. Samtidig er det mange som smører på med tanke på å akseptere et skambud. Så det krever litt kunnskap om produktet for å skille dem.

Finnes folk som finner gammelt skrot i dødsbo og tror de får ville summer. Lykke til. Noen må trekkes mot bakken.

Folk som selger veldig mye greier på finn dropper jeg ofte å handle av. De har startet privat butikk og jeg gidder ikke sponse den. De har veldig sjeldent gode tilbud.

Anonymkode: bcdc3...59e

Skrevet
Soft mann skrev (13 minutter siden):

Tenker likt som deg der. 

selger må huske på at det er kjøper som bestemmer pris

Nei, det er det ikke. Da blir du sittende uten den varen, hvis du tror det. Er det noe du faktisk trenger, virkelig har behov for, betaler du det selgerne vil ha. Har du egentlig ikke særlig bruk for den tingen, men vil prøve deg fordi du da kan selge den videre for mer penger, så er det klart at du sitter og mener du kan by hva som helst som passer deg. Men da får du den som regel ikke.

Jeg kaster heller ting enn å la grådige og frekke folk på Finn få den for en latterlig pris. Klær er notorisk vanskelige  å selge, men dersom det ikke går, donerer jeg dem heller til Kirkens Bymisjon, selv om det er merkeklær f.eks.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Million skrev (11 timer siden):

Jeg kaster heller ting enn å la grådige og frekke folk på Finn få den for en latterlig pris. Klær er notorisk vanskelige  å selge, men dersom det ikke går, donerer jeg dem heller til Kirkens Bymisjon, selv om det er merkeklær f.eks.

Da er det jo du som er "dum" og avstår fra penger frivillig. Litt penger er alltid bedre enn ingen penger.. Men selvsagt ditt valg. 

Endret av LeneXCII
skrivefeil
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
LeneXCII skrev (2 minutter siden):

Da er det jo du som er "dum" og avstår fra penger frivillig. Litt penger er alltid beste enn ingen.. Men selvsagt ditt valg. 

Kommer jo an på prisen man setter på egen fritid. Jeg verdsetter min fritid høyere enn de pengene jeg kunne ha fått inn på å selge ting. Kasting er enkelt, og då slipper man å bruke tid på salg.

Anonymkode: afba6...02e

• Liker 5
Skrevet
LeneXCII skrev (4 minutter siden):

Da er det jo du som er "dum" og avstår fra penger frivillig. Litt penger er alltid beste enn ingen.. Men selvsagt ditt valg. 

Nei, jeg er ikke dum som lar være å belønne frekke mennesker, ved å la de få en vare skittbillig mot et frekt skambud eller en frekk henvendelse. Som "jeg tar den for 100" når det ligger ute til 350 f.eks. "Jeg tar den"??? Det gjør du absolutt ikke. Den er min og jeg bestemmer hvem som får den.

Det går an å spørre høflig. F.eks "er du villig til å diskutere pris? Jeg tenkte kanskje blablabla". Noe i den stilen. Istedenfor det frekke "jeg tar den" eller "Gir 100".

• Liker 13
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Da blir du sittende uten den varen, hvis du tror det. Er det noe du faktisk trenger, virkelig har behov for, betaler du det selgerne vil ha. Har du egentlig ikke særlig bruk for den tingen, men vil prøve deg fordi du da kan selge den videre for mer penger, så er det klart at du sitter og mener du kan by hva som helst som passer deg. Men da får du den som regel ikke.

Men det er EG og bare EG som bestemmer prisen eg vil gi. Selger kan ønske seg prisen.

når finn en gang i tiden starte. Så spurde de man bilforhandlere om de var redd for denne " konkurrenten. Samtlige sa at dette var bare positivt for dei. Da privatfolk trodde alltid at akkurat de som dei skulle selge var verdt veldig mye, således ville alle priser gå opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...